Gå til innhold

Få bort kattepisslukt, haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden passet jeg en hannkatt, no stinker det piss her. Jeg har lagt på alle fire flere undre ganger for å finne hvor lukten er men ingen hell. Eneste stedet jeg finner lukt er i vinduskarmen, og der satt han mye. Men fant aldri noen tisse dam eller noe. Det bare stinket der, lukten har gått mye vekk, men er enda mer igjen og det får fakarten ikke bort!

Jeg har vasket med vann og zalo, grønnsåpe, eddik blandet i vann og rein eddik, axaj spray og vaskepulver. GÅR IKKE BORT!!!

Håper noen av dere har noe tips, vet ikke om det har noe å si at det er i vinduskarmen om lukten bare har limt seg fast i treverket? Håper på MASSE gode tips for det er et helvete å komme hjem fra jobb hverdag, komme inn i stuen og den fæle lukta slår mot meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd salmiakk? (vet ikke om det fungerer i vinduskarm, men kan være verdt å prøve)

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Haha uffda, den har sikkert markert litt.

Føler med deg, hannkatt-piss kan være en jævlig ram lukt!

Prøv en biologisk luktfjerner, selges på dyrebutikker.

Ellers så kan du trøste deg med at lukten forsvinner med tiden.

Eller kanskje du bare blir vant med den en dag :fnise:

Skrevet

Kan godt hende du allerede har gjort dette, men du kan prøve å lufte ut godt, i noen dager fremover. Hvis du ikke finner noen dammer eller spesielle flekker, kommer det sikkert til å forsvinne med tiden. Å åpne alle vindu/dører hjelper også, selvsagt.

Forresten, du har vel sjekket veggene/møblene også, ikke sant? Ikke bare gulvet?

Skrevet

Ja, jeg har lagt på alle fire og luktet på hele gulvet, tepper og sofaer. Men det lukter ikke noe av de stedene. Han har også sovet mye under sofaen, har dradd fram hele sofaen men lukter ikke noe der. Takker for tips, skal lese på din linken imorgen. Håper bare dt går vekk, er såd rit dette her! Tusen takk for tilbakemelding :)

Skrevet

har du prøvd salmiakk? (vet ikke om det fungerer i vinduskarm, men kan være verdt å prøve)

Nei, du må for all del IKKE bruke salmiakk. Både salmiakk og urin inneholder ammoniakk og likner på hverandre i lukt. Salmiakk lukter så likt katteurin at det kan tiltrekke seg hankatter og få dem til å markere.

Når jeg skal gjøre ren kattedoen bruker jeg rengjøringsmiddel for WC. Det tar knekken på lukta.

Skrevet

Sliter med litt av det samme problemet. Har ett par finere tøysko som det lukter kattetiss av. Har hatt de i bløt i ei bøtte samt også kjørt de i vaskemaskinen. Fortsatt henger lukta i. Vet ikke hva jeg skal finne på nå, er så utrolig gode sko også som jeg gjerne vil kunne bruke..

Skrevet

For å lokalisere lukten kan du låne en annen katt (mulig det må være hanne, det vet jeg ikke) og la den snuse rundt. Mitt lille vidunder fant flekken (som var veldig lite synlig) på under ett minutt etter at jeg slapp ham inn i rommet der en bølle av en nabokatt hadde tisset.

Jeg brukte oppvaskmiddel på treverket og vaskemiddel på gardinen som hadde blitt tisset på + utlufting

Skrevet

Ja vet at man ikke skal bruke salmiakk, så det tørr jeg ikke :gjeiper:

Det begynner no sakte men sikkert å gå vekk, har ikke vært hjemme i helgen, så var spennende å komme hjem. Men det luktet egentlig ikke noe særlig. Håper det holder seg slik!

TAKKER for alle svar :takke:

Skrevet

du få finne ut hvor han har spayet, det høres rart ut at han skal ha sprayet i vinduskarmen. Skjekk nøye gardiner og vegger ved gulvet. Eter du har vaskt er det bare til å vente til lukten går bort, desverre:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...