AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Hvor ofte krangler dere andre med små barn? Og hva krangler dere om? Vi har to barn på 3,5år og 3 mnd. Begge er så klart slitne, men jeg føler at mannen i huset syter mer enn han har "rett" til. Jeg får nærmest kjeft om jeg dusjer mer enn 5min, for da er det min tur til å ha minstemann får jeg beskjed om. Selv når jeg rydder, får jeg følelsen av at jeg må skyndte meg slik at jeg kan passe på lillemann. Jeg blir så sliten av slikt. Og så SUR. Jeg vil også ha litt av kvelden for meg selv, ikke bare han. Han argumenterer med at han er så sliten etter jobb. Er jeg ikke sliten jeg da? I går sa han at "vær så god, her er ungen. Nå er det DIN tur. Jeg vil se på tv i fred". Da hadde jeg nettopp hengt opp klær, vasket kjøkken og hevet i meg en liten skive i forbifarten. Jeg tok med meg ungen, og gikk å la meg i sinne. Ikke gøy. Måtte bare blåse ut litt frustrasjon.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Huff, jeg får nesten dårlig samvittighet... men vi krangler så og si aldri Hender jeg slenger bittelitt med leppa hvis mann eller store barn er vel late. Men alt i alt er mannen og jeg veldig likestilte, og vi er begge like ræva slitne (han vet at jeg er sliten, og jeg vet at han er sliten, og begge står på til vi stuper). Så da er det ikke så mye mer å krangle om 1
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 når ungen er 3 md er det slitsomt,og en har lite søvn.dette går over om noen mnd. menn har ikke samme ansvarsfølelse som vi kvinner når det kommer til stykke,og så har dei så myye viktigere jobb liksom..ja kjenner den. har også levd som alene mor med samboer i flere år.til slutt flyttet vi fra hverandre og det er faktisk myye bedre å vere alene mamma uten mann enn med selv om barna også er blitt større. men du må nok ta en alvors prat med din kjære først og se om det løser seg.spebarnstid er ikke bare,bare!
tingeling Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 Det er en kjempe slitsom periode dere er inne i, hold ut. Det som fungerte for oss var å senke kravene ift husarbeid og gjøre avtaler. Vi avtalte som regel at han tok babyen fra amming i ti tiden til kl ett. Da puttet jeg propper i ørene og sov. Siden fikk mannen sove uforstyrretresten av natten og jeg tok alle de 1250 oppvåkningene og resten av natten. Det som var fint var at siden vi gjorde avtaler trengte vi ikke krangle om hvem som skulle stå op kl fire om morgenen, og begge to fikk litt sammenhengende søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå