Gå til innhold

Stativ til oppvaskbørste, klut og såpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så dette stativet på Kitch'n og syntes tanken var fin, så praktisk å ha alt samlet slik. Men jeg synes ikke stativet var noe pent, jeg liker ikke alt det i hovedsak består av myk gummi. Er det noen som vet om lignende stativer? Hadde vært så fint å få litt orden rundt kjøkkenvasken. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanette
Skrevet

Oj det var stilig! Tror jeg skal kjøpe et sånt. :)

Skrevet

Hehe, stilig ja, men jeg synes gummien var grusom. Fint at jeg kunne inspirere deg, men jeg håper noen andre kommer med forslag til bedre stativer.

Skrevet

*snøft* grusom gummi? ;-) Jeg har et sånt stativ, og synes det fungerer utmerket. Børsten henger på "armen", svampen står i det ene rommet og neglbørsten henger over kanten. Kluten passer best over krana, har jeg funnet ut. Det eneste er; Dersom dette er identisk med mitt(innkjøpt på en litt fancy butikk i Danmark for mange år siden), så lekker det såpe rundt korken dersom man skrur pumpa for hardt til. Den må henge nesten løst.

Skrevet

Jeg lurer på om jeg så noe liknende på Åhlens her om dagen? Husker ikke om det var i metall eller tre - i hvert fall var det ikke gummi, eller om det faktisk var til noe annet :sjenert: Men tror det må ha vært noe slikt.

Skrevet
:fnise: synes dette var fææælt,jeg da.... godt vi alle har forskjellig smak!
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg lurer på om jeg så noe liknende på Åhlens her om dagen? Husker ikke om det var i metall eller tre - i hvert fall var det ikke gummi, eller om det faktisk var til noe annet :sjenert: Men tror det må ha vært noe slikt.

Åhlens har ja - helt i metall.

Skrevet

:fnise: synes dette var fææælt,jeg da.... godt vi alle har forskjellig smak!

Smaken er som baken... ;-)

Nå skal det sies da, synes jeg, at det tar seg bedre ut på kjøkkenbenken enn det gjør på det bildet(og bedre enn en zalo-flaske uansett hvordan man ser det ;-).

Når det gjelder gummien; den gjør at stativet står støtt og ikke "danser" rundt på benken. Oppvaskkosten henger på den armen som stikker ut(som jeg antar er beregnet på klut) i stedet for å ligge å slenge. Er veldig fornøyd med mitt, jeg. -Bortsett fra at jeg skulle ønske det lot være å lekke såpe rundt korken.

Skrevet

Jeg har zalo og oppvaskbørsten i skapet under vasken, da slipper jeg å se på det. Kluten skylles og henges over kranen, da tørker den raskt.

Kjøpte noen gummibokser på Illum som er plassert under vasken og passer helt supert til dette.

Skrevet

Jeg er gift med ei som er allergisk mot å se vanlige bruksgjenstander som oppvaskbørste, klut og zaloflaske, men vil aldri venne meg til tvangstankene om å måtte gjemme bort sånt.

Klut til tørk over noe som er bredt er smart, men å henge den over vannkrana er dumt siden den da er i veien når man skal tappe vann. Gjør det selv siden min bedre(?) halvdel som nevnt er allergisk mot synlige gjenstander, uansett hvor bra det tørker. Oppvaskstativ er heller ikke noe hun vil ha lenger etter at det nye kjøkkenet ankom. Jeg bruker oppvaskbørsten oftest flere ganger daglig og ser ikke behovet for å gjemme den bort.

Hva blir det neste i galskapen? Kapell over dassen på badet, med chabby chic mønstrete trekk?

Oppvaskhåndkle "glasshåndkle" skal også helst inn i skapet, men der tørker det 3-4 ganger så seint siden man lukker igjen. Resultatet er at jeg slenger det fra meg på benken når man ikke får lov å ha noen praktisk tørkestang fremme. Dette er nært beslektet med å henge klær til tørk på _en_ streng på tørkesnora/-stativet. Tar flere ganger så lang tid å tørke da som å henge det over to strenger. Ja, det går jo mindre på stativet da, men det er ikke det som er problemet. Problemet er at stativet heller ikke skal stå fremme......ehrrrrg.....

• Liker 1
Gjest otrivin
Skrevet

Vet ikke om det er aktuelt da, men i kjøkkenavdelingen på ikea selger de sånne "stenger" du henger på veggen, så kan du kjøpe kroker, tørkerullholder, oppvaskgreie, bestikkholdere og alt du kan tenke deg egentlig å slenge på, så det blir orden i helvetet og evt. mer skapplass hvis det er ønskelig. Vi har det og det ser veldig ryddig og stilig ut syns vi da.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/kitchen/20676/

Her er en del av de :-)

Skrevet

Til slask, det finnes en sånn gummidings med magnet i begge ender som man setter i en sving i vasken. Der skal kluten henge.

Skrevet

Til slask, det finnes en sånn gummidings med magnet i begge ender som man setter i en sving i vasken. Der skal kluten henge.

*årets julegave til dama til slask* :fnise:

Skrevet

Hvor kan man finne det?

Skrevet

Som en skrev over her så bruker vi også både såpe, oppvaskbørste, klut og håndduker flere ganger daglig. Å gjemme det bort i skap eller skuff er derfor tungvindt og uaktuelt.

Rosendahlstativet var fint, da må jeg i såfall ha en egen pumpeflaske til såpe ved siden av, men det gjør kanskje ikke noe. Skal definitivt tenke på det. Tar ellers i mot flere tips hvis dere har.

Skrevet

Man gjemmer det da ikke bort om det står rett innenfor skapdøren under vasken. Vil påstå at det er like lett å få tak i som om det står på kjøkkenbenken.

Må også huske på at gummi skaper fukt og lager merker i benkeplaten. Jeg har granittbenk og den må holdes tørr hele tiden for å unngå merker. Det samme gjelder benkeplater av tre. Viktig å huske på.

Skrevet

Man gjemmer det da ikke bort om det står rett innenfor skapdøren under vasken. Vil påstå at det er like lett å få tak i som om det står på kjøkkenbenken.

Å åpne et skap og bøye seg ned for å få tak i noe vil da aldri være like lettvindt som å ta noe som bare står tilgjengelig rett ved siden av.

Skrevet

Å åpne et skap og bøye seg ned for å få tak i noe vil da aldri være like lettvindt som å ta noe som bare står tilgjengelig rett ved siden av.

Nei, det er klart. Hvis man ikke orker bøye seg så har man ikke så mye valg.

Skrevet

Nei, det er klart. Hvis man ikke orker bøye seg så har man ikke så mye valg.

I vårt hus er det stadig noen som trenger å vaske hendene med zalo for å få dem rene. Å ha dem til å klå på skapdører og zaloflaske vil jeg iallfall ikke. Det har ikke noe med å orke å bøye seg å gjøre. Det har noe med å ha ting lett tilgjengelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...