AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 For noen dager siden kjente jeg en plutselig kløe i underlivet. Det klødde konstant, og værre enn jeg noengang har opplevd. Jeg var selvfølgelig på ferie da i utlandet, men da jeg kom hjem søkte jeg litt på nettet og fant ut at symptomene stemte veldig med underlivssopp. Jeg gikk på apoteket, og ville egentlig ha en Canesten Combipakke, men den var utsolgt.. Det samme var pillene, så jeg kjøpte bare en krem. Jeg har smørt på kremen i 2 døgn nå, men det har ikke blitt noe bedre i det hele tatt! Er det ikke meningen at det skal hjelpe ganske fort? (mener å huske at forrige gang jeg hadde fotsopp, forsvant symptomene så fort jeg smørte på kremen) Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli fort bra igjen? Kan dette være noe annet enn sopp? Det er helt forferdelig ubehahelig, og det plager meg konstant! Klarer ikke konsentrere meg om noe, fordi det bare klør og klør og klør! Jeg gikk forresten mye med vått badetøy i ferien, som jeg leste på nett kan være utløsende effekt for sopp..
Virvel Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Hvis du kun bruker krem må du huske å smøre inni skjeden også, så langt inn du kan komme, i tillegg til hele området fra klitoris og bak til endetarmsåpningen. Min erfaring er at det tar noe lenger tid før symptomene forsvinner når man kun bruker krem, kontra krem og vagitorier.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Jeg har tatt x antall kurer med tabletter og krem og apoteket eller legen har aldri fortalt meg at kremen skal bruksen intern. Så det er ok?
meca Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Det klødde konstant, og værre enn jeg noengang har opplevd. Måten du skriver på, får meg til å kjenne igjen den følelsen jeg hadde første gangen jeg fikk underlivssopp. Jeg tror faktisk jeg gikk så langt som å si at hvis noen hadde sagt jeg måtte leve med den kløen resten av livet mitt, hadde jeg tatt livet mitt. Siden jeg aldri hadde hatt soppinfeksjon før, ble den ganske heftig (som du sier klør det noe vanvittig) før jeg startet en canestenkur, og jeg opplevde at den var litt vanskelig å knekke. Jeg prøvde først en kombipakke med 6 vagitorier + krem, og etter to uker kjøpte jeg en kombipakke med 1 vagitorie + krem. Slik du sier det, høres det jo ut som din eventuelle soppinfeksjon også er ganske kraftig, og da vil jeg tro at det skal mer enn bare krem til for å fjerne den, så jeg ville fortsatt å bruke kremen alene til du får tak i en kombipakke. Uansett gjør det ikke noe å ha litt ekstra krem liggende, da man ofte kan stoppe en senere infeksjon i startfasen ved å bruke litt krem. Husk å ha på mye krem, og smøre fra et lite stykke over klitoris, og helt bak til anus for å være sikker på å ta alt. Selv om symptomene forsvinner, er det også viktig å bruke kremen noen dager etter dette. Når det er sagt, har det ved mer voldsomme infeksjoner tatt noen dager for meg før det har føltes bedre. Det er heller ikke alle infeksjoner Canesten klarer å ta knekken på, og da må man få reseptbelagte medisiner hos legen.
Burn Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Har du hatt ubeskyttet sex i det siste? Dersom det ikke er soppinfeksjon kan det hende at du har pådratt deg kjønnssykdom(mer). Jeg ville tatt meg en tur til legen for henvisning til gynekolog.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Måten du skriver på, får meg til å kjenne igjen den følelsen jeg hadde første gangen jeg fikk underlivssopp. Jeg tror faktisk jeg gikk så langt som å si at hvis noen hadde sagt jeg måtte leve med den kløen resten av livet mitt, hadde jeg tatt livet mitt. Siden jeg aldri hadde hatt soppinfeksjon før, ble den ganske heftig (som du sier klør det noe vanvittig) før jeg startet en canestenkur, og jeg opplevde at den var litt vanskelig å knekke. Jeg prøvde først en kombipakke med 6 vagitorier + krem, og etter to uker kjøpte jeg en kombipakke med 1 vagitorie + krem. Slik du sier det, høres det jo ut som din eventuelle soppinfeksjon også er ganske kraftig, og da vil jeg tro at det skal mer enn bare krem til for å fjerne den, så jeg ville fortsatt å bruke kremen alene til du får tak i en kombipakke. Uansett gjør det ikke noe å ha litt ekstra krem liggende, da man ofte kan stoppe en senere infeksjon i startfasen ved å bruke litt krem. Husk å ha på mye krem, og smøre fra et lite stykke over klitoris, og helt bak til anus for å være sikker på å ta alt. Selv om symptomene forsvinner, er det også viktig å bruke kremen noen dager etter dette. Når det er sagt, har det ved mer voldsomme infeksjoner tatt noen dager for meg før det har føltes bedre. Det er heller ikke alle infeksjoner Canesten klarer å ta knekken på, og da må man få reseptbelagte medisiner hos legen. Takk for flott svar! Jeg er veldig enig med deg! Jeg klarer ikke tenke på noe annet! Det bare klør og klør og klør! Jeg prøvde å trene istad, men det kunne jeg bare gi opp. Klødde, svei og jeg klarte virkelig ikke tenke på noe annet enn det! Huff, dette er faktisk noe av det værste jeg har opplevd! Det er nok kanskje sant det du sier, at jeg har fått et veldig kraftig utbrudd. Hvis ikke syns jeg veldig synd på de som får dette støtt og stadig! Jeg får gå innom flere apotek og se om jeg finne en kompipakke i morgen og begynne med det. Hele skjeden er veldig sår og vond nå også, at det nesten gjør vondt å smøre Jeg har hatt samme samboer i 2 år nå, og vi sjekket oss begge med engang vi ble sammen, så jeg tror ikke det er noe kjønnsykdommer jeg har.
_Esmeralda_ Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Du blir nok ikke kvitt det uten vagitorie kombinert med salve når det er et så kraftig utbrudd.
meca Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Takk for flott svar! Jeg er veldig enig med deg! Jeg klarer ikke tenke på noe annet! Det bare klør og klør og klør! Jeg prøvde å trene istad, men det kunne jeg bare gi opp. Klødde, svei og jeg klarte virkelig ikke tenke på noe annet enn det! Huff, dette er faktisk noe av det værste jeg har opplevd! Det er nok kanskje sant det du sier, at jeg har fått et veldig kraftig utbrudd. Hvis ikke syns jeg veldig synd på de som får dette støtt og stadig! Jeg får gå innom flere apotek og se om jeg finne en kompipakke i morgen og begynne med det. Hele skjeden er veldig sår og vond nå også, at det nesten gjør vondt å smøre Jeg har hatt samme samboer i 2 år nå, og vi sjekket oss begge med engang vi ble sammen, så jeg tror ikke det er noe kjønnsykdommer jeg har. Bare hyggelig Når det er sagt, og som også blir nevnt her, så kan det jo også være flust av andre ting. Jeg tror det heter seg at man helst skal reise til lege ved første gangs soppinfeksjon, bare sånn for å utelukke andre ting. For min del var det opplagt at det var sopp, siden jeg akkurat hadde avsluttet en antibiotikakur (antibiotika + meca = sopp <3), men det kan jo hende et legebesøk uansett ikke skader
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 TS her I natt har jeg ikke sovet noe, pga intens kløe. I dag tidlig oppdaget jeg at jeg hadde blødd litt også. Huff, dette blir jo bare værre og værre! Lurer på hvordan jeg skal overleve på jobb når jeg ikke klarer å tenke på noe annet. Jeg tror nok det er sopp i og med at jeg gikk med så mye vått badetøy og trange olabukser og svettet mye og var mye klam på ferie i forrige uke.. Men dt er vel kanskje greit å ta en legetur for å sjekke? Jeg tenkte å kjøpe en kombipakke i dag, og se om det ordner seg. Hvis ikke får jeg ta en drop in på ungdomshelsestasjonen i morgen.. Huff, jeg syns virkelig synd på meg selv nå =( Værste jeg har opplevd!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 TS igjen Nå har jeg nettopp kjøpt en kombipakke med 6 vagitorier! Håper virkelig dette klarer å knekke infeksjonen min! Klarer nsten ikk å gå ordentlig engang, fordi det klør så mye x) huff! Fra nå av skal jeg prise meg lykkelig over hver eneste dag uten infeksjon når dette er over
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Forresten en ting til: Jeg bruker Nuva-ring. Kan den være en slags bakteriespreder? Jeg tar den ut hver kveld og skylder den i lunka vann. Skal egentlig ikke ta den ut før tirsdag om en uke. Men bør jeg ta den ut tidligere?
Spirali Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 (endret) Forresten en ting til: Jeg bruker Nuva-ring. Kan den være en slags bakteriespreder? Jeg tar den ut hver kveld og skylder den i lunka vann. Skal egentlig ikke ta den ut før tirsdag om en uke. Men bør jeg ta den ut tidligere? Legen min sa til meg at jeg ikke måtte ta ut ringen med mindre jeg virkelig måtte (hvis den faller ut feks i forbindelse med sex, eller ved smerter etc), for hver gang du henter den ut og setter den inn igjen tar du med fler bakterier med fingrene. Tror det er bedre om du bare lar den være der og ikke tar den ut i det hele tatt før du skal. OnTopic. Soppinfeksjon er noe herk.. Har hatt både en og to runder med det. For min del har ikke Canesten noen effekt og jeg må til legen for å få orden på det. Det kan være at du bør ta en tur bare for å utelukke noe annet Edit: skrivefeil. Endret 16. august 2011 av Spirali
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #13 Skrevet 16. august 2011 hvordan kan du selvmedisinere deg når du ikke vet hva kløen kommer fra?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #14 Skrevet 16. august 2011 Legen min sa til meg at jeg ikke måtte ta ut ringen med mindre jeg virkelig måtte (hvis den faller ut feks i forbindelse med sex, eller ved smerter etc), for hver gang du henter den ut og setter den inn igjen tar du med fler bakterier med fingrene. Tror det er bedre om du bare lar den være der og ikke tar den ut i det hele tatt før du skal. OnTopic. Soppinfeksjon er noe herk.. Har hatt både en og to runder med det. For min del har ikke Canesten noen effekt og jeg må til legen for å få orden på det. Det kan være at du bør ta en tur bare for å utelukke noe annet Edit: skrivefeil. Jeg tar den ut rett etter dusjen (hvor hele kroppen er ren) og vasker i tillegg hendene før jeg tar den ut og inn. Jeg må uansett ta den ut i og med at vagitorien skal settes dypt inn i skjeden. Jeg får bedre effekt av å legge den bak ringen vil jeg tro?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #15 Skrevet 16. august 2011 hvordan kan du selvmedisinere deg når du ikke vet hva kløen kommer fra? Jeg har hatt sopp en gang tidligere, men da mye mildere (var ho legen da). Dette kjennes likt ut - bare MYE værre. Pluss at sopp kan komme fra hvis man går mye med klamme klær, og det gjorde jeg i forrige uke, så det passer jo bra.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #16 Skrevet 16. august 2011 hvordan kan du selvmedisinere deg når du ikke vet hva kløen kommer fra? Det er helt normalt å medisinere mot sopp når man har disse symptomene som TS har. Det er ikke så veldig mange andre alternativer enn sopp hun kan ha pådratt seg, og symptomene stemmer på en prikk. Synes jeg skulle ha sett det hvis alle kvinner med soppinfeksjon tropper opp hos legen. Da ville det blitt travelt gitt. Når det er sagt, er det riktig å oppsøke lege når/hvis symptomene ikke er betydelig dempet etter et par dager med behandling. Da kan det være man må ha en tablettkur.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 Et tips er å bytte vaskemiddelet til klesvasken. Jeg vasker nå undertøyet med Milo, og det løste saken for meg. Men akutt kløe på ferie er nok noe annet. Anonymkode: 62b73...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå