Gjest imli Skrevet 16. august 2011 #22 Skrevet 16. august 2011 Eline. Viss du likar det, kvifor putte på ein -a berre for å få det til å bli meir "spesielt"? Høyrast berre dumt ut, spør du meg. Dessutan er vel jentenamn med a-ending ganske "tretten på dusinet" for tida. 2
Skylight Skrevet 16. august 2011 #23 Skrevet 16. august 2011 Falt for Elina med engang jeg leste spørsmålet ditt, det er litt mer varme i det.... 1
Brukernavn Skrevet 17. august 2011 #25 Skrevet 17. august 2011 (endret) Antall i Norge som heter ElinA. Antall i Norge som heter ElinE. Dette beviser vel både at ElinA ikke er noe trådstarter selv har funnet på, og at ElinE er et mye vanligere navn. EDIT: Ser at jeg ikke fikk legge inn resultatet fra sbb, men det var i hvert fall 557 som har ElinA i navnet sitt, og 3546 som har ElinE i navnet sitt. Endret 17. august 2011 av Brukernavn
BrudBergen Skrevet 17. august 2011 Forfatter #26 Skrevet 17. august 2011 Falt for Elina med engang jeg leste spørsmålet ditt, det er litt mer varme i det.... Enig i at det er litt mer varme i Elina:) Eline er litt hardere/spissere synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #27 Skrevet 17. august 2011 Elina hvis det står mellom det og Eline. Elvida hvis du fortsatt vurderer det
Solros Skrevet 20. august 2011 #29 Skrevet 20. august 2011 Elina er nydelig, men må si som andre her inne at Elvida er bare enda bedre, samme som jeg synes Alvida også er pent. Nå er jeg så heldig at via min hobby som slektsforsker så kommer jeg over masse flotte navn som jeg synes skulle ha kommet mer tilbake. Favoritten min er Marisol, men jeg fikk aldri ei jente til så det navnet har ikke jeg fått brukt i vår familie til nå .
elwira Skrevet 20. august 2011 #31 Skrevet 20. august 2011 sånes både eline og elina og elvida er fine Hva med evelina kanskje?
Gjest m Skrevet 21. august 2011 #32 Skrevet 21. august 2011 Elin... så slipper du å velge. Enkelt og greit :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #33 Skrevet 22. august 2011 Syns Elena er finere en både Eline og Elina, men måtte jeg velge mellom de to hadde det blitt Eline.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2011 #34 Skrevet 22. august 2011 Eline Elina er tyngre å si, og dessuten heter "alle" småjenter slike -a-navn for tiden. Elvida har vi snakket om tidligere - "finne på selv-navn" som høres ut som en pollenallergiker som ikke klarer å uttale Elvira. Elena høres ut som en russisk importkone.
Gjest Høne Pøne Skrevet 22. august 2011 #35 Skrevet 22. august 2011 Eline syns jeg er for vanlig til at jeg ville kant barnet mitt det. og Elvida blir for spesielt og vanskelig å uttale for henne når hun blir større. Ikke ALLE trenger å døpe ungen sin med slike uvanlige spesiellt navn kun fordi de vil ha noe annerledes, skjønner ikke vitsen. Blir jo bare tull fra dag 1 med å forklare hvordan navnet skrives/uttales osv. Men Elina har jeg ikke hørt før, det var enkelt og fint. Det likte jeg!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #36 Skrevet 22. august 2011 Eline, helt klart. Elina er bare et til navn i strengen av a-endelse navn, i en "desperat" jakt etter å gjøre et navn noe mer uvanlig, og tar bort e-en og slenger på en a. 2
Skylight Skrevet 22. august 2011 #37 Skrevet 22. august 2011 her var det veldig mange vakre jentenavn som elvida og marisol, jeg får nok ikke flere jenter, men får jeg en katt en dag så tipper jeg den blir stolt av å hete marisol :-) eller en hest kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå