Gå til innhold

Irriterende utslett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et lite utslett (på størrelse med en 20-kroning) på magen som jeg har hatt i et år nå, har vært til legen med det og han ga meg resept på en salve som IKKE virket. Har siden brukt hydrokortison som ikke fjerner merket, men som får det -nesten- bort, det går fra å være rødt og irritert til å bare ha en smule annerledes overflate enn resten av huden. Men når jeg slutter med det (det står "bruk i max en uke" på pakka) så kommer det sakte tilbake igjen med mindre jeg smører med fuktighetskrem mange ganger om dagen... Og det går aldri helt bort :(

Når jeg ikke har smurt det med noe på en stund ser det akkurat ut som andre eksemer; huden blir rød og skurrete og den klør.

Men jeg vil så gjerne bli kvitt merket! Det gjør meg egentlig ingenting at det er der, men problemet er at jeg har forelsket meg i en tatovering jeg vil ha samme stedet, og virker ikke helt lurt å tatovere seg på et sted der huden ikke er "ordentlig"... eller?

Bør jeg tatovere meg og gi blaffen i merket? Nå har det vært der i et år, kommer sikkert ikke til å forsvinne med det første...

Legen trodde forøvrig at det var en form for sopp, men det smitter ikke og reagerte ikke på sopp-salven han ga meg resept på.

Noen som tror det vil hjelpe om jeg prøver å "skrubbe det vekk" (med skrubbehanske eller peelingkrem)? Har tenkt på saken, men kan jo hende det bare blir verre også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke råde deg til å prøve å skrubbe det vekk, selv om det sikkert er fristende.

Egentlig synes jeg du bør snakke med din lege om å prøve et annet preparat mot sopp (det kan være et annet merke virker bedre enn det første). Om ikke det ikke hjelper det heller, må det være mulig å komme til undersøkelse hos en hudspesialist. Prøv å ta det opp med legen din.

Så lenge hydrokorison hjelper litt, men utslettet vender tilbake, tror jeg ikke du har fått det rette medikament. Det er verdt å få undersøkt hva det er, - det gjør det også lettere å behandle...

(Jeg synes legen din bør sende deg til en hudlege).

Lykke til :P

Skrevet

Du må hvertfall IKKE gjøre en tatovering når huden ikke er helt bra.

Det kommer garantert å gjøre området enda verre...

Skrevet

høres ut som en sopp jeg ikke husker hva heter...

ikke tatover akkurat der, dårlig ide. ikke prøv å skrubbe vekk heller, gå til fastlegen din og få henvisning til en spesialist som vet mer enn allmenlegen.

Skrevet

Prøv å smør på Decubal Recover og se om det hjelper. De har den på apoteket.

Skrevet

Høres neste ut som ringorm.. Men.. da burde det ha smittet til andre steder?

Du har ikke klær som irriterer deg på noen måte? F.eks. en knapp i dongeri-buksen din elns?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...