Gå til innhold

Tips til sunne smørepålegg til 2-åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er veldig glad i kremostene fra Tine - spesielt Krydder, Urter, Hvitløk og den med ananas eller hva det nå er. Hun er også glad i andre kremoster med hvitløk. De er ikke så sterke på smak som man kanskje tror, og gir de litt flere kalorier (og mindre salt mener jeg..?) en smørostene (kavli osv).

Skrevet

Har en 2åring som spiser av pålegget, derfor trenger jeg tips til sunne smørepålegg. Har til nå gått i diverse smøreoster og leverpostei. Og litt prim.

Noen flere forslag?

Han liker forresten ikke makrell.

Vi bruker en del naturell smøreost og leverpostei, eller bare smør på skiven og med biter av ost, skinke, frukt og grønnsaker ved siden av. Plukk og miks-stilen funker best her!

Skrevet

Peanøttsmør (mye fett, men aller mest "sunt" fett), honning og smelta hvitost (ostesmørbrød).

Skrevet

Peanøttsmør (mye fett, men aller mest "sunt" fett), honning og smelta hvitost (ostesmørbrød).

jeg fikk beskjed at man bør vente med peanøttsmør pga allergi. Vet ikke om det stemmer...

Skrevet

jeg fikk beskjed at man bør vente med peanøttsmør pga allergi. Vet ikke om det stemmer...

Er ikke det kun om man har allergi i familien? :klo:

Skrevet

Eg trur peanøttsmør er greitt? Har gitt det til mine ungar innimellom, men me har ikkje matallergi i familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...