Nuffen Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Hei jenter! Jeg er fortsatt ganske fersk på dette med sminking, så nok en gang tyr jeg til dere her inne: hva er vitsen med å bruke primer? Trodde det holdt med foundation, jeg...
Lurifaksen Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 (endret) Noen primer kan ha farge, f.eks grønnfarge, som nøytraliserer rødfarge i fjeset. Primere kan inneholde gode og dårlige ingredienser. De gode primerne kan tilføre antioksidanter og kan ha SPF f.eks. DVS, de kan være gode for huden. Men det de fleste bruker primere for, er nok for å øke holdbarheten på foundation - og for å "matte ned" slik at det sitter bedre. Endret 16. august 2011 av Lurifaksen
Jinta Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Primer er til for å jevne ut huden, noen sliter endel med ujevn hud og da kan primeren hjelpe ganske mye + what she said ^
Nuffen Skrevet 17. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2011 Aha! Det var ikke verre, nei . Takk for svar!
Yasi Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Hei Jeg har skrevet en kort forklaring på hva pimer er godt for her, dersom du vil vite mer. Primer er en fin ting som jeg er veldig glad over å ha oppdaget
Plut Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Primer er fantastisk!! Glatter huden så foundation sitter så utrolig mye finere. Og foundation sitter bedre, holder seg pen lengre.. Jeg har primer til ansikt + øyenlokk. (Da sitter øyensminken helt fint kjempelenge) Jeg bruker primer uten unntak hvis jeg sminker meg om morgenen og vet det må vare helt til kvelden, hvis jeg skal på fest og hvis jeg skal et sted det blir tatt en del bilder.. Kvaliteten på primere kan variere noe. Jeg gikk på et sted som bare selger sminke/parfyme og fikk veldig god hjelp. (Noen primere er litt dyre. Men det kan lønne seg ettersom de er drøye i bruk). Jeg bruker Lancome La Base Pro Perfecting Makeup Primer til ansiktet. Man trenger bare bittelitt.. så den er drøy. Huden blir helt utrolig myk og silkeaktig. (Jeg har kombinasjonshud, med både tørre og oljete soner). Til øyenvippene bruker jeg Estee Lauder Double Wear Stay-In-Place Eyshadow Base. Den er veldig god!
Nuffen Skrevet 27. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2011 Takk for svar! Da skjønner jeg hva det er godt for, ja . Men er det også slik at hvis man bruker primer, så trenger man egentlig ikke bruke foundation i tillegg? Skjønner at man gjør som man vil, selvfølgelig, men bare nysgjerrig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå