Gå til innhold

å trives med meg selv..

suri

Anbefalte innlegg

Tenkte det var kjekt å skrive dagbok. Man får litt motivasjon av det også.

Har lagt på meg en del i de siste månedene. Er meget svak for godterier og brus.. for ikke å snakke om øl! Ikke at jeg er alkoholiker altså,men kan kose meg med en eller 2 i ny og ne :sjenert:

Jeg er 25 år, sykepleier, gift, 2 barn på 6 og 4 år, bil og alt annet som hører med.I det siste har klærne blitt TRANGE! Litt feil å si "i det siste".. :fnise: Jeg er 160 cm og veide meg forrige tirsdag 9/8. Vekta viste 78,2 kg. Jeg har som mål å komme på rundt 62 kg. 16,2 kg ned. Veier meg hver tirsdag nå, da jeg synes det er motiverende! Kostholde er betydelig bedre. Jeg spiser hver 3.time. Spiser frukt innimellom og drikker masse vann. Jeg spiser vanlig mat, men hyppig og i moderate mengder. Godteri og brus er BARE på lørdager. Jeg går turer og sykler 2-3 ganger i uka nå. Før var det ingenting :sjenert: Middag spiser jeg som før, bare ikke så jeg blir kvalm-mett.

Idag veide jeg meg igjen. Den viste 76,5 kg. Regner med at det har forsvunnet litt vann i kroppen, at det er derfor vektnedgangen er 1,7 kg på 1 uke. Blir vel litt saktere framover. Men jeg ble glad jeg altså :jepp: Viser at jeg gjør noe rett!

Skal holde meg hard og håpe at motivasjonen holder seg! Jeg har det ikke bra med meg selv sånn som jeg ser ut nå (uten å høres altfor deppa ut, hehe!). Orker lite, får ikke på meg klær, mannen syns overarmene mine har vokst i det siste. Hurra!

Suri :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Lykke til :) Jeg er sykepleiestudent jeg da, og har også lagt på meg siste 6 mnd. Har ingen dagbok, men kunne vært artig å følge deg hvis jeg får lov? :-) Jeg har for 3 uker siden begynt på lavkarbo, og har masse masse jeg kan fortelle om tidligere livsvaner, nåværende. Jeg er å glad i øl! Nam nam ;)

Grunnen til at jeg har valgt lavkarbo er fordi det er det som fungerer! I lengden! Så jeg vil anbefale deg og kanskje ikke velge det, men at du ihvertfall er obs på inntak av stivelse og sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å følge med :jepp:

Har tidligere gått på grethe roede kurs og gikk ned 12 kg. Synes det er en fin måte å gå ned på da man spiser "vanlig" mat, eller... mat som jeg alltid spiser uten at jeg må tenke på stivelse osv.. Det blir for mye for meg :fnise: Det enkle er ofte det beste? Jeg sier det sånn. Lever jeg mest mulig vanlig kan jeg kanskje få til å holde det = min teori.

Idag er det planleggingsdag i barnehage og SFO, så disse barna er hjemme. Setter dem foran tvn, så tar jeg meg en tur på tredemølla. Jada, vi har tredemølle og spinningsykkel. Og jeg hater det. Livet er hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så noen som startet opp med dagbok samme dag som meg så her må jeg følge med fra begynnelsen. Synes også jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, mitt hovedmål er å komme i bedre form, men har også gått to grethe goede kurs og har planer om å gjenoppfriske kunnskapene (bladde faktisk litt i boka før jeg dro på jobb idag).

Kan jo kanskje være kjekt å ha noen å dele litt tanker med på nett + hjelpe enn å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Safran! :5:

Grete roede kurs synes jeg var toppen! Det fungerte bra, men når kurset var ferdig etter 8 uker og jeg ikke skulle veies og tallet skulle sies opp blandt alle de andre, ble jeg slapp-med både maten og treninga. Motivasjonen forsvant fort..og kiloene kom på.

Så jeg mener: Det er ok (sier ikke lett for det er det ikke) å ta av kilo, men det vanskeligte er å holde seg der.

Men nå skal jeg være flink, men jeg veier ikke maten jeg spiser, så nazi er jeg ikke. Vil leve mest mulig normalt :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tredemølla i stua?? Heldiggris :P ...

Er personlig ikke opptatt av spinning. Men ved å ha trening hjemme så antar jeg at dørstokk mila, bare blir en KM?

Men jeg og det har nå i tre år, trent alt fra 4-6 ganger i uka, til 1-2 og noen uker ikke i det heletatt. Var ikke pga mindre trening jeg la på meg, var kosthold. Så jeg har funnet ut at jeg skal slæke mer mer trening og fokusere mer energi på å holde kosthold og studier vedlike :)

Endret av Cleopatrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nei tredemølla er ikke i stua! Vi har et forholdsvis stort hus så den og spinningsykkelen står på eget rom, et såkalt "treningsrom". Jeg var imot å kjøpe alt det der. For jeg trodde ikke det ble brukt. Jeg er ikke ofte å se der, men mannen liker tredemølla godt. Jeg liker å gå ut, i oppoverbakke, zumba, corebar, step o.l.

Tror det er lurt å fokusere på kosthold. :jepp: Da jeg var (ung?) svært så aktiv med trening og trene nesten hver dag synes jeg at kiloene gikk saktere av. Man føler liksom at skal man ned i vekt så må man trene-nesten-hele-tiden. Jeg føler det ofte slik..

Har sett på bilder av meg selv da jeg var sånn 17-20 år. Jeg var jo tynn/passe. Måtte ha et litt forvrengt syn på meg selv back then, for jeg har alltid syntes jeg har vært litt lubben. Rare greier...hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med bilder, har aldri sett på meg selv som tynn, men som jeg skrev i min egen dagbok så så jeg på bilder fra studietiden i helga og ja, jeg var tynn. Mannen synes til og med at jeg var for tynn. Nå er jeg derimot for stor, men oppe i hodet mitt er jeg helt normal, er når jeg ser bilder og klær skal på at jeg får en liten aha opplevelse. Merkelige saker.

Ellers må tredemølle og spinningsykkel innendørs være litt kjekt, har lyst på det selv, men er litt redd det kommer til å støve ned. Må nok få inn treningsvanene før jeg legger det frem for mannen, ikke har vi så mye plass til den heller. (Men det vi har er x antall kilo i vekter fra mannens yngre dager, støver ned på soverommet, ikke helt meg å pumpe jern).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOHO, mannen her tenker på å kjøpe seg manualer..vekter altså. Føler på meg at de fort blir støva ned! Kjenner meg igjen i det du sier.. jeg vet at jeg er litt stor, men ikke sånn kjempestor heller. Men når jeg ser meg selv på bilder tatt nå ser jeg jo helt grusom ut! :skratte:

Er såå sliten og trøtt her jeg sitter. Barna sitter å ser på barnetv. Har gjort en del husarbeid idag, vasket og ryddet. Disse barna ble dusjet da de kom hjem, så ble det middag. Så nå er jeg skutt og vil aller helst legge meg ned å sove. MEN.. jeg skal få ræva ut av den GODE sofaen og (på butikk først og fremst) ut å sykle meg en tur! Har ei venninne her som også vil gå ned litt så vi er pågangsdrivere til hverandre. Veldig kjekt!

Snart er det helg.. arbeidshelg :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med ei turvenninne, bra og ha noen som drar en med ut.

Og god jobbhelg! Selv skal jeg ha ryddehelg i hjemmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kostholde er så som så. Har vært sløv i det siste. Men jeg skal finne motivasjonen igjen. UTEN TVIL!

Har en trasig dag idag. Mamman til ei nær venninne av meg døde for noen timer siden av kreft. egentlig brått uventet, men likevel ventet. Venninnen min er i syden. Hun har det forferdlig. Jeg og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholde er så som så. Har vært sløv i det siste. Men jeg skal finne motivasjonen igjen. UTEN TVIL!

Har en trasig dag idag. Mamman til ei nær venninne av meg døde for noen timer siden av kreft. egentlig brått uventet, men likevel ventet. Venninnen min er i syden. Hun har det forferdlig. Jeg og..

Dette var trist lesestoff, så først vil jeg kondolere. Det er klart at slikt påvirker oss alle.

Ellers så kjenner jeg meg veldig godt igjen i det du beskriver om å da vi var yngre, jeg også syns jeg var tjukk, men det var jeg absolutt ikke! :fnise:

Jeg vil også tipse deg om en øl jeg drakk på lavkarbo (har pause fra lavkarbo nå fordi jeg er i praksis i psykiatrien hvos måltider med pasientene er viktig). Den er det mye færre kalorirer i, men er fremdeles et meget godt alternativ. Det er hansa sin Ultra, sølv og orangefarget bokser, jeg kjøpte mine på meny.

Etter jeg sluttet på lavkarbo og begynte i praksis har ikke bare kostholdet skeiet ut, men treningen også.. trent lite! Tenker for meg selv at det er krevende og skulle gå ned i vekt, og hvis det er mye nytt (stress) rundt en, eller man ikke har det optimalt psykisk så vil man lettere sprekke. Jeg for min del har hatt endel angst og det sliter meg helt ut og da smaker sjokolade og sukker EKSTRA godt, eller behovet og suget er enda større da..

Er så forbanna på det BTW!

Jeg kjenner jeg har veldig lyst til å bli flinkere igjen da, så hvordan skal vi finne igjen motivasjonen, har du noen tips! ? :)

Endret av Cleopatrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...