retroxx Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Igår var jeg både hos to forskjellige gullsmedbutikker å spurte om di kunne kutte en sølvring for meg fordi den er for stor. Fikk besjed om at dette gjorde de ikke fordi det koster like mye å gjøre det som å kjøpe en ny ring i riktig str, men at de gjør det med gullringer. Er det noen som vet om noen smeder som gjør kutter ringer selv om det er sølv?
Fluffe Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Syntes det er veldig merkelig at de ikke gjør som kunden ønsker. Hadde det eks vært giftering eller noe så er det ikke bare å kjøpe ny ring, for ringen er ett minne.
Perelandra Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Det er ikke noe problem å kutte en sølvring. I praksis kan alle gullsmeder kunne gjøre det. Jeg er selv sølvsmed og har gjort dette mange ganger. Forskjellen på å gjøre dette sammenlignet med en gullring er som du har fått vite at arbeidet trolig vil koste mer en verdien på ringen. Det vil derfor ikke lønne seg i forhold til å kjøpe en ny i riktig størrelse. Hvis ringen betyr mye for deg, og det ikke er mulig å kjøpe en lik i rett størrelse, synes jeg likevel du skal oppsøke en gullsmed og forklare saken. Du må da være oppmerksom på et at det vil koste en del på grunn av tida arbeidet vil ta. Hvis ringen har steiner vil arbeidet koste mer fordi steinene må fjernes før ringen loddes sammen igjen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå