AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Jeg har alltid vært FrP-er, men som nyutdannet lærer er jeg meget i tvil om dette er lurt. Orker ikke gå i dybden på det, men bl.a lærerevaluering (av elever, dvs barn) høres helt blåst ut. Skolepolitikken deres er ikke særlig god syns jeg, og det er en av hjertesakene mine fordi jeg er lærer og ønsker elevene det beste. Jeg lurer på hva dere andre som utdanner dere til, eller jobber som lærer stemmer. Hva er det mest "taktiske"? Føler det er mange sosialiser som er lærere, og det er det vel en grunn til. Kommer aldri til å stemme SV, Rødt osv, men vurderer å bevege meg mer mot venstre enn FrP... P.S Vet at lærere er en haug med ulike folk og forskjellige meninger, så er ikke et fasitsvar på dette, men vil høre politiske meninger fra en lærers standpunkt.
Golde Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Jeg er lærer og synes Høyre har en god skolepolitikk, men det er ikke nødvendigvis avgjørende for hvordan jeg stemmer. Stemte ikke Høyre ved forrige valg i hvert fall. Det er mange som er opptatt av skolepolitikk - om man ikke er lærer selv, har man kanskje barn i skolealder og er like opptatt av dette. Hvilket parti som er "best" på skole kommer nok an på hvilken politisk overbevisning man har. Det fins ikke noe universelt fasitsvar, dessverre.
Tormod83 Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Intressant tema du tar opp. Venstre er forøvrig et godt parti som fra tidligere har vært et parti som lærere har hatt tilhørighet til. De har forøvrig skole høyt oppe på prioriteringslista. Forøvrig tror jeg ikke det er noe parti som vil være særskilt mer eller mindre taktisk for deg som lærer. Alle partiene vil sette behovet for lærere høyt oppe på prioriteringslista.