Gå til innhold

skatteklasse 2


Mamma1

Anbefalte innlegg

Hei, da jeg fikk selvangivelsen min sto det at jeg skulle få igjen. 11000. Jeg så at de hadde lignet meg i klasse 1. Siden jeg er alenemor endret jeg dette til to. Nå er skatteoppgjøret klart, jeg er nå lignet i klasse to, men får fortsatt igjen samme beløpet. Noen som vet hvordan det kan ha seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nå helt an på inntekten, da, Titti. Er inntekten tilstrekkelig lav og fradragene allerede tilstrekkelige høye, er faktisk utregningene fra skatteetaten korrekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nå helt an på inntekten, da, Titti. Er inntekten tilstrekkelig lav og fradragene allerede tilstrekkelige høye, er faktisk utregningene fra skatteetaten korrekte.

Hvis TS har betalt mer en 11.000,- i skatt, skal hun ha alt igjen opp til ca. 22.000,- med klasse 2. Tipper hun har betalt mer en 22.000,- i skatt, iom at hun faktisk jobber.

Har hun tjent og skattet under dette, skulle hun bedt om skattebegrensning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visst skattebegrensing på 17000 i skatteklasse 1, når jeg kom i klasse 2 så krympet den til 5000, derfor får jeg samme beløp.. Dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal da ikke ha skattebegrensning når du tjener såpass mye?

Du burde ringe og sjekke, evnt. sjekke hva som står i forskjellige nettaviser der du kan spørre om skattespørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattebegrensning kommer ikke automatisk. Den må du søke om. Du skal tjene LITE for å få det. Sjekk linken: Skattebegrensning

HAr du fått oppgjøret ditt nå?

Hvis ja, har du sjekket at det faktisk står kl. 2 på den. Selv om du har rettet opp kan de ha gjort en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forklaringen på at utkastet du fikk i mars/april sier du er i kl. 1 og skal få igjen 11.000,- og når du får innvilget kl. 2 så senkes ikke skatten din/økes det du får tilbake?

Fikk du det forklart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sa at når jeg ble lignet i klasse 1 så hadde jeg en skattebegrensing på 17000 når jeg forandret det til kl2 så får jeg visst en del andre fordeler og skattebegrensing ble da satt til 5000 derfor er beløpet det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ulogisk ut spør du meg. Jeg tror nesten jeg hadde ringt inn og snakekt med en person nr. 2 jeg, bare for å få det bekreftet.

Hvor stort er minstefradraget ditt?

Sorry at jeg mnaser, men jeg håper vi finner en feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke inn på selvangivelsen min nå, da jeg bare er på nettet via tlf. Tror jeg skal ringe inn en gang til ja. Syns også det høres rart ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du sitter og ser på den, så skriv inn her hvilke fradrag du har fått. Jeg er borte i kveld, så jeg tror ikke jeg ser her inne før i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få skyte inn at skattebegrensning kommer automatisk inn i bildet de årene man har overgangsstønad. Det er ikke noe man må søke om så lenge man mottar den ytelsen.

PS: Kjedelig at beløpet ble det samme da :sur:

Endret av livmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg regnet med. Jeg kommer ikke inn på altinn før fredag, så jeg får dessverre ikke sett noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...