straamann Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 er en mann på 25 år, har ny dame på gang og er derfor veldig kåt for tiden. Er litt usikker før vi skal ha sex første gang sammen, siden det er en stund siden for min del. Er det sånn at hvis jeg ikke klarer å holde tilbake spruten mer enn et kvarters tid, så er kvelden kjørt? Er det ikke ganske vanlig at mann får ereksjonen opp igjen etter en liten pause, der jeg kan tilfredsstille henne på annen måte? Selvsagt har vi laaaaangt forspill, men jeg har lyst å bruke penis en stund også.
Cathrine88 Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Synes et kvarters tid høres helt ok ut aller første gangen du har sex med en dame du har hatt lyst på en stund. Det er vanlig å få ereksjonen opp igjen, ja, men du vet vel selv om det bruker å skje?
Gjest Katten. Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Det kommer an på mye rart: - Din naturlige produksjon av et hormon jeg alltid glemmer av navnet på (ca. 10% av alle menn har nedsett produksjon, og dermed lettere for å være multiorgasmisk (lite eller ingen "nedetid" før ereksjon kan oppnås etter orgasme)) - Hvor veltrent PC-muskelen din er. - Kosthold - Nok søvn og generell hvile - Hvor kåt du er Du kan også trene deg selv opp til å bli multiorgasmisk, men det tar tid å mestre. Løpet er kjørt om du vil det skal være kjørt. Tenk på de lesbiske, de kan ha et fantastisk sexliv uten en penis. 1
straamann Skrevet 16. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2011 (endret) Jeg tror at det faktum at mange menn sliter med å holde utløsningen tilbake henger sammen med måten vi onanerer på helt fra ungdommen. Det handler om å gradvis bygge opp spenning gjennom å fantasere, for deretter å sprute sæd. Vi er trent opp til at "det er ingen vei tilbake". Jeg vil gjerne ha tips fra dere andre menn om hva man kan gjøre for å holde orgasmen tilbake, slik at man kan holde lenger? Jeg vet at orgasmen, dersom den ikke er kontrollert, bare gir et lite øyeblikks glede. En annen ting er; ja - jeg vet jeg mister ereksjonen etter utløsning. Men med litt kos etterpå, kan man vel oppnå ny reisning etter en stund? Det handler jo bare om å ikke gi seg hen til trøtthetsfølelsen som oppstår etter utløsning? Være der for dama si, helt til man kjenner lyst igjen selv? Endret 16. august 2011 av straamann
Henkie Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Ta deg en god runk før du skal treffe henne. Da holder du lengre
straamann Skrevet 16. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2011 Ta deg en god runk før du skal treffe henne. Da holder du lengre Kanskje, men jeg har angst for at jeg ikke skal få den opp i hele tatt... det har skjedd nemlig første gangen med en ny dame tidligere... og det er jævla flaut. Jeg er jo kåt, men angsten hindrer ereksjonen. Og da får jeg hvertfall ikke drahjelp om jeg har runket i strekk 3 dager tidligere.
Gjest Katten. Skrevet 16. august 2011 #8 Skrevet 16. august 2011 Om du har angst for akkurat det, øker det sjansen med ca. 100,9 ganger for at nettopp det skjer. Bare tenk på denne måten: lesbiske har et fantastisk sexliv - mange jenter mener at jenter er de beste elskerne. Hvordan kan de klare det uten en penis? Kuken din er ikke ditt viktigste våpen - du er det.
straamann Skrevet 16. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2011 (endret) Ok... er det bare jeg som får opp penis igjen etter orgasme? Selvsagt blir den først slapp, men etter 10 minnutters pause kan jeg være klar igjen. Da handler det for meg bare om å ha nok disiplin til å holde dama "varm" mens jeg er bygger meg opp igjen. Ingen andre menn som er sånn? Må dere ha et døgns pause etter orgasme før dere får ereksjon igjen? I såfall passer ikke dette med rådene om å "onanere rett før du møter henne"... kommer det for tett opp så har jeg jo allerde spilt melken da, hvis jeg forstår dere riktig? For å sitere Gro Isachsen: Over en tredel av alle menn med seksuelle problemer, sliter med for tidlig sædavgang. Årsaken er ofte at mannen har lært seg et onanimønster som handler om å gå av raskest mulig, kanskje fordi de har vært engstelige for å bli oppdaget. For de uerfarne er ofte årsaken at sex med partner blir så spennende at de ikke klarer å holde tilbake Noen sørger for å ha hatt utløsning like før de har sex med kjæresten. Og hevder runde nummer to varer lenger. Andre bruker potensmidler for å få den opp andre gangen, eller de bruker antidepressive midler (SSRI) som kan ha forsinket ejakulasjon som bivirkning. Årsaken til rask ejakulasjon hos menn kan altså stamme fra onanimønsteret i vårt pietistiske land. Jeg har alltid tatt meg god tid når jeg onanerer, bruker sjelden under 30 min. Nå er det en stund siden sist jeg hadde sex, så jeg vet ikke hvor spennende det kommer til å være. Håper ikke dama dumper meg om jeg er uheldig... Forøvrig har jeg potensmiddel tilgjengelig, og jeg bruker SSRI, og jeg føler ikke tidlig sædavgang har vært et stort problem for meg. En ting jeg har funnet ut hjelper, er å puste godt og ikke spenne muskler. Anspenthet fører ofte til at seksuell spenning setter seg lokalt i penis eller mentale fantasier, istedet for å spre seg som en god følelse til hele kroppen. Det er kanskje dette katten mener med at angst for tidlig utløsning er en selvoppfyllende profeti, fordi angst gir spenning, altså mindre kontroll over de seksuelle energiene. Endret 16. august 2011 av straamann
Gjest Katten. Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Det slår meg at du enten ikke leser innleggene mine, eller har et helt annet forhold til språk enn meg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Det gjør nok absolutt ingenting om du kommer etter 10-15 min. Og det skal normalt sett gå an å få den opp igjen etter en liten pause og 1
FantasDick Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Jeg synes 15 er minutter er lenge og hadde blitt overrasket om du holdt så lenge første gangen! Om man får den opp igjen etter utløsning er vel veldig individuelt. Har hatt menn som må ha minst ett døgns pause og menn som fortsetter samleie etter utløsning og kjører på til han får utløsning nr.2. 2
straamann Skrevet 16. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2011 Det slår meg at du enten ikke leser innleggene mine, eller har et helt annet forhold til språk enn meg. jeg leser innleggene dine, men slik jeg forstår det, mener du at NEI man får ikke opp penis etter en orgasme. Og da er det bare å kjøre på med alt annet enn kuk, for den er ferdig for resten av kvelden. Jeg synes bare det virker rart, derfor lurer jeg på om det er andre som har andre erfaringer. Som f.eks han fyren over meg her.
Gjest Katten. Skrevet 16. august 2011 #14 Skrevet 16. august 2011 jeg leser innleggene dine, men slik jeg forstår det, mener du at NEI man får ikke opp penis etter en orgasme. Og da er det bare å kjøre på med alt annet enn kuk, for den er ferdig for resten av kvelden. Jeg synes bare det virker rart, derfor lurer jeg på om det er andre som har andre erfaringer. Som f.eks han fyren over meg her. Det kommer an på mye rart: - Din naturlige produksjon av et hormon jeg alltid glemmer av navnet på (ca. 10% av alle menn har nedsett produksjon, og dermed lettere for å være multiorgasmisk (lite eller ingen "nedetid" før ereksjon kan oppnås etter orgasme)) - Hvor veltrent PC-muskelen din er. - Kosthold - Nok søvn og generell hvile - Hvor kåt du er Du kan også trene deg selv opp til å bli multiorgasmisk, men det tar tid å mestre. Løpet er kjørt om du vil det skal være kjørt. Tenk på de lesbiske, de kan ha et fantastisk sexliv uten en penis. Legg merket til at jeg sier at løpet kun er kjørt om du vil det skal være kjørt. 1
Mars1 Skrevet 16. august 2011 #15 Skrevet 16. august 2011 Menns måte å runke på fra ungdomstiden ødelegger pulinga 1
straamann Skrevet 16. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 16. august 2011 (endret) Legg merket til at jeg sier at løpet kun er kjørt om du vil det skal være kjørt. Det legger jeg merke til, men jeg legger også merke til at du sier at "de lesbiske kan ha et fantastisk sexliv uten penis", og da tolker jeg det slik at du mener at alle menn etter en orgasme ikke vil få penisen opp igjen i løpet av akten, og dermed må fungere som en dame resten av akten, dvs uten penis. Jeg er ute etter å tilfredsstille damen både med og uten penis som hjelpemiddel, men jeg vil gjerne ha penisen med meg på laget så lenge som mulig i akten, siden jeg er mann og ikke lesbisk. Man bør dra med seg de fordeler man tross alt har som mann i sengen. Er det det du mener, eller har jeg misforstått? Endret 16. august 2011 av straamann
PecanPie Skrevet 16. august 2011 #17 Skrevet 16. august 2011 Det legger jeg merke til, men jeg legger også merke til at du sier at "de lesbiske kan ha et fantastisk sexliv uten penis", og da tolker jeg det slik at du mener at alle menn etter en orgasme ikke vil få penisen opp igjen i løpet av akten, og dermed må fungere som en dame resten av akten, dvs uten penis. Jeg er ute etter å tilfredsstille damen både med og uten penis som hjelpemiddel, men jeg vil gjerne ha penisen med meg på laget så lenge som mulig i akten, siden jeg er mann og ikke lesbisk. Man bør dra med seg de fordeler man tross alt har som mann i sengen. Er det det du mener, eller har jeg misforstått? Jeg vil tro du har misforstått, eller bare kverulerer for å kverulere. Sex er mye mer enn inn-ut med penis. Du kan utføre fantastiske ting med for eksempel munn og fingre, og fortsatt være en god, mannlig elsker. La oss si at du inn-uter i 10-15 minutter, du kommer, men dama di er ikke ferdig. Hva gjør du? Legger deg ved siden av og venter på at du skal få en ny ereksjon mens jenta di slukner, eller går ned og holder henne varm ved hjelp av tidligere nevnte munn og fingre, mens du venter på en ny ereksjon (evt. får henne til å komme på denne måten dersom en ny ereksjon uteblir)? Jeg vet hva jeg ville valgt at partner gjorde!
straamann Skrevet 16. august 2011 Forfatter #18 Skrevet 16. august 2011 Selvsagt vil jeg forstette med munn og hender om jeg kommer for tidlig. Og jeg vil aldri begynne med penis inn-og-ut i begynnelsen av et samleie med en kvinne, dersom vi ikke har vært sammen lenge og ønsker en kjapp en bak et tre i skogen. jeg har sikkert misforstått ja. Men jeg oppfattet Katten slik at dersom mannen er så "syndig" å sprute sin sæd, så er samleiet over. Kvinne mister lyster når mannen ikke har ereksjon (ergo hun føler seg ikke sexy, fordi hun tror at du ikke synes hun er sexy symbolisert i din nå slappe penis). Og... jeg oppfattet også at Katten og flere mener at menn ikke klarer å få ny ereksjon etter orgasme. Jeg snakker ikke om multiorgasme, men muligheten til å få ny ereksjon etter en liten pause. Det er vel mulig?
PecanPie Skrevet 16. august 2011 #19 Skrevet 16. august 2011 Jeg leser Kattens innlegg som at det er helt klart mulig å få nye ereksjoner, men at det kommer an på hva du ønsker selv. Jeg vil bare oppfordre deg til å ikke tenke for mye. Sex er deilig, det er morsomt og det blir akkurat hva du gjør det til selv. 2
Gjest Purple Haze Skrevet 16. august 2011 #20 Skrevet 16. august 2011 Etter å ha lest en del innlegg av TS her, så må jeg bare spørre: Klarer du noen gang å bare la ting skje av seg selv, eller må du analysere og krisemaksimere alt på forhånd? Jeg mener ikke å være slem, men jeg tror du vil få mange flere deilige opplevelser om du klarer å go with the flow litt mer, og slippe litt opp på kontrollbehovet ditt. Forøvrig kan en mann fint få den opp igjen etter at han har kommet. Men det er ikke bare opp til han. Sex er samspill og kommunikasjon, og dama har da også ansvar for at mannen skal ha det deilig. Dessuten kan sex være morsomt også, ikke bare teknisk og kontrollert Nyt og ta for deg 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå