Gå til innhold

Kaller alle Vestfoldinger...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp, godt folk!

Nå trenger jeg hjelp...! Vestfolding som forvillet seg oppi Hedmark noen år, skal vende hjemover, og nå trenger jeg nedfallsplass. Vi klarte å bosette oss mildt sagt "uttabygds", og siden det er 12 år siden jeg kunne kalle Vestfold for hjemfylke trenger jeg noen tips. Finn.no har mange hus og fine plasser, men hvordan er områdene rundt?

Vi er på jakt etter følgende type område;

Boligfelt, meget barnevennlig, rolig og stille område,

flere lekeplasser, nærhet til idrettspark/bane er en fordel,

skog og mark med fine turområder rundt, men samtidig ikke altfor langt til

sjø og strand. Gjerne gangavstand på trygge veier/gangvei/sykkelsti til barnehage (gjerne flere i samme område)

og barneskole (av passe str), og disse må være fine, med godt ry (godt læringsmiljø, flinke lærere og ålreit standard på bygningene -litt bemidlet).

-Før noen "biter hodet" av meg, vil jeg bare forsvare meg på forhånd med at jeg flytter FRA et område med èn liten barnehage, og en stusselig liten skole med 50-60 elever på HELE skolen, som ligger og vipper på randen av avikling/sammenslåing.

Samtidig ønsker vi relativ nærhet til noe form for sentrum - med matbutikk og det man ellers måtte behøve i hverdagen. Ellers ønsker vi oss forøvrig overkommelig avstand til èn av de større Vestfoldbyene, med tanke på jobbmuligheter, ungd./vdg. skoler osv.

Vi flytter nå, for å komme HJEM, jeg har 2 døtre som jeg ønsker kun det beste for, med plenty sosial omgang med nye små venner, trygghet, nærhet og enkelhet.

Hvis noen skulle få OVERMÅTE lyst til å vise meg konkrete Finn-eksempler fra sine anbefalte områder er boligdrømmen som følger;

Enebolig/rekkehus/leilighet (helst selveier, men andel med LAV felleskost. KAN gå), i noenlunde usjenert beliggenhet-gjerne i en ende av rekkehus, eller innerst i en rolig gate, minimum 3 soverom, grei str. på bad, greit kjøkken, enkelt vedlikehold både ute og inne, liten hage (under 1 mål), ingen større oppussingsprosjekt (det har vi dårlig med tid og midler til), og "blanke ark" hva innredning angår. Drømmen er enkle hvitmalte vegger som kan tapetseres/males akkurat som ønsket (igjen; vi flytter FRA ful-furu og panel på ALLE vegger, og jeg trenger forandring!).

Og prisklasse UNDER 2 mill. Anyone? Hjelp?

Områder å anbefale? Tønsberg? Borre? Horten? Sandefjord? Larvik? Skien? Stavern?

GLEDER MEG TIL SVAR...!

Skrevet

Jeg vet bare om Tveiten i Horten, men det er jo ikke i sentrum, men det er veldig fint der og barnevennlig. skole i nærheten, matbutikk, barnehage, stort gangfelt :)

Skrevet

Nøtterøy anbefales! Torød passer perfekt med tanke på området du ønsker! ;)

Skrevet

Øvre Lasken/Bugården/Haukerød/Runar/Krokemoa i Sandefjord har alt du nevner. Ca 7-10 barnehager i et par km diameter.

To barneskoler, ungdomsskole, vgs, Meny, Rema, Kiwi, Prix, Søndagsåpen Joker, Spar, 2 postkontor, Lysløype, 10 min biltur til innsjø, 10-30 min biltur til havet ettersom hvilken strand du vil på. Treningssenter, friidrett, fotball, håndball, skiklubb. Blomsterbutikk, interiørbutikk, jysk, elkjøp, lefdal, megaflis, biltema, tools.

Alt du trenger i gang og sykkelavstand, MAX 2 km fra i de områdene jeg nevner. God bussforbindelse, også til Larvik og Tønsberg. Ca 3 km til Sandefjord sentrum fra Runar, som er lengst vekk av de jeg har nevnt.

Og fortsatt stille og rolig, barn som leker i gatene, og trygge skoleveier...:)

Skrevet

Eik i Tønsberg.

Skrevet

Alle stedene ovenfor her høres ut som gode eksempler! Jeg vil også nevne Tolvsrød/Ringshaug/Skallevold i Tønsberg. 7 minutter fra sentrum, to ungdomskoler innen dette området, tre barneskoler, "flust" med barnehager. Valløveien, som er "Tolvsrød-gata" har tre matbutikker, Rimi, Meny og Ica Supermarked. Ringshaug har jo den kjente Ringshaugstranda, vi har også Slagenhallen, og Flint-fotballbanen.

Kan jo også nevne at pga alt dette, så er ikke disse stedene så billige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...