Smores Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 I dag tenkte jeg å ha biff til middag. Stakk på nærbutikken hvor de hadde tilbud på peppermarinert entrecôte. Slo til, og gledet meg til middag. Men; når jeg kom hjem og googlet litt rundt, ser det ut som om dette er den biffen med mest fett i Går på lavkalori, så det passet dårlig. Likevel inneholder den (ifølge vektklubben) ca 300 kcal, så synes ikke det var så mye. Men er det veldig mye fett i? Står ikke næringsinnhold på pakken. Har dog vært på 2 timers lang fjelltur, så kanskje litt lurt å få i seg litt fett. Eller?
Tullepia Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Spis entrecôten din, du. Går du på lavkalori er det bare å passe på at du får i deg nok og passe antall kalorier, det gjør ikke noe om du spiser en entrecôte i ny og ne. Stek biffen i stekeovnen, så slipper du å bruke fett i pannen til å steke den.
Supraspinatus Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Fra et gastronomisk perspektiv er entrecôte et svært godt valg. Jo mer intramuskulært fett, også kjent som marmorering, jo mer saftig og mørt. Du kan selvfølgelig også være uheldig å få et stykke som er litt seigere. Generelt kan man si at man bør få tak i kjøtt som er så nært som best før datoen som mulig. I tillegg bør det ha en god rødfarge og være godt marmorert. Fettet smelter under steking og i relativt tynne skiver inni kjøttet. Entrecôte er mer smaksrik enn f.eks. indrefilet. Det er trossalt lov å kose seg litt i blant. Kutt heller ut ris eller pasta til måltidet og ta så mye grønnsaker du klarer å spise. Ev kan du ta en potet til om du ikke klarer deg uten. Obs obs! Dette er ikke en lavkarbo-anbefaling. Bare en gastronomisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå