Gå til innhold

Barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på 15 mnd begynte i bhg for 2 uker siden.

Hun stortives, og er ikke lei seg når vi går. De ansatte mente faktisk at hun var ett av de enkleste barna de hadde hatt noen gang. Bare blir og fornøyd!

MEN: Hun nekter å spise og sove. De har prøvd brød, babygrøt, fiskekaker, pannekaker, frukt og yoghurt. Men hun tar bare 1-2 små biter. Selv av ting hun spiste hjemme før.

Noen som har noe tips??

De dagene pappan ikke har anledning til å komme sent på jobb, spiser hun altså ingen ting før kveldsmat... Dvs hun får tilbud om middag, men kaster den bare rundt seg.

Hun pleide også å sove 2-2,5 time på dagen, nå er det max 20 min og jenta er stuptrøtt og bare gråter og gråten hele ettermiddagen og er helt utrøstelig.

Mammahjertet mitt blør av å se henne lide sånn, men jeg aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre for henne?????

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Har snakket med de jeg kjenner som jobber i bhg om dette og de sier det er helt normalt, men at når de kommer mer inn i rutinen så både spiser og sover de bedre :)

• Liker 1
Skrevet

Når lillebroren min ikke ville spise på skolen i 1. klasse, så gjorde pappa et nummer ut av at de lagde matpakke sammen og at han var en stor del av det. De snakket masse om pålegget og hva som smakte godt med hva osv. og det gjorde at lillebroren min gledet seg til å spise maten som han hadde laget med pappa. Nå var han 6 år da, og ikke 15 måneder, så det her var kanskje ikke så mye til hjelp..

Søsteren min jobber i barnehage, og hun har pleid å ta med seg de barna som syns lunsjen er vanskelig inn på et annet rom, og så sitter de der og synger og småprater så barna glemmer det store fokuset på maten, og spiser uten å tenke over det.

Lykke til :-)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...