Gå til innhold

Gunnar har vært utro...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis Ronny oftere havner på skråplanet enn Kåre vil jeg tro det har å gjøre med klassebakgrunn og oppvekst, altså med hva slags hjem man kommer fra. Navn som er populære i mindre ressurssterke grupper, f.eks blant festglade alenemødre med lav utdannelse og rusproblemer, vil antagelig oftere gå igjen i fengselsprotokollene.

En dristigere hypotese er selvsagt at navnet vi har påvirker vårt selvbilde og at vi til en viss grad preges av navnet vi bærer. Den kan ikke uten videre avvises, men inntil jeg ser belegg for den heller jeg til å tro at slike tendenser - hvis de i det hele tatt eksisterer - har å gjøre med hva slags navn som er populære i ulike sosiale lag. Altså den første hypotesen.

Ronny, Johnny og Tommy er PPT navn og jeg går for den første hypotesen.

Hilsen læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Jeg og en venninne satt og snakket om alt mulig rart, og plutselig sa hun at de fleste utro menn heter Gunnar. Jeg kjenner ikke til så mange utro menn, men det slår meg at mange av de jeg vet om heter faktisk Gunnar.

Flere som synes at noen navn går igjen i visse sammenhenger?

Kjenner du en utro Gunnar?

Nei... Kan ikke si at jeg gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel er sjarmerende. Alle jeg kjenner som heter Daniel er skikkelig flørtete og har masse utstråling.

Og legger deg i seng bak ryggen på dama/typen si :lur:

Og slenger spydige kommentarer man egentlig tror er ment som en spøk, men så viser det seg senere at de mente det, de slapp bare unna med å si det pga sjarmen... Som de oppdaget tidlig i livet og dermed har lært seg å bruke til å manipulere alle rundt seg til sin fordel

Som jeg sa tidligere; drittsekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Daniel er sjarmerende. Alle jeg kjenner som heter Daniel er skikkelig flørtete og har masse utstråling.

De fleste Danielene jeg har møtt har vært homofile med noen unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aliyyah

Merkelig nok kjenner jeg en som heter Gunnar. Han har vært gift med samme dame i 50 år og aldri vært utro.

(Om noen få med et navn gjør noe så betyr det jo ikke at alle med det navnet gjør det. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, det gjør jeg faktisk, men kjenner bare én Gunnar, da.

Kjenner en hel haug av folk som heter Ronny, og de er alle kriminelle/narkomane i varierende grad.

He he. Jeg kjenner en Ronny som er streit og jobber i et departement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Ja faktisk!

Eller nei det var ikke det han hette.

Anonym poster: 2a194904cd178fcca8212ecfc3c268e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jævlig irriterende at du drar opp massevis av eldgamle tråder med intetsigende pjatt.

Anonym poster: 98a416dd7c029c2374e45431255c09a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente litt en som heter Raymond, og jeg håper han er en stødig kar som snakker sant, fordi han ble politiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...