Gå til innhold

Hjernehinnebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Symptomer, hva man skal være obs på å se etter. Det står så lite på nettet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Dersom dette er nor du "tror" katten har fått så tar du katten med til dyrlegen a.s.a.p.

Hjernehinnebetennelse eller annen sykdom; jeg vil tippe katten din er såpass syk at det smarteste (og det mest ansvalige) du gjør er å reise til dyrlegen. Ikke i neste måned, ikke i neste uke, men så fort du får time.

Skrevet

Kattepus har ingen symptomer. Vi har nettopp fått han, men noen i kullet hadde visst fått det over helgen :sukk:

Han virker fin: spiser, spretter rundt og sover en del som en kattunge skal. Vi skal til dyrlegen i morgen for en liten helsesjekk, men jeg tenkte det var greit å vite hva jeg burde se etter i forhold til å observere atferden hans. Han er litt klønete av seg, men det er når han leker. Han virker å ha god balanse.

Jeg har ikke hatt katt før, og jeg ble veldig bekymret. Om det kan smitte, om man "merker" det på katten etc. Jeg hadde selvfølgelig tatt han med om han var utrolig dårlig eller lignende!

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Litt informasjon fant jeg her.

Håper det går greit at siden er på amerikansk-engelsk ? :)

Nevn det for vetrinæren når dere er der i morgen :)

Jeg vil anta at den smittsomme typen også kan angripe dyr, deriblandt katter, så nevne det for vetrinæren. Kanskje vedkommende vil gi en saftig antibiotika-kur for å være på den sikre siden. I så tilfellet ville jeg om det var min kattunge sagt "ja takk" og gitt pus kuren (og jeg er ikke glad i medisinering "for sikkerhets skyld").

Lykke til hos vetrinæren i morgen :)

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...