Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venn av meg har AAP og for støtte til utdanning!..Er det lurt at han tar opp stipend og lån!?

Hva er fordelen eller ulempen?

Kan ha ta bare Stipend?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får ikke stipend når han får trygdeytelser nei.

Skrevet

Men får lån?

Skrevet

Flere?

Gjest fireflies
Skrevet

Siden AAP er en midlertidig ytelse, så tviler jeg på at det er mulig å ta opp lån mens man mottar denne stønaden. Jeg skal ikke si det 100 %, men det er sånn jeg har forstått det.

Skrevet

Her var det mye rare svar, ja. Da jeg gikk på AAP tok jeg opp fullt lån og stipend. Ikke noe problem.

For min del satte jeg stipend og lån på en egen konto som jeg i ettertid brukte som egenkapital på bolig. Genialt!

En kan risikere at lån ikke blir omgjort til stipend, da en har endel inn på konto fra før, men det er jo en risiko en må vurdere om det er verdt å ta. :)

Gjest fireflies
Skrevet

NAV sa til meg at jeg ikke kunne få stipend samtidig som jeg mottok AAP, derfor trodde jeg at det samme gjaldt lån :vetikke: Men kjekt å vite at det ikke er sånn da :)

Skrevet

Det kan vel vere lurt å høyre med dei som faktisk er långivar, ne,lig Lånekassen, ikkje ein anna instans...

Gjest fireflies
Skrevet

Det kan vel vere lurt å høyre med dei som faktisk er långivar, ne,lig Lånekassen, ikkje ein anna instans...

Jeg fikk beskjed av NAV om at jeg ville miste ytelsen min hvis jeg mottok stipend samtidig som jeg mottok AAP stønad. Jeg stolte jo selvsagt på det, når de sa det :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...