Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg har lyst til å flytte sammen, men det er vanskelig å finne leilighet. Derfor vurderer jeg å flytte inn der hvor han bor, på et sted langt(!) fra der jeg bor nå.

Ser på nettet at det er en ledig jobb der som jeg godt kan tenke meg å søke på. Jeg har vært innom dette arbeidsstedet når jeg har vært hos kjæresten min, og det virker veldig koselig der. Ville fått hyggelige kolleger da!

Blir det for smiskete å nevne noe om det, eller bør jeg skrive at jeg synes det virker som et hyggelig sted å jobbe, tror jeg vil trives der?

Men hva skriver jeg i søknaden uten å skrive for mye uvesentlig? Jeg må jo skrive litt om hvorfor jeg søker på den jobben, siden jeg nå bor så langt vekk. Men å nevne at jeg flytter dit pga kjæresten blir litt for mye info. Jeg kommer ikke til å flytte dit hvis jeg ikke får en jobb der heller, så jeg vil ikke skrive "Jeg er en XXår gammel jente fra XXXXXXX som snart flytter til XXXX blabla" Vil heller ikke skrive at jeg bare vurderer å flytte dit. Er jo avhengig av en jobb der.

Bør jeg skrive at jeg allerede har bolig klar så de ikke tror jeg må stresse med å finne det og dermed ikke vil gi meg jobben? Føler det og er for mye info egentlig.

Nå tenker jeg kanskje altfor avansert, håper noen har noen enkle tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bare har vært innom kan du vel ikke vite hvordan arbeidsmiljøet stort sett er?

Jeg ville ikke skrevet at det "virker koslig å jobbe der"! Hold deg saklig. Skriv at du vil flytte dit (ikke skriv hvorfor, det kan dere evt snakkes om på interju), at du ser etter en jobb innenfor den bransjen.

Skrevet

Vanskelig å si når man ikke vet hvilken type jobb det er snakk om... Det er endel forskjeller mellom bransjene på hvordan de liker søknadene sine

Er det et serviceyrke må du bare skryte hinsides om deg selv og hvor blid og hyggelig du er. Aller helst bør du møte opp personlig og levere søknad og CV (og husk å legg ved bilde av deg selv)

Skrevet

Jeg ville ikke skrevet "det virker som en koselig arbeidsplass", men i den delen hvor du skriver om motivasjonen for å søke kan det nevnes at du har et godt inntrykk av bedriften for eksempel. Det er passe upersonlig, og får deg samtidig til å virke interessert i mer enn bare å få en jobb.

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min og jeg har lyst til å flytte sammen, men det er vanskelig å finne leilighet. Derfor vurderer jeg å flytte inn der hvor han bor, på et sted langt(!) fra der jeg bor nå.

Ser på nettet at det er en ledig jobb der som jeg godt kan tenke meg å søke på. Jeg har vært innom dette arbeidsstedet når jeg har vært hos kjæresten min, og det virker veldig koselig der. Ville fått hyggelige kolleger da!

Blir det for smiskete å nevne noe om det, eller bør jeg skrive at jeg synes det virker som et hyggelig sted å jobbe, tror jeg vil trives der?

Men hva skriver jeg i søknaden uten å skrive for mye uvesentlig? Jeg må jo skrive litt om hvorfor jeg søker på den jobben, siden jeg nå bor så langt vekk. Men å nevne at jeg flytter dit pga kjæresten blir litt for mye info. Jeg kommer ikke til å flytte dit hvis jeg ikke får en jobb der heller, så jeg vil ikke skrive "Jeg er en XXår gammel jente fra XXXXXXX som snart flytter til XXXX blabla" Vil heller ikke skrive at jeg bare vurderer å flytte dit. Er jo avhengig av en jobb der.

Bør jeg skrive at jeg allerede har bolig klar så de ikke tror jeg må stresse med å finne det og dermed ikke vil gi meg jobben? Føler det og er for mye info egentlig.

Nå tenker jeg kanskje altfor avansert, håper noen har noen enkle tips! :)

I min søknad til en dagligvarebutikk skrytte jeg litt av bedriften. Det ble faktisk nevnt på intervjuet at de syns søknaden var bra og at de likte at jeg hadde skrevet bra ting om dem. Men man må passe på å holde det saklig, som de andre her sier, og at man ikke overdriver. Jeg skrev noe i retning av "Jeg er interessert i matlaging, og jeg liker [butikken] fordi dere har så stort utvalg. Medarbeiderne i [butikken] virker også mer serviceinnstilt enn andre butikker. Å være en del av miljøet deres hadde vært lærerikt for meg."

Folk tar jo slike ting forskjellig, men er du oppriktig så tror jeg det er bra å skrive noen sånne ting :) Bare hold det enkelt og pass på å få med hvordan du kan gjøre arbeidsplassen/bedriften bedre.

Har ingen "input" når det gjelder til andre tingene da :gjeiper:

Skrevet

"Medarbeiderne i [butikken] virker også mer serviceinnstilt enn andre butikker."

:o Det ville jeg aldri skrevet! Fraråder TS å skrive noe sånt. Alvorlig talt... Man trenger ikke å skrive noe "dårlig" om andre butikker for å skrive noe bra om èn butikk.

• Liker 1
Skrevet

:o Det ville jeg aldri skrevet! Fraråder TS å skrive noe sånt. Alvorlig talt... Man trenger ikke å skrive noe "dårlig" om andre butikker for å skrive noe bra om èn butikk.

Jeg kunne sikkert formulert meg litt bedre, men fakta er at jeg vet at service er ekstra viktig for butikken og at de fokuserer mye på det. Derfor ville jeg vise at jeg hadde fått det med meg. Folk er jo forskjellige og jeg er ganske ny i arbeidsmarkedet, så det spørs jo hvilken stilling man søker på og hvor gammel man er. Ville bare si hvordan jeg ordla meg når jeg skrev positive ting om arbeidsstedet i søknaden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...