Gå til innhold

Droppe dessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal som sagt ha et lite bryllup med middag for kun 18 personer. Og nå lurte jeg på om det er litt dumt å ha 3-retters middag først, altså forrett, hovedrett og dessert, og så bryllupskake og kaffe etterpå. Det blir ingen skikkelig fest liksom (ingen ekstra kaffegjester heller) og da blir vel det fort litt mye mat? Kan vi droppe desserten og gå rett på kaffe og kaker etter hovedretten? Ser for meg at ingen kommer til å orke noe kake ellers. Vi kan selvfølgelig legge inn litt tid mellom dessert og kaker, kanskje ta brudevalsen og sånt... Men da blir det jo ikke så mye igjen etter kakespisinga liksom... Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det hørtes ut som en god ide jeg :D

Ofte er folk veldig mette etter forrett og hovedrett.

Skrevet

Hva med å servere en lett dessert som f. eks fruktsalat med marengs eller fruktsorbet? Jeg eeeeelsker sorbet selv og blir alltid glad når jeg får det i selskap. Særlig sitronsorbet eller pasjonsfruktsorbet. Eller mango...kjempegodt med jordbær eller bringebær også...Popelka drømmer seg bort her :ler:

Skrevet

Vi skal heller ikke ha dessert, vi serverer koldtbordbuffet med masse god mat på, og avslutter i kaffesalongen med kaffe/avec, pluss konfekt og frukt.

Skrevet

Jeg hadde blitt litt skuffa hvis jeg var gjest i et bryllup med tradisjonell middag og ikke fikk dessert. Det trenger ikke å være så voldsomt, men noe søtt og lett å avrunde måltidet med synes jeg hører med til en festmiddag.

Skrevet

Man kan droppe kaker også. Vet det gjøres i mange offisielle selskaper; de har dessert, men kun kaffe og konfekt-ikke kake.

(Men du vil kanskej ha bryllupskake?)

Skrevet

I min søsters bryllup var vi bare 15 stykker.

Vi hadde dessert, men eneste kake var bryllupskaken.

Og det viste seg å være mer enn nok.

Jeg vil anbefale dessert, og heller kutte ned på kakene.

Selv om grandtante Audhild blir skuffet, fordi hun ikke får bake sin berømte tropiskaroma kake.

Skrevet

Dessert er jo det beste med hele middagen! Når jeg spiser et sted med koldtbord er det det første jeg kikker på!!

Jeg hadde derfor blitt litt skuffet hvis jeg ikke fikk dessert.

Skrevet

Jeg syns en liten dessert hører med til en fin middag , men det trenger ikke være noe voldsomt .

Et enkelt lite tips er jordbær dyppet i sjokolade ....SUUUPER godt !!

Gjest Anonymous
Skrevet

Eg er og veeeldig glad i dessert! Og det er jo alltid plass til litt kake etterpå :P Treng jo ikkje ha så mange kaker!

Skrevet

Hva med å servere kake som dessert, da?

Kake med fruktpynt til, f.eks.?

Skrevet

Nei, nei, nei ikke dropp desserten da!!! Det er det beste av alt...gleder meg alltid som en unge til desserten jeg. Den trenger jo ikke være så mektig! :wink:

Skrevet

Dessert er høydepunktet og avslutningen av en bedre middag, jeg hadde blitt kjempeskuffet om jeg ble snytt for den.

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvorfor ikke bare droppe hele middagen når poenget er å spare penger??? :blunke:

Skrevet

Jeg ville lagd Tiramisu som dessert-kake.

Den er mektig, så da trenger du kun brylllupskake utenom.

Skrevet

Sexysadie: vi dropper IKKE desserten av hensyn til pengene! Det var en unødvendig kommentar, og siden jeg bestemte meg for å være litt nærtagende nå på morgenkvisten så syns jeg du kan dra langt inn i ..:frustrert: ...!!!!!

Vi er glad i dessert selv også, og vi kommer ikke til å ha mer enn et par kaker uansett (er jo begrenset hvor mye 18 personer spiser...), så da satser vi på begge deler! :D Får heller legge inn litt godt med tid mellom middag og kakene.

Skrevet

Vi dropper desserten rett og slett fordi folk skal få røre på seg fortere. Vi serverer jo kaffe, konjakk og konfekt, men i kaffesalongen i stedet for middagssalongen, slik at folk som vil kan gå litt rundt og snakke med andre, gå og ta seg en røyk eller noe.

Det er rett og slett for å løsne litt på den høytidelige stemningen......

Skrevet

vi skal ha ferske jorbær m/litt sukker på i en liten elegant skal, og to små skåler ved sieden av; en med smeltet, lys sjokolade og en med smeltet, mærk sjokolade. nam..enkelt, friskt og kjempe godt!!!! :rosasmil:

Skrevet

Så flott at dere har bestemt dere for å ha dessert! Godt valg! :wink:

Det hørtes digg ut, Bertine! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...