vl800 Skrevet 25. november 2003 #1 Skrevet 25. november 2003 Når skal det skje noe i Norge med disse gjengene? skal vi vente til et par mennesker blir drept, eller kanskje vi skal gjøre noe med det nå? Det skjer vel ikke noe før en i regjeringen selv blir truffet og drept, eller en av deres nærmeste. Men viss man ikke gjør noe med det nå så vil det selvfølgelig bli vanskligere senere. Våkn opp!!!!!!!!!!!!! før det er for seint.
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #2 Skrevet 25. november 2003 Enig, det er på tide at myndighetene tar dette på alvor. Heldigvis så bor jeg ikke i Oslo - hadde aldri latt mine barn vokse opp der, men ser at det er de samme tendensene som er i utvikling her i Stavanger også - mer og mer. Det er ingen som tør innrømme at det er et problem at ungdom med innvandrer-bakgrunn samles i gjenger på den måten vi er vitne til her. Hva kan gjøres? Hvorfor blir det slik?
Gjest lekebøll Skrevet 25. november 2003 #3 Skrevet 25. november 2003 Hvilke gode forslag har du da, v|800?
vl800 Skrevet 25. november 2003 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2003 Det må jo være at det blir mere synlig politi i gatene, flere overvåkings kameraer. Det er jo bare en gruppe som kan gjøre noe med dette og det er politi, men får de nok penger. NEI det gjør de ikke. Det skulle jo vært en selvfølge at de fikk penger når de trenger det, det er det enseste organet vi menig mennesker kan gjemme oss bak. MEn vi har jo en gjeng med idioter som sitter å styrer dette landet her, blandt annet en prest som er veldig godtroende om folk. Det er bare ikke sånn det funker i verden. Og til de som er mot flere kameraer, da har du noe du vil skjule. Det med flere kameraer er jo for din egen sikkerhet.
Glitterchick Skrevet 25. november 2003 #5 Skrevet 25. november 2003 Det er ingen som tør innrømme at det er et problem at ungdom med innvandrer-bakgrunn samles i gjenger på den måten vi er vitne til her. Det er vel ikke noe større problem at ungdom med innvandrer-bakgrunn samles i gjenger enn at norsk ungdom gjør det? Og f. eks. dreper en ung gutt bare fordi han er brun i huden? Selvfølgelig er gjenger ett problem, men det at de har innvandrerbakgrunn gjør dem ikke per definisjon til ett større problem.
Gjest Poirot Skrevet 25. november 2003 #6 Skrevet 25. november 2003 Når skal det skje noe i Norge med disse gjengene? skal vi vente til et par mennesker blir drept' date=' eller kanskje vi skal gjøre noe med det nå? Det skjer vel ikke noe før en i regjeringen selv blir truffet og drept, eller en av deres nærmeste. Men viss man ikke gjør noe med det nå så vil det selvfølgelig bli vanskligere senere. Våkn opp!!!!!!!!!!!!! før det er for seint.[/quote'] Så vidt jeg vet har Oslopolitiet en egen gruppe som jobber med temaet. Det forsvinner nok ikke i løpet av en ukes tid...
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #7 Skrevet 25. november 2003 Glitter, det er helt klart at gjenger med innvandrer-ungdom som er de dominerende her. Nå må vi slutte å ikke tør si det her i dette landet.
Gjest lekebøll Skrevet 25. november 2003 #8 Skrevet 25. november 2003 v|800 Nå er vel litt av problemet at mange ikke har særlig respekt for politiet. Jeg kan ikke så mye om dette, det skal være sagt. Hva mener du ellers at bør gjøres med de ressursene som eventuelt blir gitt til politiet, da? Bortsett fra mer "synlig politi" og overvåkningskameraer? Forøvrig er det jo vi som har valgt inn alle idiotene.
vl800 Skrevet 25. november 2003 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2003 Poirot, det tror jeg nok alle vet og skjønner, at det er en gruppe som jobber med dette, og at det ikke vil bli borte iløpet av en uke. Vi er ikke dumme. Men denne gruppe jobbet med dette i mange år, men gjengene blir bare tøffere og tøffere og tar til alvorligere løsninger på et problem. Det er jo greti å kvitte seg med et problem med å skyte personen, da får man ihvertfall ikke problemer med han lenger. Men det hjelper ikke med slike grupper i politiet hvis man ikke får invillget nok penger. Det skjønner vel du og Poirot.
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #10 Skrevet 25. november 2003 Ikke vet jeg hva som skal gjøres. Det kan ikke være penge-mangel det går på heller - det er jo helt sykt å se bilder i avisene hvor de kjører rundt i biler til flere millioner og er nedlesset i gull og tull ... Kanskje feilen ligger litt hos egne foreldre - tror mange ikke lar ungene sine få omgås norske unger - har sett flere tilfeller i skolen til barna mine hvor enkelte innvandrer-barn ikke har fått gått i et eneste bursdags-selskap opp gjennom årene. Det blir det vel gjerne til at de søker sammen med likesinnede, og at de må finne en måte å hevde seg på ... ?
Gjest lekebøll Skrevet 25. november 2003 #11 Skrevet 25. november 2003 har sett flere tilfeller i skolen til barna mine hvor enkelte innvandrer-barn ikke har fått gått i et eneste bursdags-selskap opp gjennom årene. Ble de bedt?
Glitterchick Skrevet 25. november 2003 #12 Skrevet 25. november 2003 Glitter, det er helt klart at gjenger med innvandrer-ungdom som er de dominerende her. Nå må vi slutte å ikke tør si det her i dette landet. Jeg syns det er ille med kriminelle gjenger uansett jeg, samme hvilken bakgrunn de har. Gjenger oppstår som regel fordi ungdom ikke har ett godt nettverk rundt seg og søker derfor anerkjennelse i gjenger. Dette kan skje med norsk ungdom, og det kan skje med innvandrerungdom. Det skal ikke stikkes under en stol at invandrere i Norge er i ferd med å bli en ny "underklasse", fordi integrering ikke har fungert som det skal, fordi tilbud om norskopplæring ikke har vært nok til stede, fordi tilbud om barnehage ikke har vært tilfredstillende og fordi nordmenn kanskje ikke er de flinkeste i verden til å ta i mot nye impulser med åpne armer. Men det at noen er innvandrere gjør dem ikke automatisk til ett større problem enn norske gjenger.
vl800 Skrevet 25. november 2003 Forfatter #13 Skrevet 25. november 2003 Til lekeball. Det er helt feil at det er vi som har valgt inn de idiotene. Fordi det var nesten ingen som ville ha inn KRF eller V. De kom jo ikke over sperre grensa engang. Så det blir agenlig litt feil. Men nok om det. Det er greit at en brøkdel av befolkningen ikke har respekt for politiet. Men det vil tvinge disse gjengen til å tenke annerledes. Kan ike bare hoppe ut av en bil å fyre løs 6 skudd, uten å ha blitt filmet f.eks. Ungdomsklubber bør jo ikke akkurat legges ned. Og man kommer faktiskt ikke fra det at det er et stort problem med invandrergjenger. Nå må dere slutte å lukke øynene. Det finnes også norske gjenger men de tyr ikke så fort til våpen som invandrer gjenger. Noen selvølgelig. Og sånn er det bare.
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #14 Skrevet 25. november 2003 Glitter, Guri Land ....er du helt naiv? Disse ungdommene snakker perfekt norsk, de fleste har gått i norske barnehager og norske skoler. Nå må du slutte å skylde på samfunnet rundt dem - har de rett og slett ikke ansvar for sin egen oppførsel? Ikke rart at det er blitt som det er blitt ... :o
Gjest lekebøll Skrevet 25. november 2003 #15 Skrevet 25. november 2003 v|800 Det er like fullt vårt system. Hjelper lite å klage over hvor teit "samfunnet" er, når det er vi som må forandre det? Men som du sier - nok om akkurat det. Jeg har ikke sagt at en brøkdel av befolkningen ikke har respekt for politiet. Jeg sier at enkelte grupper ikke har det, eller at det kan være en tendens. Jeg har forøvrig ikke like stor tro som deg på at filming er så veldig viktig. Filming er vel stort sett preventivt, samt at det kan hjelpe til med signalement - da vitners signalement ofte er svært mangelfullt (eller ikke til stede). Ungdomsklubber bør jo ikke akkurat legges ned. Hva tenker du på nå? Og man kommer faktiskt ikke fra det at det er et stort problem med invandrergjenger. Nå må dere slutte å lukke øynene. Det finnes også norske gjenger men de tyr ikke så fort til våpen som invandrer gjenger. Noen selvølgelig. Og sånn er det bare. Og du må slutte å blande debattanter. Jeg har aldri sagt at dette ikke er noe problem. Jeg mener absolutt at vi må fokusere på problemer og utfordringer mtp innvandrergjenger - og nei, Glitterchick, jeg tror ikke det er heldig å late som om det er det samme med "alle" gjenger. Det tror jeg er å gjøre alle involverte en bjørnetjeneste.
vl800 Skrevet 25. november 2003 Forfatter #16 Skrevet 25. november 2003 Det var bare det første avsnittet som var til deg lekeball. Jeg har helle ikke sagt at du sa en brøkdel. Det er det jeg som har sagt. Ungdomsklubber gjør jo at ungdam har noe å gjøre, så de ikke kommer seg inn i gjenger. Samme som idrett. Men klubber legges ned og stenger. Det med kamera vil selvfølgelig hjelpe, og det med å kunne finne ut hvem som gjrde hva. Sånn er det.
Gjest lekebøll Skrevet 25. november 2003 #17 Skrevet 25. november 2003 Det med kamera vil selvfølgelig hjelpe, og det med å kunne finne ut hvem som gjrde hva. Sånn er det. På hvilken måte, bortsett fra signalement? Sannsynligvis vil de fleste begynne med maskering, dersom dette blir normalt, vil jeg gjette?
vl800 Skrevet 25. november 2003 Forfatter #18 Skrevet 25. november 2003 ER det mulig. Da vil de kanskje se om det er man eller dame . En grønn bil eller en rød bil. Om den har på seg svart jakke eller gul jakke. Hvor det ble skutt fra, eller hvor det ikke ble skutt fra. Det kan bruke som bevismateriale. Du må vel skjønne at det kan brukes til noe. Eller er det du skriver bare for å provosere.
Gjest lekebøll Skrevet 25. november 2003 #19 Skrevet 25. november 2003 ER det mulig. Da vil de kanskje se om det er man eller dame . En grønn bil eller en rød bil. Om den har på seg svart jakke eller gul jakke. Hvor det ble skutt fra, eller hvor det ikke ble skutt fra. Det kan bruke som bevismateriale. Du må vel skjønne at det kan brukes til noe. Eller er det du skriver bare for å provosere. Jeg setter bare spørsmålstegn til svaret ditt. Om dette er det du har av gode forslag, er det kanskje ikke så rart at det er et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå