Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #1 Skrevet 25. november 2003 Hei! Lurer på va dere her inne skal ha til forrett til bryllupsmiddagen. Vi sitter og planlegger maten men blir ikke enig om noe. Har dere noen forslag? Er åpen for alle forslag, bare det ikke er blomkålsuppe eller melon og skinke. PÅ forhånd takk :D gifter oss valentinesday
Green Skrevet 25. november 2003 #3 Skrevet 25. november 2003 Vi vurderer å ha kamskjell. Dekorativt og godt! :D
Pusekatt Skrevet 25. november 2003 #4 Skrevet 25. november 2003 Røkelaks og eggerøre på loff? Gravlaks med sennepssaus? Laksetartar? Bruschetta? Biff tartar (!)? Et stykke god paté med cumberlandsaus?
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #5 Skrevet 25. november 2003 laksemousse er en nydelig forrett.
Holly Hobbie Skrevet 25. november 2003 #6 Skrevet 25. november 2003 Håper vi skal ha ett eller annet med chevre...elsker den osten. F. eks chevre-tartelette. Andre forslag: blåskjell, foie gras (mm...), tomat, basilikum og mozzarellasalat.
April Skrevet 25. november 2003 #7 Skrevet 25. november 2003 Menyen skal være preget av vilt, men det er ikke lett å komme opp med noen forrett! Jeg har prøvelagd soppterte og det ble bra mottatt, så vi får se!!
Arwen Skrevet 25. november 2003 #9 Skrevet 25. november 2003 Røkelaks og eggerøre på ristet loff her. Var i bryllup i våres hvor de serverte laksemousse, nesten ingen som spiste opp faktisk (liker det ikke selv, men trodde det var veldig vanlig)
-ida- Skrevet 25. november 2003 #10 Skrevet 25. november 2003 Vi skal ha to stykker en med kamskjell og en med andrbryst. Gleder meg, blir sulten bare ved å tenke på det
Gjest MariM Skrevet 25. november 2003 #11 Skrevet 25. november 2003 Menyen skal være preget av vilt' date=' men det er ikke lett å komme opp med noen forrett! Jeg har prøvelagd soppterte og det ble bra mottatt, så vi får se!![/quote'] Har vært i bryllup hvor hovedretten var Elgstek. Forretten var lofftoast med laks, eggerøre, salatgarnityr og sitron....meget pent dandert og kjempegodt!! Nam nam Passer kjempeflott hvis man skal ha vilt som hovedrett. Til dessert var det hjemmelaget multekrem - også YUMMI. Lurer på om vår meny blir noe lignende...vilt til forrett blir det ihvertfall :D
Isiselin Skrevet 26. november 2003 #12 Skrevet 26. november 2003 Vi har et kjempeproblem med forretten. Min kjære er nemlig verdens mest kresne mann!! Av forretter liker han omtrent ingenting. Han liker ikke supper. Han liker ikke røykelaks. Han liker ikke fancy oster og han liker ikke krabbe, kreps, skjell eller annet havgodt! Han er rett og slett temmelig håpløs. Det eneste han går sånn halvveis med på er melon og skinke, noe som jeg synes er litt ooverbrukt, men jeg går selvfølgelig med på det slik at han skal like maten vi får i vårt eget bryllup, men jeg må innrømme at han er en frustrerende mann i matveien!
jea Skrevet 26. november 2003 #13 Skrevet 26. november 2003 Isiselin:jeg er oså kresen på mat ,slik som mannen din..Ikke lett her heller :D
April Skrevet 26. november 2003 #14 Skrevet 26. november 2003 Vi tenkte litt på å ha hjortefilè til hovedrett og multeparfait til dessert! Men av alle de ting man skal tenke på til et bryllup, har menyen faktisk var vanskligst
Eiline Skrevet 26. november 2003 #15 Skrevet 26. november 2003 Jeg er også kresen når det gjelder mat. Spiser ikke fisk! Men vi har alikevel bestemt oss for laks med senneps/akkevitt saus til forret. Mens jeg får noe annet, salat m/parmaskinke e.l. Vi tokk dette opp med hun som ordner maten og dette var ikke noe problem, det ordnet de enkelt Så da valgte vi laks, siden dette er noe de fleste liker og brudgommen synest er kjempe godt!
Holly Hobbie Skrevet 26. november 2003 #16 Skrevet 26. november 2003 Jeg er veldig glad i laks, men det er ikke så veldig ekslusivt lenger - prisene på laks er så lave at det ikke er den festmaten det en gang var. Begynner å bli litt oppbrukt, synes jeg. Vi skal derfor styre unna laks, med mindre kokken foreslår noe helt nytt (med andre ord, ikke vanlig laksemousse eller røkelaks).
Henri Skrevet 26. november 2003 #17 Skrevet 26. november 2003 Vi har et kjempeproblem med forretten. Min kjære er nemlig verdens mest kresne mann. Har samme problemet. Vi har løst det med en ganske enkel salat m/hvitløksbrød...så får heller gjestene synest at det ble litt for enkelt. Jeg synest at hverken brud eller brudgom skal pine i seg noe mat de ikke liker på sin store dag, bare for de skal servere noe "flott"!! .......hjemmelaget er best!!!!
viwi Skrevet 27. november 2003 #18 Skrevet 27. november 2003 Tunfiskcoctail m/røkelaksrose... Supergodt :D
foxie Skrevet 27. november 2003 #19 Skrevet 27. november 2003 Vi hadde hummersalat på salatseng til forrett og dette slo veldig godt ann........... og det var veldig godt også..... :D
*marte* Skrevet 30. november 2003 #20 Skrevet 30. november 2003 Vi skal ha chevre, tomat og basilikum på butterdeig, nam nam! (Må sjekke at alle tåler pinjekjærner, i så fall skal ristede pinjekjærner på toppen!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå