Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har farget håret mitt hundrevis av ganger og akkuratt nå er det mørkebrunt, med 'blond skjær'

lurte derfor på om jeg kan bruke vanlig hårfarge ( ikke bleking) til å få det mellom blondt? eller går ikke dette?

har foresten litt rødskjær på det underest håret, hva vil skje med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du så tydelig ikke kan noe særlig om hårfarging, så anbefaler jeg å gå til en frisør.

Skrevet

cervix kan ikke du gå å være LAME SOMEWHERE ELSE?

Skrevet

Jaha?

Frisør er det beste rådet i dette tilfellet, spesielt når TS ikke kan noe spesielt om hårfarging selv.

Å spørre om dette på et forum er nyttesløst, da ingen her vet hvordan håret ser eller føles ut, samt tilstanden til det.

Ergo: spør en frisør.

Skrevet

vel, jeg spørte ikke om råd, spørte om det gikk an?

Gjest Survival
Skrevet

Hvis man skal gå fra brunt til blondt (uansett nyanse) må man ta det rolig og i flere omganger. Jeg vil anbefale deg å stripet håret ditt i en lysere nyanse først, og deretter stripe det igjen. Da blir det blondere etter hvert uten at hele håret blir oransje eller får falsk parykk-aktig farge.

Skrevet

Det må nok en eller annen form for bleking til, man kan ikke farge håret lysere - det må blekes.

Skrevet

Man klarer ikke å farge hårere noe særlig lysere, nei. Hvis du er naturlig blond og har farget håret mørkere, kan du avfarge det. Det sliter veldig på håret og det vil som oftest ende opp med et rart, ujevnt rød/gulskjær. Etterpå farger du det i en kald farge for å få bort gulskjæret og få det jevnt. Det sliter som sagt veldig på håret.

Vil nok heller, som Survival sier, anbefale deg å dra til frisør og få det stripet og så gradvis over tid legge til flere striper for å få det lyst. :)

Eller, hvis du er mer utålmodig, kan du få frisøren til å bleke hele håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...