Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser helt rar ut på bilder andre tar av meg, og på skolen tar idioten (dårlig fotograf) tre bilder, og jeg velge ett. Kan jeg ta med eget bilde som jeg har tatt hjemme (som oppfyller kravene til passbilde)?

Jeg skal ha det bilde på meg hver dag i et år og vil ikke ha et stygt bilde. Er lei av dårlige og stygge bilder som dårlige fotografer tar. Kjæresten min som ser meg sånn ca. hele tiden synes ikke det forrige bildet lignet meg i det hele tatt. Jeg såg ut som en sur ape!

Så ja, kan jeg ta med et eget bilde og levere til skolen eller fotografen?

Endret av Miki
Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Jeg ser helt mongo ut på bilder andre tar av meg, og på skolen tar idioten (dårlig fotograf) tre bilder, og jeg velge ett. Kan jeg ta med eget bilde som jeg har tatt hjemme (som oppfyller kravene til passbilde)?

Jeg skal ha det bilde på meg hver dag i et år og vil ikke ha et stygt bilde. Er lei av dårlige og stygge bilder som dårlige fotografer tar. Kjæresten min som ser meg sånn ca. hele tiden synes ikke det forrige bildet lignet meg i det hele tatt. Jeg såg ut som en sur ape!

For det første bør du ikke bruke ord som "mongo"

Du må jo ikke ta bilde med fotografen på skolen. Også trenger du jo ikke bli tatt bilde av som portrett i det hele tatt viss du ikke vil. Klassebildet skal du vel være med på tipper jeg.

Men viss du skal ta bilde på ID-kort, må det vel være greit at du tar med bilde hjemmefra tenker jeg. Hør med de på skolen

Endret av henriett3
  • Liker 1
Skrevet

For det første bør du ikke bruke ord som "mongo"

Du må jo ikke ta bilde med fotografen på skolen. Også trenger du jo ikke bli tatt bilde av som portrett i det hele tatt viss du ikke vil. Klassebildet skal du vel være med på tipper jeg.

Jeg må ha bilde på ID-kortet mitt, og det taes på skolen.

Endret "ord" foresten.

Gjest henriett3
Skrevet

Jeg må ha bilde på ID-kortet mitt, og det taes på skolen.

Endret "ord" foresten.

Så jeg ikke svarte på det.. Redigerte akkurat :)

Skrevet

Jeg ser helt rar ut på bilder andre tar av meg, og på skolen tar idioten (dårlig fotograf) tre bilder, og jeg velge ett. Kan jeg ta med eget bilde som jeg har tatt hjemme (som oppfyller kravene til passbilde)?

Både som videregåendeskoleelev og som universitetsstudent, har det vært digitale bilder som har blitt satt på studentbeviset mitt, og jeg har således ikke hatt mulighet til å bruke noe medbragt bilde, men det er vel verdt forsøket å spørre likevel.

Skrevet

Både som videregåendeskoleelev og som universitetsstudent, har det vært digitale bilder som har blitt satt på studentbeviset mitt, og jeg har således ikke hatt mulighet til å bruke noe medbragt bilde, men det er vel verdt forsøket å spørre likevel.

Ja, jeg kunne jo sendt det på mail til de, eller ha med en "minnepinne" ;D

Skrevet

Jeg syntes alltid jeg så så stygg ut på bilder på ungdomsskolen og videregående. Så går det 15 år og nå ser jeg hvor ung og pen jeg egentlig var.

Selvsagt kan du bytte bilde om du vil, men -- prøver bare å sette det litt i perspektiv ;)

Skrevet

Jeg syntes alltid jeg så så stygg ut på bilder på ungdomsskolen og videregående. Så går det 15 år og nå ser jeg hvor ung og pen jeg egentlig var.

Selvsagt kan du bytte bilde om du vil, men -- prøver bare å sette det litt i perspektiv ;)

Det er fotografene som jobber for ariel foto eller hva det heter som ikke er flinke. Alle andre fotografer klarer å ta bilde av meg. Mamma synes ikke de bildene de tar ligner meg, kjæresten min synes det samme...

Skrevet

Det er bare skolen som kan gi deg svaret, men jeg tviler -for dem er bare unødvendig ekstraarbeid.

Skrevet

Jeg ser helt grusom ut på bildet jeg tok første dag på Universitetet. Hadde sprayet meg med selvbruning og på bildet er jeg gulflekkete i hele trynet. Dessuten hadde jeg caps (!), rosa genser og sløve øyner (visste ikke hvor tid de tok bildet, så fulgte ikke med). Er desidert det styggeste bildet som eksisterer av meg:/

Det ble trykket automatisk på studentkortet mitt, digitalt. Kunne ikke tatt med eget. Foreleseren ville at vi skulle legge ut bildet på itslearning (huke av), sånn at folk kunne koble navn og ansikt i ny klasse. Niks, aldri i livet :fnise:

Håper det ordner seg, er ikke gøy med stygge bilder man må leve med:)

Skrevet

Jeg ser helt grusom ut på bildet jeg tok første dag på Universitetet. Hadde sprayet meg med selvbruning og på bildet er jeg gulflekkete i hele trynet. Dessuten hadde jeg caps (!), rosa genser og sløve øyner (visste ikke hvor tid de tok bildet, så fulgte ikke med). Er desidert det styggeste bildet som eksisterer av meg:/

Det ble trykket automatisk på studentkortet mitt, digitalt. Kunne ikke tatt med eget. Foreleseren ville at vi skulle legge ut bildet på itslearning (huke av), sånn at folk kunne koble navn og ansikt i ny klasse. Niks, aldri i livet :fnise:

Håper det ordner seg, er ikke gøy med stygge bilder man må leve med:)

Jeg har til dags dato ikke møtt noen som har et fint bilde på studiekortet sitt. Man er som oftest 19-20 år, praktisk talt rett fra russetid og garantert bakfull når man tar det bildet. Oddsene er liksom ikke helt på din side, kan man si ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...