AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hunden var hos veterinær for en uke siden og fikk et stikk i halsåren. Området ble barbert. Men nå har han klødd og det er blitt sår. Veterinær sa at jeg kunne rense med pyrisept, men han klarer å klø seg hvis jeg ikke har kragen snudd opp ned. Nå har han bare et rent tørkle rundt halsen, men er redd han skal klore opp såret i natt. Kløen irriterer han, men må jo få han til å slutte. Han hører når jeg sier at han må ta det rolig, men i natt da? Kan han sove med beskyttelseskragen omvendt vei? Hvor lenge bør jeg bruke krage? Er det noe man kan smøre på? Det var en som nevnte at honning er bakteriehemmende og lindrende, men er usikker.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Ts. Det gikk bra i natt uten krage. Renset med pyrisept, smurte på honning og bandt et tørkle rundt halsen. Da roet han seg og kløen ble lindret av honningen. Såret ser fint ut og samme prosedyre er gjentatt i dag. Kragen brukt omvendt gjorde det vanskelig å ligge og jeg var redd han kunne få gnagsår på bena. Hvor lang tid tar det før såret slutter å klø? Par dager eller en uke? Noen som vet?
Sugerøret Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 (endret) jeg ville byttet ut Pyrisepten med klorhexidin,tørk av området 2 ganger pr. dag. Hvorfor bruker du honning i et sår? Usikker om det har særlig effekt. Om den klør mye ville jeg bedt om en kløstillendes krem fra vetrinær. Men du burde ha på krage slik at hunden ikke får klort seg opp mer Endret 16. august 2011 av Kårky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå