Gå til innhold

Tips til sunne smørepålegg til 2-åring.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest *Røyskatt*

Ja, her slenger jeg meg inn og. Min har så langt vært på matnekt på nesten alt av pålegg, men begynner å bli villig til å smake ting nå.

Makrell i tomat på tube er fantastisk her i huset, men ser at din misliker det. Du får sånne små bokser med laks og sitron som lar seg smøre noenlunde greit på skiva. Kanskje det hadde falt mer i smak?

Ellers går det litt i naturlig lett syltetøy fra Nora. Den er det lite sukker i, og ingen søtstoffer.

Gjest frøken am

Vi har hjemmelaget syltetøy, og kjøper ekologisk eplesyltetøy fra meny :)

Han er en aktiv liten gutt som ikke alltid eter like mye, så det hender han får smøreost som er lett.

Leverpostei er vel så som så, mens det finnes jo også kjøtt man kan smøre på ;)

Svolværpostei! :)

Det er en slager her i huset. Og Banos, selv om det ikke akkurat er helsekost er det i det minste ikke sjokoladeåplegg...

Barna er også veldig glade i kaviar, men jeg gir aldri det (eller makrell i tomat) i matpakka, siden det stinker som fy hvis de søler eller ikke vasker hendene ordentlig. Men hjemme spiser de det ofte.

Annonse

Å, svolværpostei - det er kjempegodt! Ser noen nevner det her over. Men er det "greit" å spise så mye av det? Jeg husker jeg leste endel om det da jeg var gravid og hadde KJEMPELYST på det. Men det var noe man visstnok skulle holde seg langt unna pga miljøgiftene. Hvis man er gravid, eller planlegger å bli det en gang i fremtiden. Et sted leste jeg at de eneste som burde spise mye av dette, var menn i voksen alder, og eldre mennesker. Så jeg har ikke turt å gi det til snuppa, rett og slett :-(

Annonse

Å, svolværpostei - det er kjempegodt! Ser noen nevner det her over. Men er det "greit" å spise så mye av det?

Så lenge de ikke spiser flere kilo i uka har jeg bare gått utifra at det går helt greit. Hvis det hadde vært direkte helsefarlig i mindre mengder ville det neppe vært lov å selge :)

• Liker 1

Så lenge de ikke spiser flere kilo i uka har jeg bare gått utifra at det går helt greit. Hvis det hadde vært direkte helsefarlig i mindre mengder ville det neppe vært lov å selge :)

Jeg tror heller ikke det er direkte farlig i små mengder -

Men nå har det også kommet advarsler på stabburet sine nettsider, ser jeg.

http://www.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=226&trg=Maincontent_4795&Main_4751=4795:0:10,1918:1:0:0:::0:0&Maincontent_4795=4657:0:10,1989:1:0:0:::0:0

Annonse

Vi har hjemmelaget syltetøy, og kjøper ekologisk eplesyltetøy fra meny :)

Han er en aktiv liten gutt som ikke alltid eter like mye, så det hender han får smøreost som er lett.

Leverpostei er vel så som så, mens det finnes jo også kjøtt man kan smøre på ;)

Du er klar over at barn ikke skal ha fettreduserte produkter? Barn må ha fett i kosten sin. Ditt slankehysteri, og holdninger om at fett er usunt burde du passe deg for å overføre til barna dine, fordi de trenger nok fett for å utvikle seg optimalt. De trenger ikke magerost, ekstra lett melk, magert kjøtt osv, men de trenger selvsagt heller ikke pølser og annet veldig usunt fett. Håper du evner å se forskjellen her.

• Liker 1

Trur faktisk ikkje banos er det verste dei kan eta - sjølvsagt ikkje det sunnaste heller, men det inneheld faktisk mest bananer, ikkje noko transfett og lite anna "skummelt". Ikkje er det særleg klissete heller, prim er mykje meir klissent. Men no diskuterar me jo smørepålegg her - dei fleste er vel rimeleg klisne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...