Meridian Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Jeg har alltid lurt på om dere alenefedre der ute klarer rollen som "mor" for deres døtre? Fikk hun like mye nærhet og trøst av deg som hun kunne fått av en mor? Hva gjorde du da datteren din fikk mensen? Turte hun å fortelle deg, eller hadde dere allerede pratet åpent om det før hun fikk det? Kjøpte du bind, eller måtte hun selv kjøpe det? Har dere et nært forhold der dere kan prate om alt, eller blir går datteren din heller til andre kvinnelige voksne eller venninner og prater? Hvordan tar dere sex-praten? Eller overlater du det til andre kvinner, eller tenker du at hun finne det ut selv? Lurer også på hva du reagerte når datteren din fikk sin første seriøse kjæreste. Stod du med geværet i døra når kjæresten kom, eller trykte du han tett til ditt bryst(ha venner nær, men fiender nærmere)? Dere jenter/damer som vokste opp alene med far, fortell gjerne dere også. Det er sikkert mange flere spørsmål jeg kunne stilt, men om det er andre der ute som har gode spørsmål, så er det bare å stille i vei
Gjest Far Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Ja det har vært ting jeg som far har hatt problemer å snakke om fordi jeg ikke har kunnet nok om det. Men det er vel også ting mødre har hatt problemer å snakke om med sine sønner ? Nå er mine barn i eller på vei inn i siste del av tenårene, og etter en turbulent periode ser det faktisk ut som om de lander på bena (selv om jeg en periode ikke trodde det var mulig). Og jeg har som far faktisk begynt å få skryt av mine barn for måten jeg har taklet en del av problemene,- selv om det har vært "ting" slik du beskriver jeg har hatt problemer med å takle på samme måte som mødre kansje ville gjort. Ja vi alenefedre er ikke feilfrie, men som oftest gjør vi det beste ut av det. Det har ofte vært situasjoner der jeg ønsket at mor skulle være mer tilstede, men vi har på sett og vis klart oss gjennom dette likevel.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Dere mødre som er alene med deres sønner, hvordan har klarer dere dette når de blir ungdommer og ereksjonen kommer i tide og utide, samt følelser om alt mulig. Gutter har også følelser men kanskje litt ukjent for noen damer? 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Jen tror nok TS lurer på dette fordi man hører så lite om dette. Ikke fordi hhun mener noe galt med det. (Håper jeg) Mødre som spør om ting angående sønnene sine har man overalt, men fedre spør ikke så åpenlyst på forum osv synes jeg. 1
Gjest meridian Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Jajøss, vi kan godt ta med forholdet mellom mor og sønn om det er ønskelig. Jeg bare nevnte far og datter da dette er noe jeg har lurt på siden jeg er jente selv ...
Nuttery Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Vel, nå er jeg hverken alenefar, eller har ei datter, men venninna mi er datter til sin far som hun inntil nylig har bodd permanent hos. De har ordnet seg ganske bra, men som et vanlig pappa/datter forhold. Forsåvidt her var jo moren bare en to-timers kjøretur unna, men det var faren som ordnet det meste, alt fra grinete jenter med PMS, huset fult av jenter i kjoler, alt fra henting på fest til kjøping av bind ogtamponger. Det blir vel hva man gjør det til selv.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Min nærmeste nabo hadde 6 døttre da konen hans dessverre ble drept i en ulykke. Den yngste var bare i bleiestadiet enda, og den eldste rundt 14 år. Så han fikk et bleiebarn, og en hormonell tenåring samtidig, samt alt i mellom. Jeg er dypt imponert over hvor godt han har greid seg. Den yngste er nå 10 år gammel, og jeg var vel rundt 16 år den gangen det fatale skjedde. Husker foreldrene mine, og andre naboer ofte trådde hjelpende til ved barnevakt, enkelte samtaler, forskjellige tilstellinger. Jeg husker jentene hans ofte var innom oss. Jeg var god venninne med hun som den gang var 14/15, og jeg husker hun sørget enormt over tapet. Hun var såpass gammel at hun visste hva mensen var, hun hadde jo fått den. Etterhvert som de vokste opp så ble det mye på hennes skuldre å ta den rollen der hun fortalte sine søstre om hva som skjedde når man ble tenåring, osv.. Men jeg er virkelig imponert over den mannen. Han har så langt taklet 5 døttre som har gått gjennom, og går gjennom tenårene med alt hva det innebærer av hormoner, forelskelser, knuste hjerter, gleder og sorger, og de har bare sin far å lene seg på. Han har oppdratt, og oppdrar 6 flotte og kjekke jenter, det er beundringsverdig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå