Gå til innhold

Har noen fått vite i voksen alder at far ikke er far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg spør om dette, er at en fetter av min svigerinne fikk vite dette på rekruttskolen.

Hans verden falt i grus,og ble dimmitert.

Hans egen halvbror fortalte dette. Han viste ikke at det var hans halvbror.

Han som han trodde vr hans far,vet det ikke enda. Han får vite det da han kommer hjem fra utlandet.

Lurer på hva som skjedde da dere fiikk vite dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sterk mistanke om at min far ikke er min far, men hvordan går jeg frem for å finne ut det??

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har sterk mistanke om at min far ikke er min far, men hvordan går jeg frem for å finne ut det??

Du kan vel spørre din mor direkte?

Skrevet

Ja, jeg kjenner til en historie om dette. En svært tragisk sådan... En venn fikk vite i begynnelsen av 20-årene at faren hans ikke var far, men at det var en donor. Hans "sosiale" far har alltid vært en kjærlig, omsorgsfull far og gutten har alltid sett på ham som sin store helt. Av en eller annen grunn ville de ikke fortelle gutten at det var en donor inne i bildet, men han fikk vite det i fylla av en sønn av et vennepar av foreldrene. Dessverre tok han sitt eget liv samme natt.

Jeg tror i hvert fall at enten bør man som foreldre holde det HELT for seg selv, ikke fortelle en levende sjel om det, fordi jeg tror det er verre å høre om det ad omveier, eller så bør man være åpen om det fra barnet er stort nok til å forstå.

Skrevet

Jeg fikk vite at han jeg har kalt for min far hele livet, ikke er min far alikevel. Fikk vite det når jeg var 20. jeg hadde mine mistanker, men det er uansett sårt å få dette bekreftet, og vite at den familien du trodde var din familie, ikke egentlig er det.

Jeg har ikke tatt kontakt med min biologiske far etter at jeg fikk vite dette. jeg vet godt hvem han er, men vet ikke om jeg vil ta det steget med å kontakte han enda. Og om jeg i det hele tatt VIL kontakte han. Tiden får vise..

Skrevet

Beklager, så ikke det svaret som var over meg her.. synd å høre at denne gutten tok sitt eget liv :( Det var trist å høre!

Skrevet

En godt voksen bekjent av meg fortalte at hun i voksen alder fikk vite at hennes "far" ikke var biologisk far. Dette kom fram etter at hennes biologiske far var død.

Hennes reaksjon var fortvilelse, raseri og sorg. Både for ikke å ha fått fortalt sannheten før og at hun aldri fikk anledning til å oppsøke sin biologiske far før det var for sent.

I ettertid har hun fått truffet sine halvsøsken. Hun føler fortsatt sorg over ikke å ha fått blitt kjent med sin biologiske far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...