AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Det er vel og merke en stund til, men om et år er jeg ferdig utdannet til et yrker hvor der virkelig er kamp om de få stillingene det er. Selvfølgelig ønsker jeg meg jobb i nærheten av hjemme og 100 % stilling, men sjansen for det, i disse tider, er veldig små. Men bare for å få jobb, ønsker jeg å begynne å søke på jobber tidlig. Men når kan man begynne å lete/søke, når man ikke engang er ferdig utdannet? Fem-fire-tre-to måneder før? Det er jo ofte litt tid før ansettelsen trer i kraft.. Og hvilke portaler burde man sjekke for å finne stillingene? Nav og finn.no er de to jeg tenker på automatisk, men hvilke andre portaler er store i Norge? Og er det mulig å abonere på et ord (f.eks. sykepleier) sånn at man får mail inn om alle stillinger som blir lagt ut med dette ordet i seg? Håper noen tar seg tid til å svare, evt. komme med noen tips da dette er noe jeg tenker en del på, selv om det ennå er lang tid til det burde være noe stress..
Knirke Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Hvilket yrke er det du blir utdannet til? (lettere å svare når man vet det) Alle som jeg snakker med anbefaler bemanningsbyråer. Gå til et bemanningsbyrå som spesialiserer seg på din bransje, få et intervju og så finner de passende oppdrag som ofte er korte i starten, men som fører til fast ansettelse etterhvert
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Hvilket yrke er det du blir utdannet til? (lettere å svare når man vet det) Alle som jeg snakker med anbefaler bemanningsbyråer. Gå til et bemanningsbyrå som spesialiserer seg på din bransje, få et intervju og så finner de passende oppdrag som ofte er korte i starten, men som fører til fast ansettelse etterhvert Hei, TS her. Det er snakk om fysioterapi. Hadde blitt veldig glad om dere kunne kommet med noen tips
Frk. Fie Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Jeg tok også bachelorgrad, begynte å søke i mars (tror jeg) siste skoleår. Hadde bestemt meg for hvilken by jeg ville bo i og sånn omtrent hva jeg ville jobbe med, sendte to åpne søknader (ingen av de hadde utlyst, hhv. kommune og stat). Endte til slutt opp med vikariat (som etter hvert ble fast stilling) i kommunen, og fikk tilbud om intervju til sommerjobb i staten. Fikk vikariatet med forbehold om bestått eksamen;-) Masse lykke til!
Frk. Fie Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 ....skriv åpen søknad til klinikker/bedrifter i din bransje når det næremer seg sommer og vikartid, ikke bry deg om at de ikke har utlyst. Plutselig en dag MÅ man ha noen på jobb - da husker de (kanskje) det hyggelige mennesket som var innom og leverte søknad ei tid tilbake. Sånn kan man i alle fall få tilkalling og en fot innenfor. Forresten, det var slik jeg fikk deltidsjobben min;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå