Gå til innhold

Sjenerte jenter, hvordan komme seg innpå dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke så utfyllende, men hvordan er det lurt å gå fram for å bli bedre kjent med sjenerte jenter(og de som er hard to get)? Er bare en jeg liker veldig godt, men hun er rimelig sjenert så det gjør det ganske vanskelig..

Ser frem til både tips fra jenter og kvinner som er sjenert selv eller ikke, og andre gutter/menn som har erfaring fra det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at sjenerte mennesker ofte ønsker at de var mindre sjenerte, og at de føler at de ofte ikke blir sett for den de er, fordi sjenansen hindrer dem fra å si og gjøre det de tenker/vil. Ergo tenker jeg at en fin innfallsvinkel er å være litt oppsøkende og bittelitt pågående (uten at du blir for masete eller skummelt pågående, selvsagt) og på en måte "stå i det" at hun gir lite respons i starten. Hvis du gir opp kommer dere ingen vei, for den sjenerte tar jo ikke selv så mye initiativ...

Så tror jeg det er forskjell på å være sjenert og "hard to get". Er hun "hard to get" er hun vel bare ikke interessert, mens ei som er sjenert kan være kjempe interessert.

• Liker 11
Skrevet

Være flink å ta initiativ. Presisere at du faktisk er interessert.

Jeg er ganske sjenert av meg og tør sjelden ta så mye intitiativ fordi jeg tenker at folk sikkert har bedre ting å gjøre enn å være med meg/de er opptatt, osv. Vil jo ikke trenge meg på liksom eller noe sånt.

Kjæresten min inviterte ofte meg på besøk. Han var og veldig flink til å si fine ting om meg både til meg og til andre. Etter hvert som jeg skjønte at han faktisk likte å være med meg ble det lettere for meg å ta initiativ til å finne på ting sammen.

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar, har hjulpet meg mye :) Så jeg burde være direkte og ta initiativ(kan noen ganger være ganske sjenert selv, men jeg vil satse på henne)? Har prøvd å være ganske så direkte, men det har ikke fungert så veldig bra. Pågrunn av sommerferie og at vi ikke kjenner hverandre så godt, så har jeg desverre bare kunnet kontakte henne over facebook, men skolen begynner snart, så da blir det andre boller :lur:

Har fått tips om å bli kjent med vennene hennes. Er dette en bra idé? Er også kamerat med en som kjenner og snakker med henne veldig mye, og en god venn som kjenner henne men ikke fullt så godt. Har tenkt å bruke alle ressursene jeg har.

Skrevet

Forresten kommer inn med nytt innlegg: Siden det har virket som at hun på en måte har unngått meg på facebook, kan det hende at hun rett og slett er for sjenert? Fikk desverre også bare snakket med henne om kvelden og natten så kan hende det har noe med og gjøre. Så hun også komme på morgenen dagen etterpå, til en forandring. Tok ikke kontakt da, nettop for å ikke virke desperat eller innpåsliten. Skulle også vente to- tre dager den første gangen jeg "snakket" med henne. Så henne på en eller to ganger da, men ville ikke snakke med henne fordi at jeg ikke skulle virke masete. Var det dumt av meg? Kan det hende at hun faktisk ville at jeg skulle kontakte henne? Dere vet jo selvsagt ikke om min situasjon, eller noen av oss så det blir vanskelig for dere å svare. Men tar godt imot alle svar jeg kan få :)

Skrevet

Forresten kommer inn med nytt innlegg: Siden det har virket som at hun på en måte har unngått meg på facebook, kan det hende at hun rett og slett er for sjenert?

Det kan vel hende hun ikke er interessert?

Skrevet

Det kan vel hende hun ikke er interessert?

Ja kan hende det selvfølgelig. Bare at hun har sendt ut noen signaler som motsier det, men kan hende det bare er noe jeg har innbilt meg.

Skrevet

Jeg er en ganske sjenert jente, men det er jo bare i begynnelsen. Tror at det er sånn for de fleste. Jeg åpner meg ikke før jeg virkelig kjenner folk, og det kan jo ta litt tid. Så du må ikke gi opp! Men det kan også hende at hun faktisk ikke liker deg noe særlig.

For tiden er det en gutt som prøver seg en del på meg. Jeg likte han i hemmelighet på ungdomsskolen (er 19 nå), og han likte meg tilbake... men nesh. Sånn gikk da det. Nå har jeg endret litt på "vennegjengen" min, så jeg kommer i kontakt med han litt mer. Jeg vet jo at han liker meg, og jeg er ganske sikker på at han vet at jeg synes han er sånn ganske flott også - men jeg kjenner jo han likevel ikke! Så for MEG er det viktig at alt går veldig sakte, at han ikke maser, ikke stresser for mye.

Du kan godt være direkte, men ikke HELE JÆVLA TIDEN. Altså, ro ned. Vi sjenerte folk er ikke en annen rase, vi husker vi også, og vi skjønner fort om noen virkelig liker oss. Ikke vær innpåsliten, for all del, det er noe av det jeg hater mest. Ikke, og virkelig ikke, gå for fort fram! Husker en gutt som jeg såvidt kjente som likte meg, og han begynte å sende veldig... på kanten meldinger på chatten på facebook. STOR turn-off. Han virket jo pling i bollen.

Bruk vennene dine for alt du har, er sånn jeg og min "kanskje-kjærester-en-gang-gutt" pleier å møtes. Det er jo aldri planlagt (utenom fest), og det liker jeg ganske mye. Liker ikke alt presset med "skal vi gå på kino / middag / tur." Det er så stress. Et lite tips kan være dersom vennene dine og hun henger sammen, så kan du få dem til å "hilse til henne" fra deg. Alltid like koselig. :)

Jeg tror vi sjenerte jenter liker å gjøre ting litt rolig, å slappe av.

• Liker 1
Skrevet

Var litt sånn jeg var før det :sjenert: Men har valgt å satse alt på denne jenta. Ja har også passet på å ikke virke for innpåsliten eller masete. Merker man forresten om man er interessert? Altså hvis noen hadde begynt å snakke med dere på facebook, ville dere da automatisk trodd at personen liker eller er forelsket i deg?

Skal også nå gå i en annen retning enn å snakke over facebook. Skal som sagt bli kjent med venninnene hennes og snakke med henne på skolen. Har også tenkt å invitere henne med å henge med noen venner av meg(altså de som kjenner henne) og at hvis hun absolutt vil så kan hun ta med vennene sine. Selv om det sikkert er best at hun ikke gjør det, du vet sånn at hun ikke føler at hun blir vurdert av dem eller noe sånt.

Du kan godt være direkte, men ikke HELE JÆVLA TIDEN.

Hvordan da :P? Er på en måte ingen måte som jeg ser det. Utenom den andre "planen" som jeg nevnte over.

Skrevet

Når jeg sier at man ikke skal være direkte hele tiden, så er vell det fordi jeg liker litt "det spillet." Den spenningen. Når jeg allerede vet at gutten liker meg, og han har sagt det rett ut, så holder det. Man trenger ikke dytte på og mase, men hinte.

Jeg vet alltid godt når gutter som snakker med meg på face liker meg. Altså, når folk jeg nesten aldri har snakket med plutselig begynner å mase med meg på face, da vet jeg. Det er mye vanskeligere å vite om det er en god kompis som jatter i vei, men det er bare å tolke det som sies.

Skrevet

Som de andre her har sagt så er det viktig at du tar initiativet. Vær vennlig og imøtekommende i starten :) Folk er forskjellige, men jeg er ganske sjenert og jeg vil helst bli venn med en fyr før jeg føler meg trygg nok til å gå videre (har jo litt med at jeg ikke blir forelsket lett også da).

Tror det er lurt av deg å ikke prate med henne HVER gang dere er på facebook samtidig, men pass likevel på at det ikke går for lenge mellom hver gang. Jeg vet ikke hvordan du skal finne ut om hun er interessert eller ikke, så jeg tror nok at du bare bør "hoppe i det". Har du misforstått, har du det. Det er ikke verre. Når dere har pratet en stund ville jeg som sjenert person syns det hadde vært ok å ta en kaffe/dra på kafe eller noe, men jeg er ikke den mest sjenerte da. Kanskje du kan samarbeide med henne hvis dere har skolefag sammen, er veldig greit for sjenerte folk å ha noe fast å prate om :) Uansett om man bare er 2 da, så har man ikke presset med å finne noe å prate om hele tiden.

Lykke til, og ikke gi opp :)

Skrevet

Har ikke vært på facebook den siste uka(pågrunn av at jeg ikke har hatt tid), så har ikke mast på henne noe særlig da :P Uansett så har hun mest sannsynlig forstått at jeg er interessert. Så får bare vente til mandagen når skolen begynner igjen da.

Har ikke tenkt å ta henne med ut på café eller noe sånt med det første. Er ikke den mest utadvendte personen selv, men skal ta henne med ut med noen venner, bli bedre kjent. Men selvfølgelig så skal jeg prate med henne mer på skolen og se hva som skjer da.

Har jeg forstått det riktig at kino ikke er det beste å ta med en person på date med, den første gangen? Fordi at det blir så alt for date akitg, og man må være stille under hele filmen. Og det er ikke helt vanlig at man kår på hverandre under den første daten heller liksom :P At det er bedre med aktiviteter eller filmkveld?

Uansett takk for svar, og skal ikke gi opp! Bare så det er sagt :D Faktisk første gang jeg har gledet meg til skolestart ^^

Skrevet

Har ikke vært på facebook den siste uka(pågrunn av at jeg ikke har hatt tid), så har ikke mast på henne noe særlig da :P Uansett så har hun mest sannsynlig forstått at jeg er interessert. Så får bare vente til mandagen når skolen begynner igjen da.

Har ikke tenkt å ta henne med ut på café eller noe sånt med det første. Er ikke den mest utadvendte personen selv, men skal ta henne med ut med noen venner, bli bedre kjent. Men selvfølgelig så skal jeg prate med henne mer på skolen og se hva som skjer da.

Har jeg forstått det riktig at kino ikke er det beste å ta med en person på date med, den første gangen? Fordi at det blir så alt for date akitg, og man må være stille under hele filmen. Og det er ikke helt vanlig at man kår på hverandre under den første daten heller liksom :P At det er bedre med aktiviteter eller filmkveld?

Uansett takk for svar, og skal ikke gi opp! Bare så det er sagt :D Faktisk første gang jeg har gledet meg til skolestart ^^

Aktiviteter eller filmkveld høres veldig bra ut, jeg har aldri skjønt greia med kino på første date egentlig :gjeiper: Ellers så vil jeg foreslå quiz-kveld, det er mange steder som arrangerer slike. Vet ikke om du har det der du bor, men man kan jo arrangere det hjemme også ;)

Skrevet

Ganske sikker på at de har quiz der hvor jeg bor. Kunne vært ganske artig faktisk :P Så da er det ikke bare meg som ikke synes noe særlig om kino eller café eller resturant på første date.

Uansett kom til å tenke på hva som skjer hvis noen andre også blir interessert i henne. Kan hende at jeg bare lager problemer for meg selv da. Går heldigvis i klasse med en veldig god venninne av henne, kanskje til og med bestevennine, og i fremmedspråktimen går jeg i klasse med 'BFF'en'. Har tenkt å bli bedre kjent med dem, for å så ta det videre til henne.. Blir det rart hvis jeg plutselig går inn til klasserommet hennes og begynner å prate med henne, eller er det greit?

Skrevet

Stemmer dette forresten? Visste ikke at det skulle være så komplisert å sjekke opp damer..

Skrevet

Jeg er sjenert selv, og det som skal til for ta jeg åpner meg opp er at jeg stoler på den/de det gjelder.

For å stole på dem kreves det en del selvsjekking av hvordan de oppfører seg med/rundt andre og selvsagt at jeg ikke har hørt ting som kan sette de i dårlig lys ift relasjonen jeg innerst inne ønsker å ha med dem, enten det gjelder vennskap eller mer amorøse forhold.

Ang. date-tips vil jeg foreslå noe som gjør at det kanskje ikke trengs å prate så innmari mye om seg selv, men heller om det man driver med... Spillehall kanskje? Da kan man prate litt om spillene og hele tiden ha nye ting å finne på.

Og, hvis hun er ganske stille IKKE mas på henne om å si noe.. Antageligvis går hun og presser huet sitt med "finn på noe å si.. fort!" og da blir det bare enda tommere (enn vanlig) oppi der.

Få henne til å slappe av med stillheten, si noe sånn som "det er så avslappende å finne på ting med deg, for vi kan ha lange pauser i samtalen uten at de blir pinlige".

Gjest MorAase
Skrevet

Stemmer dette forresten? Visste ikke at det skulle være så komplisert å sjekke opp damer..

Ja, det stemmer veldig godt. Litt forundret over at den ligger på en nettside med det navnet der. Ville ventet å finne den under noe mer seriøst. Men så er nå sproget i oversikten noget plumpt. På tross av plumphetene så er den veldig presis.

Skrevet

Ja, det stemmer veldig godt. Litt forundret over at den ligger på en nettside med det navnet der. Ville ventet å finne den under noe mer seriøst. Men så er nå sproget i oversikten noget plumpt. På tross av plumphetene så er den veldig presis.

Kunne du ha utdypet dette litt :P? Føler bare ikke at det er så veldig lurt av meg å pugge den der, så plutselig blir jeg ikke i stand til å tenke selv.

Ang. date-tips vil jeg foreslå noe som gjør at det kanskje ikke trengs å prate så innmari mye om seg selv, men heller om det man driver med... Spillehall kanskje? Da kan man prate litt om spillene og hele tiden ha nye ting å finne på.

Og, hvis hun er ganske stille IKKE mas på henne om å si noe.. Antageligvis går hun og presser huet sitt med "finn på noe å si.. fort!" og da blir det bare enda tommere (enn vanlig) oppi der.

Få henne til å slappe av med stillheten, si noe sånn som "det er så avslappende å finne på ting med deg, for vi kan ha lange pauser i samtalen uten at de blir pinlige".

OK, tusen takk skal huske det :)

Skrevet

Jeg syns ikke du skal bry deg om sånne ting. Jeg er jente selv, og selvfølgelig reagerer jeg på spesielle måter når jeg liker noen, men dette er bare teit syns jeg... Det gjør ting alt for komplisert! Hold det enkelt, og ikke tenk på dette, men prøv å legg merke til reaksjonene hennes evt - er hun imøtekommende, smiler hun? osv. :) Det er IKKE nødvendig å pugge noe sånt for å få en sjenert jente på kroken ;)

• Liker 1
Skrevet

Snakket med henne her om dagen tok endelig mot da skoleuken gikk mot slutten. Var desverre ikke på tomannshånd, da dette ikke var mulig. Jeg så at hun så mye på meg, og snakket med dem. Ble bare small talk, men var bedre enn ingenting. Så også da jeg gikk, at hun fortsatte å skikke bort på meg, og så fort vekk da jeg så tilbake på henne. Klarte selv ikke å dy meg, og så noen ganger på henne selv. Desverre så jeg vekk da hun prøvde å møte blikk(akkurat som hun gjorde med meg), håper bare ikke jeg virket avvisende :sjenert:

Uansett så var jeg med noen venner senere på kvelden, og en kompis av meg(som er god venn av henne sa at han kunne invitere henne over på festen vi skulle være på(ikke det store, bare nære venner). Desverre svarte hun ikke før sånn rett før midnatt. Og da vi bestemte oss for å ringe henne, sånn en halvtime eller trekvarter etter at hun svarte (var sikkert alkoholen som gjorde det :gjeiper: ) så svarte hun den ikke.. Han sa at det er typisk henne å ikke svare på telefonen alltid, noe jeg har hørt fra andre personer også, tidligere. Uansett så fikk det meg til å tenke over på det som skjedde på facebook at hun bare ikke rakk å svare eller ikke kunne.

Da tror jeg ganske sikkert at hun hvertfall er interessert. Skal forhåpentligvis snakke med henne enda mer neste uke :rodmer:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...