Knirke Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hvilke kriterier ser dere på som viktige når dere vurderer en jobb? Hvordan vil du rangere de 5 viktigste punktene? Tenker da på ting som penger, status, videre karrieremuligheter, sosialt samvær med kollegaer, reisevei, frynsegoder, morsomme arbeidsoppgaver, lange ferier o.l.
Gjest Katee Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 1. Trivsel 2. 3. 4. 5. Resten betyr ikke noe særlig for meg akkurat nå 2
Antlers Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 -Må trives med det jeg gjør (uavhengig om majoriteten oppfatter det som interessant). -Fast senskift, flexitid, eller aller helst mulighet til å jobbe mest mulig hjemmefra (har en søvnforstyrrelse). -Lønnen må være ok. Trenger ikke bli rik av det jeg jobber med, men vil ikke være nødt til å snu på hvert eneste kronestykke heller. -Mulighet til å selv bestemme når jeg vil ha ferie, ikke bare få tildelt en tilfeldig periode som gjør at arbeidsgiver får kabalen til å gå opp med tanke på de andre ansatte. -Reisevei. Vil ikke kaste bort flere timer av dagen for å komme meg til/fra jobb. 1
Gjest Jytte Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 (endret) 1. Godt arbeidsmiljø - jeg må trives på jobb og i min jobb som sekretær betyr det at jeg må ha en god kjemi med kollegaene, jeg må ha en selvstendig jobb, må kunne sitte for meg selv slik at jeg får arbeidsro når det trengs og kunne ha opp vinduet når jeg føler for det - men ta en uformell prat med de andre sekretærene og lederne når jeg føler for det. 2. Reisevei - veldig viktig. Må ha kort vei til jobb, kunne sykle eller spasere. Orker ikke bruke masse tid på bilkjøring hver dag, kollektivtransport er et ork. 3. Fleksitid - alfa/omega med fleksibel arbeidstid. Hjemmekontor når behovet melder seg er også ultraviktig. Det er mange ganger behov for å være hjemme uten å bruke feriedager eller avspassering. Da er det greit å kunne jobbe hjemmefra. 4. Lønn - har ikke behov for noen megalønn. Lønnen min idag er på ca 500.000 - trenger ikke mer enn det. For meg er det viktiere å ha fri når jeg har fri og slippe å tenke jobb døgnet rundt slik de fleste må når lønnen blir høy. Mye lønn betyr som regel mye ansvar. Jeg vil ha det som jeg har det, jobb fra 8-16 og fri resten. Fritid er viktigst for meg. 5. Sosiale goder og personalordninger - for meg er det greit å vite at jobben har gode ordninger når det gjelder forsikring og pensjon. I tillegg er det greit med firmahyttter, idrettslag og kunstforening. Endret 15. august 2011 av Jytte
Anglofil Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 (endret) Jeg har en deltidsstilling (50%) ved siden av studier, og derfor er lønn aller viktigst, deretter kommer trivsel og andre goder. At jeg f.eks har kort reisevei er også et viktig element fordi jeg må kunne komme meg raskt fra skolen til f.eks hjem og til jobb. Når jeg får meg en fulltidsstilling kommer nok trivsel til å telle aller mest, jeg kunne aldri tenkt meg å ha den jobben jeg har nå som fulltidsstilling. Mvh Yvonne Endret 15. august 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 1. Arbeidsmiljø Man må ha kolleger man trives med, arbeidsoppgaver man trives med, arbeidsro når man trenger det, sosialt samvær, m.m. 2. Lokalisering Jobben må ligge innen kort reisevei hjemmefra, aller helst i gangavstand. Har pendlet min del med buss, tog, t-bane osv. over lange strekninger og orker ikke mer av dette. 3. Arbeidstid Fleksibel arbeidstid er uunnværlig, og da gjerne også med mulighet til hjemmekontor en gang i blant. 4. Lønn Lønnen må være til å leve av og stå i forhold til arbeidsoppgaver og ansvar. Vil mye heller ha en halv million og legge igjen jobben på jobben når jeg går for dagen enn betydelig mer og ta med masse jobb hjem hver dag. 5. Ansattgoder Pensjonsordning, forsikringer, firmahytter, subsidierte arrangementer, trening i arbeidstiden, rabattordninger, pensjonsordning, forsikringer, m.m. Har allerede en jobb som fyller disse punktene og må svært godt fornøyd med det. -
Knirke Skrevet 20. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2011 Hmmm... er jeg den eneste som synes status har noe å si? Ikke nødvendigvis at man er toppleder eller noe, men at man har en jobb der man kan si tittelen sin med stolthet, uten å pynte på sannheten. Min liste: 1: Arbeidsmiljø 2: Lønn 3: Arbeidstid (Jeg avskyr å stå opp tidlig, og det ødelegger halve dagen) 4: Status 5: Frihet til å ta lang ferie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå