Gå til innhold

Hamster med diare, farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle kjøpe hamster i dag. Fallt helt for en i dyrebutikken! Den var godt voksen, stor av vekst og helt skjønn. Jeg er alltid sånn som faller for de litt spesielle, liker ikke de "små søte babyene" som alle andre. Så denne krabaten traff meg midt i hjertet og jeg var ikke i tvil.

Men, så sa jenta i butikken at hun trodde den var smittet av diare (fra nabohamsteren, de hadde bodd sammen). Og at den trolig var veldig gammel. Hun turde ikke selge den før sjefen kom senere i uken. Egentlig høres det ut som de/hun ikke ville selge den, for å ikke risikere å selge et sykt/gammelt dyr. Skjønner jo det da, men det var trist. Føler det høres rart ut også, var innom noen dager før om da bodde hamsteren med diare alene, og det er jo ikke normalt å sette en svær hannhamster ("min") inn til den... Jaja, kan jo ikke tvinge dem til å selge den til meg. For så vidt er det bra at de er strenge også, ikke misforstå meg! De sa de fikk nytt kull snart, men jeg vil jo ha akkurat denne:(

Jeg vurderer å gå tilbake senere når sjefen er der og høre. Jeg kommer ikke til å klage og kreve penger igjen hvis hamsteren viser seg å være gammel. Er redd de avliver det fordi de ikke vil selge:/

Men, til spørsmålet: Er diare hos hamster farlig? Hvis jeg ender opp med denne...

Er foressten voksen og erfaren med smådyr. Har dog aldri vært borti hamster med diare.

Hilsen meg som forelsket meg i dag :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diare kan være farlig, men ikke alltid. Er du sikker på at det er diare og ikke wet tail? http://www.hamsterforening.no/info_dyr/hamster/sykdommer.shtml#wettail (på samme siden kan du lese om diare)

Har vært borti noen som ikke ville selge et skadet dyr på dyrebutikk før, da skulle dyret avlives.. Men historien endte bra, jeg fikk kaninen gratis etter å ha kjeftet på dem for å ville avlive et dyr som kunne bli helt friskt igjen og nå lever han lykkelig i sitt nye hjem. :)

Skrevet

Diare kan være farlig, men ikke alltid. Er du sikker på at det er diare og ikke wet tail? http://www.hamsterforening.no/info_dyr/hamster/sykdommer.shtml#wettail (på samme siden kan du lese om diare)

Har vært borti noen som ikke ville selge et skadet dyr på dyrebutikk før, da skulle dyret avlives.. Men historien endte bra, jeg fikk kaninen gratis etter å ha kjeftet på dem for å ville avlive et dyr som kunne bli helt friskt igjen og nå lever han lykkelig i sitt nye hjem. :)

Jeg vet ikke, fikk ikke sett på dyret og undersøkt.

Håper jeg får kjøpt han når sjefen i butikken er tilbake. Jeg vil jo gi dyret godt med stell og nødvendig hjelp hvis det er sykt, men hjelper lite hvis de absolutt ikke vil selge og heller avlive.

Skjønner jo at de er skeptiske, å selge syke dyr til uansvarlige er verre enn avliving, men håper de skjønner at jeg mener alvor:)

Skrevet

Ville bare si at jeg fikk kjøpt hamsteren nå som eieren var tilbake:)

Han er helt frisk og verdens skjønneste:D Ligger her og sover i fanget mitt nå<3 Var så redd de hadde avlivt han!

Han er voksen, men viser ikke noen tegn på å være gammel og syk. Han sover mye og er rolig, ellers helt normal:)

Skrevet

Så flott =)

Bare følg med på at han ikke får diare igjen, det er skumle greier for så små dyr.

Hamstre er utrulig koselige kjæledyr. Heldiggrisen =)

Skrevet

Så flott =)

Bare følg med på at han ikke får diare igjen, det er skumle greier for så små dyr.

Hamstre er utrulig koselige kjæledyr. Heldiggrisen =)

Ja, følger med på avføringen og er veldig nøye med maten han får:)

De er helt herlige, elsker hamstere :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ville bare si at jeg fikk kjøpt hamsteren nå som eieren var tilbake:)

Han er helt frisk og verdens skjønneste:D Ligger her og sover i fanget mitt nå<3 Var så redd de hadde avlivt han!

Han er voksen, men viser ikke noen tegn på å være gammel og syk. Han sover mye og er rolig, ellers helt normal:)

Høres ut som han har vært veldig heldig. De som "blir til overs" (les: blir voksne) i butikker som selger dyr, de møter ofte (ikke alle steder, men fler enn jeg liker å tenke på) desverre døden fordi de ikke er salgbare nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...