AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Jeg er 24 år og ønsker å få en mer classy og voksen stil. Folk tror jeg er 18-20 år Men jeg vet ikke hvordan jeg kan kle meg! Hvilke butikker skal jeg sjekke ut? Hvilke plagg? Forslag til en kjendis jeg kan stalke stilen til? Begynner på ny skole i høst, og tenkte at det var en fin anledning til å modnes litt i klesveien
Gjest henriett3 Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 (endret) EDIT: Du er jente ja. Beklager. Synes hun her kler seg utrolig fint: http://ingjen.blogg.no/ http://bloggfiler.no/ingjen.blogg.no/images/1137063-10-1305885286247.jpg Endret 15. august 2011 av henriett3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Jeg er jente er 165 høy og normalvektig/slank om det har noe å si. Kan legge til at jeg ønsker en mer feminin stil, i tillegg til voksen og classy
Tillie Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 Google Olivia Palermo - du kan si hva du vil om hennes opptreden i the City, men hun kan kle seg Zara og Mango er kjedebutikker med en noe eldre stil enn Vero Moda o.l., men vet du hva du ser etter kan du finne mye forskjellig på H&M også. Hva slags sko bruker du? Bytt ut joggesko med ankelstøvletter til jeans, og mye er gjort
kanelsnurr Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Feminin og classy, ja. Synes det er litt vannskelig å gi råd, da forskjellige mennesker kanskje legger forskjellige ting i disse begrepene. Selv om hjernen min hopper rett til bluse og pencil-skjørt, så er det sikkert ikke det du ser for deg i studiehverdagen. Her er i alle fall noe jeg tenker kan være ganske generelle råd. Joggebukser/ hettegenser er forbeholdt trening (og kanskje sofadaffing alene), det er ikke hverdagstøy, selv om mange på vår alder mener det. Jeg synes personlig at det er lettere å se velkledd ut i hverdagen i skjørt eller kjole, eventuelt "dressbukser," framfor jeans. Det er en annen tråd her på om hvordan kombinere skjørt å kjoler til hverdags. Om du vil ha jeans, så synes jeg du skal velge mørke, ensfargede (ikke "ferdig slitt" her og der). Velger du jeans, så krever det mer at du kombinerer det med feminine plagg, f.eks som Tillie sier, så hjelper det mye med ankelstøvletter framfor jogggesko. Har du på kjole/skjørt er kommer du lettere unna uten de høye helene (selv om du selvsagt fortsatt ikke velger joggesko). En pen trench til høsten, og en ullkåpe til vinteren, burde erstatte bergans boblejakka. Pene skjerf kan gjøre et antrekk veldig mye mer spennende. Og hatt og pene skinnhansker er et mye morsommere alternativ til lue og votter Nå er det jo endelig blitt mote med hatt, så nå kan man lett få tak i det. Uggs/Sorel o.l. er egentlig unødvendig til hverdags (spar de til du skal ut å ake), kjøp pene støvletter i stede. Bare pass på at de ikke har for tynn såle, og at de har plass til en inleggssåle i ull, og tjukke ulløsokker. (Se bort fra siste avsnitt om du bor et sted med 40 minus mesteparten av vinteren da...)
Fashionistaen Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 Som en tidligere nevnte, Olivia Palermo er helt fantastisk. Selve definisjonen på classy spør du meg Kaakteren Blair Waldorf i Gossip Girl synes jeg også er en fantastisk inspirasjonskilde når det kommer til denne classy, type stilen som du er ute etter. Gode råd når du skal ut å shoppe er som følgende: Kjøp en klassisk trench, funker til vår høst og begynelsen av vinteren. Bytt ut boblejakken med en kåpe Bytt ut joggesko med ballerina sko eller et par ankelstøvletter. Til vinteren kan du kjøpe et par litt høyere støvletter. Noen eksempler på pene antrekk: http://www.google.com/imgres?q=Olivia+Palermo&hl=en&sa=X&rlz=1R2ADSA_noNO379&tbm=isch&tbnid=bdnb6uSGBuFVVM:&imgrefurl=http://rdujour.com/index.php%253Fs%253Dolivia%252Bpalermo&docid=w6ovJrHjC5NX_M&w=500&h=800&ei=j8ZLTonfC4fzsgbpq5mXBw&zoom=1&iact=hc&vpx=350&vpy=170&dur=1113&hovh=284&hovw=177&tx=87&ty=168&page=2&tbnh=201&tbnw=139&start=36&ndsp=30&ved=1t:429,r:1,s:36&biw=1920&bih=743
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #8 Skrevet 17. august 2011 Takk for svar! Fått mange bra tips Olivia er virkelig flott, skal sjekke ut klesstilen hennes Hvilke butikker anbefaler dere? Handler mye på hm, bikbok, vero moda, only, Gina tricot ol. Titter innom Zara en sjelden gang jeg er i Oslo, men finner lite der. Forslag til andre butikker?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 EDIT: Du er jente ja. Beklager. Synes hun her kler seg utrolig fint: http://ingjen.blogg.no/ http://bloggfiler.no/ingjen.blogg.no/images/1137063-10-1305885286247.jpg Er det din blogg kanskje? 1
Fashionistaen Skrevet 17. august 2011 #10 Skrevet 17. august 2011 (endret) Takk for svar! Fått mange bra tips Olivia er virkelig flott, skal sjekke ut klesstilen hennes Hvilke butikker anbefaler dere? Handler mye på hm, bikbok, vero moda, only, Gina tricot ol. Titter innom Zara en sjelden gang jeg er i Oslo, men finner lite der. Forslag til andre butikker? Er stor fan av nettbutikker jeg da... :)Hater den forbanna tollen, men jeg ha noen tips til butikker som jeg i alle fall liker. Er veldig stor fan av de typiske engelske kjedebutikkene jeg da som f.eks.: Dohorethy Perkings, topshop, Oasis, Miss Selfridges, Miss London, Jane Normann, Urban Outfitters og Bershka (eller noe sånt). Eller så finner jeg alltid mye fint på asos.com og Nastygal. Altså, for min del er det ikke så viktig hvordan butikk man handler i. de fleste av de store kjedebutikkene har en del pene plagg som er klasiske og som aldri går av moten, det handler bare om å lete etter de. Endret 17. august 2011 av Fashionistaen
kanelsnurr Skrevet 17. august 2011 #11 Skrevet 17. august 2011 Handler mye på hm, bikbok, vero moda, only, Gina tricot ol. Man kan nok finne "skatter" på alle disse butikkene (hm er jeg også glad i), men det er kort mellom "silke"-bluser og satengkjoler som lyser 100% polyester lang vei. Og det er i alle fall så langt unna classy man kommer. Skal du ha en mer voksen og classy, bør du heller gå for kvalitet framfor kvantitet, i alle fall i basisgarderoben. Jeg tenker i alle fall ganske "rene" plagg, og da blir snitt og stoff desto viktigere. Jeg er veldig glad i merker som Tiger, InWear og Soaked in Luxury. Oasis har veldig ofte fine kjoler, og Benetton er supre på ull. For helt enkle basisplagg liker jeg å kikke i mer "damete" butikker som VIC og Match.
Inger88 Skrevet 17. august 2011 #12 Skrevet 17. august 2011 Henger meg på denne, jeg vil også ha en ny stil. Men jeg lurer litt på det med pris, tenker at viss en skal skifte stil så trenger en å bytte ut endel klær. Hvor kan en finne slike klær litt billig? Jeg er overvektig, funker rådene deres da også? Forslag til butikker til meg? (De selger ikke alltid store størrelser i diverse butikker). Ikke meningen å kuppe tråden, men tenkte det vvar bedre å skrive her enn å starte egen tråd. Har kjøpt meg hatt og driver og syr en ullkåpe så er litt på vei.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #13 Skrevet 17. august 2011 Henger meg på denne, jeg vil også ha en ny stil. Men jeg lurer litt på det med pris, tenker at viss en skal skifte stil så trenger en å bytte ut endel klær. Hvor kan en finne slike klær litt billig? Jeg er overvektig, funker rådene deres da også? Forslag til butikker til meg? (De selger ikke alltid store størrelser i diverse butikker). Ikke meningen å kuppe tråden, men tenkte det vvar bedre å skrive her enn å starte egen tråd. Har kjøpt meg hatt og driver og syr en ullkåpe så er litt på vei. Zizzi har en endel fine klær til folk som er store
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 Jeg er selv 23 år og har en ung stil, men ikke tenåringsstil. Vil kle meg passe for alderen. Jobben krever at jeg er litt formell og da kler jeg meg gjerne eldre enn på skolen. Tipsene mine er å handler relativt billig, på Bik Bok og H&M har de faktisk mye fint! Spesiellt sistnevnte, de har alt! Bik Bok har mye fine bluser som ikke skriker fjortis. Da kan du ha et utvalg og variere, uten å ruineres. Syns ikke klærne ser billige ut der! Jeg bruker aldri joggesko lengre. Bruker støvletter med eller uten hæl om vinteren. Sandaler, gjerne med hæl, om sommeren. Mye ballerinasko. Har også en del kilehæler/wedges som er gode og fine til f.eks høsten. Skoletter, spes. med hæl, er stilig! Straks hælene er på blir du mer elegant og voksen. Jakke; ikke allværs eller boblis! Bruker blazere og kåper. Av og til skinnjakke. Kjøpte nettopp en super-classy kåpe på H&M til høsten. Har trencher i ulike farger også. Tilbehør; skjerf gjør mye for et antrekk! Jeg bruker også en del smykker, ringer osv. Dette er kult uansett alder. Bruker en del jeans, men da med finere topper til. Gjerne silkeaktige skjorter. Bruker topper andre gjerne sparer til festanledning til hverdags. Med en cardigan til blir det ikke too much til hverdags. Ikke spar på fintøyet, med mindre det er veldig pyntet:) Ikke vær redd for å se for fin ut, de færreste gjør det:) Shorts med strømpebukse under går jeg mye i. Varierer i farge og stil. Shorts, topp og cardigan er en standar. Syns det er mer spennende enn jeans. Stapper gjerne toppen nedi for et strammere uttrykk. Har pene dressaktige shorts og mer røffe (dongeri). Kjoler og tunika til hverdags. Er ikke redd for å pynte meg. Det er både behagelig og pent. Se tråden om kjoler og skjørt, mange tips der. Jeg bruker en del stramme, enkle skjørt med en løs topp til. Får fin rumpe i det og en elegant look med hæler og riktig tilbehør til. Liker topper med detaljer som blonder, kult mønster, annerledes form, nye skjæringer osv. Annerledes topper til hverdagsbruk kan jeg aldri få nok av. Og til sist; ikke bruk hettegenser! Det er forbeholdt de under 20;)
Gjest henriett3 Skrevet 18. august 2011 #15 Skrevet 18. august 2011 (endret) Er det din blogg kanskje? Nei. Jeg heter Henriette jeg Kjenner ikke hun jenta, men følger bloggen hennes. Utrolig flink! Endret 18. august 2011 av henriett3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #16 Skrevet 18. august 2011 Henger meg på denne, jeg vil også ha en ny stil. Men jeg lurer litt på det med pris, tenker at viss en skal skifte stil så trenger en å bytte ut endel klær. Hvor kan en finne slike klær litt billig? Jeg er overvektig, funker rådene deres da også? Forslag til butikker til meg? (De selger ikke alltid store størrelser i diverse butikker). Ikke meningen å kuppe tråden, men tenkte det vvar bedre å skrive her enn å starte egen tråd. Har kjøpt meg hatt og driver og syr en ullkåpe så er litt på vei. asos har en egen linje som heter curve for de som er litt større ellers handler jeg en del basis og kåper/jakker på kappahl. Hm og cubus har jo blitt mye større i de normale størrelsene sine den siste tiden, så handler en del der. Zizzi har jo en del fint, men designet er for damer med pupper størrelse fjell så for min del sitter klærne rart. Jeg er også finere med litt utrigning, og synes mange av klærne deres går for mye opp i halsen. I tillegg så synes jeg ikke kvaliteten står i forhold til prisen, stoffet er gjerne fint, men alt jeg kjøper går så fort opp i sømmene desverre.
Gjest otrivin Skrevet 19. august 2011 #17 Skrevet 19. august 2011 H&M har mye enkelt, fint og billig. Kjøp highwaistjeans, sånne "luftige" bukser som er inn nå for tiden, enkle hvite topper/skjorter og noen med farger, men med enkle linjer gjerne og bruk heller spennende tilbehør og sko. Da blir man ikke så lei av klærne heller og de kan brukes alle seseonger. Andre ting som kan være fint: Highwaistskjørt og strømpebukse Hverdagskjoler Hvis du ser på hm.com/no/ tror jeg det er, så har de mange "forslag" til hverdagslig classy stil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå