Ciara Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Dette lurer vi på. Sønnen vår skal snart starte i barnehage, og både jeg og mannen har anledning til å ta tilvenningsdager. Vi kommer til å bytte på å være i barnehagen for det meste, men den første dagen lurer vi på å være der begge to. Jeg vet ikke om det er kjekt med tanke på å bli introdusert til barnehagen og få praktisk informasjon. Hva gjør/gjorde dere?
Gjest pysepusen Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Her var vi begge to første dagen! Rett og slett for at vi hadde anledning til å gjøre det og begge hadde lyst Men det er ikke nødvendig!
Lassie Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Jeg var bare meg og guttungen da han hadde tilvenning, men jeg jobber i bhg og synes det er bare hyggelig om de kommer begge foreldrene den første dagen hvis de har muligheten til det Da får personalet hilset på begge, og - de er to til å ta imot praktiske beskjeder som fort kan bi glemt. Men både det ene og det andre er vanlig.
dreia Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 (endret) Her var det bare mannen som dro. Vi hadde begge anledning og begge hadde lyst, men vi så det som mest praktisk at det bare kom én voksen per barn. Det var tre nye barn som skulle begynne samme dag på guttens avdeling, og hele seks voksne i tillegg til alle ansatte kan nok både skape plassproblemer og bli litt overveldende for de små. Og spesielt med tanke på de barna som allerede har hatt tilvenning, så blir det nok ekstra skummelt når det plutselig kommer så mange ukjente, selv om det bare er i noen få timer. Vi var de eneste som tenkte sånn. (Men nå har vi en gutt som er ganske skeptisk til fremmede også, da.) De andre to barna kom med begge foreldrene. Men jeg ser absolutt det praktiske i å dra begge to, med tanke på beskjeder, omvisning o.l. Endret 16. august 2011 av dreia
Gjest Purple Haze Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 For barnets del, foreldrenes og den praktiske biten, er det fint at begge foreldrene stiller, men det er ingen nødvendighet. For personalet er det veldig behagelig at det ikke er voldsomt mange foreldre der på en gang, men det er ikke våre behov som skal dekkes heller
Ciara Skrevet 17. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2011 Takk for svar. Vi har bestemt oss for en mellomting, jeg er der hele dagen mens mannen er med den første timen for å hilse på
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 Pleier ikke første dag å bare være et par timer? Vi var iallefall der i bare to timer, ikke en hel dag. Men er kanskje forskjellig fra barnehage til barnehage og så klart alder på ungen. Er man der bare kort er det jo kjekt at begge er der. For vår del var det bare jeg og vesla, men vi hadde uka i forveien vært innom og hilst på alle tre pluss fått en liten omvisning og litt info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå