BrudBergen Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Sliter med å finne navn på jentebabyen som snart kommer til verden... Ikke mange navn mannen min og jeg er enig i. Begge liker Eline, men jeg ønsker meg et litt mer uvanlig navn. Har derfor foreslått Elina som jeg og liker. Fått noen synspunkter på at det virker kunstig med ElinA i steden for Eline. Hva mener dere? Har og skrevet tidligere innlegg der jeg foreslo navnet Elvida. Fikk mye negativ tilbakemelding på det navnet, så tror nå at Eline eller Elina er mest aktult...
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Synd at du har fått negative tilbakemeldinger på Elvida! Synes ikke du bør la det stoppe deg hvis det er det navnet du liker best. Jeg synes det er et kjempefint navn, men så er jeg ekstremt glad i gamle, norrøne navn. Elvida er det jo få som heter i Norge nå, noe som gjør at jeg ville ha valgt det over både Eline og Elina. 3
Golde Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Fått noen synspunkter på at det virker kunstig med ElinA i steden for Eline. Hva mener dere? Kunstig virker det i alle fall ikke. Det er en smakssak om man foretrekker det ene eller det andre.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Eline er helt klart finest, men jeg er mest glad i jentenavn som ender på -e. Følg hjertet ditt. Høres ut som det var elvida du ville ha:)!
Gjest Eurodice Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Sliter med å finne navn på jentebabyen som snart kommer til verden... Ikke mange navn mannen min og jeg er enig i. Begge liker Eline, men jeg ønsker meg et litt mer uvanlig navn. Har derfor foreslått Elina som jeg og liker. Fått noen synspunkter på at det virker kunstig med ElinA i steden for Eline. Hva mener dere? Har og skrevet tidligere innlegg der jeg foreslo navnet Elvida. Fikk mye negativ tilbakemelding på det navnet, så tror nå at Eline eller Elina er mest aktult... Kjære deg, du lar da vel ikke fremmede menneskers meninger på et forum være bestemmende for ditt valg av navn? Det er det du og din mann som blir enige om. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 Vi hadde også navnet klart til babyen kom - men da han var vaska,utsovet,matet og våken, så vi med en gang at han ikke kunne hete det navnet han hadde fått tildelt før han ble født. Så det ble noe helt annet.
Gjesten Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Jeg liker definitivt Eline best. Elina synes jeg høres litt tullete ut. 1
BrudBergen Skrevet 16. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 16. august 2011 Kjære deg, du lar da vel ikke fremmede menneskers meninger på et forum være bestemmende for ditt valg av navn? Det er det du og din mann som blir enige om. Nei, meninger som kommer fram på forumet bestemmer ikke navnet. Men: Synes det har betydning at veldig mange synes det er sært og merkelig. Vil jo at flere enn foreldrene skal like navnet... Det er også nevnt at hun kanskje må forklare navnet sitt hele tiden (f.eks. ikke Elvira og ikke Elida, men Elvida...) Har ikke helt slått fra meg navnet:)
BrudBergen Skrevet 16. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2011 Vi hadde også navnet klart til babyen kom - men da han var vaska,utsovet,matet og våken, så vi med en gang at han ikke kunne hete det navnet han hadde fått tildelt før han ble født. Så det ble noe helt annet. Navnet er nok ikke avgjort før babyen kommer, for hun kan komme når som helst. Håper likevel vi bare står mellom noen få alternativer når hun er født. Brukte mye tid og energi på å bestemme navnet til storebroren i barseltiden...
Brukernavn Skrevet 16. august 2011 #18 Skrevet 16. august 2011 Elina er det fineste navnet jeg vet om 1
Gjest Leonidene Skrevet 16. august 2011 #19 Skrevet 16. august 2011 Elvida er finere enn Elina Men av Eline og Elina hadde eg gått for førstnevnte. Elina hørtes bare snålt ut. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #20 Skrevet 16. august 2011 Jeg synes både Eline og Elina er nydelige navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå