Gjest PoohMa Skrevet 25. november 2003 #1 Del Skrevet 25. november 2003 Fikk dere en jobb som samsvarte med utdannelsen? Medieutdannelse kan jo være så mangt, men som universitetsstudent lurer jeg fælt på hvilken jobb jeg kan få! Er ikke akkurat så lett å se det praktiske i skyggen av store bøker... Har medievitenskap og endel filmvitenskap + psykologi som faglig bakgrunn, og tenker å starte på master i visuell kommunikasjon til høsten. Noen med omtrent samme bakgrunn som kan dele sine erfaringer med hvilken jobb dere har fått, og ikke minst hvordan? Er ganske så reservert av meg, er mest interessert i å være litt i bakgrunnen, så direkte journalistjobbing interesserer meg ikke så mye... Har stor interesse for (levende)bilder og kommunikasjon, så jeg kunne godt tenkt meg å jobbe med tv ol. Man blir jo litt usikker på sine valg når man sitter her midt i eksamnesstresset.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 26. november 2003 #2 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg vet ikke om jeg kan svare akkurat på det du spør om... men jeg kan prøve... Jeg har medieutdanning fra universitet og jobber nå som journalist. Jeg jobbet som journalist både før og under utdannelsen og tror igrunn at det hadde mer og si for at jeg fikk de jobben som jeg har nå (som jeg stortrives i) enn utdannelsen min. Andre som jeg studerte sammen med (medievitenskap) jobber med forskjellige ting. Få av dem er jounalister. En del har informasjonsjobber. Noen jobber med film (både med informasjon i små filmselskaper og med produksjon av film) Noen jobber i TV-selskaper, og noen gjør helt andre ting. Tror du bør finne ut hva du liker best av fagfeltene man er innom og så sikte deg inn på noe innenfor det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå