Gå til innhold

Hylende barn og sint samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer kommer hjem og får raserianfall fordi 2 åringen søler og roter på gulvet. 2 åringen hyler og skriker, 6 - åringen piler avgårde.

Jeg har hatt like lang arbeidsdag som han, er minst like sliten etter å ha hentet i barnehage og skole, prøver å få i gang en middag, og så kommer han dettende inn med et raserianfall.

Så nå er jeg sint, fordi jeg syns det er helt urimelig av han å ødelegge hele ettermiddagsstemningen med å kjefte og smelle pga rot og bråk.

og lei meg, fordi det går så innpå meg når han blir slik, kunne ønske jeg klarte å ikke bry meg...

Noen som forstår og har noen trøstens ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småbarnsperioden er slitsom og dere er nok begge slitne.

Jeg tror det er viktig å huske at begge er slitne (kanskje ungene også) og ikke bare fokusere på hvor sliten man selv er.

Har dere mulighet for litt avlastning en gang i blant?

Noen jeg kjenner gikk til det skritt at de faktisk investerte i hushjelp en gang hver 14.dag, og kjeft og krangling pga husarbeid har minsket betydelig! Kan det være verdt det?

En toåring søler og roter, men det er vel ikke så farlig? Enkelte perioder i livet må man kanskje senke kravene for hvor ryddig man skal ha det rundt seg til enhver tid.

Det er trist at ettermiddagen skal bli ødelagt av raseri og kjefting! Når man jobber fulle dager er det tross alt ikke så mye tid i løpet av en dag man får sammen med barna...skal den brukes sånn?

Jeg skjønner det er lett å komme i slike situasjoner når man er sliten og lei...prøv å få litt ekstra hvile!

Selvfølgelig går dette innpå deg, men selvfølgelig skal du bry deg! Ta en prat med mannen din og spr om det er slik han faktisk vil tilbringe ettermiddagene?

Jeg føler med deg, men husk at det er antageligvis ingen som har ligget på dødsleiet og anret på at de ikke gjorde mer husarbeid da barna var små;-)

Skrevet

Skjønner helt hvordan du har det pga jeg ble selv oppvokst i et slik hjem. Jeg kommer fra Iran, så derfor var det alltid meningen at moren min skulle ta av seg ALT. Men det er slettes ikke slik.

Jeg tror mye av grunnen til at ungene dine er så urolige, er nettopp pga måten de har det hjemme. Som forelder, så tror jeg atdere begge har en stor ansvar og må stå sammen om dere skal lære barna deres å høre på dere og få respekt. Dersom ikke mannen din ikke gidder dette....så skjønner jeg godt hvorfor ungene dine oppfører seg slik de gjør.

Som moren min pleide å si......man skal høre at det er en mann i huset :fnise:

Men ønsker deg lykke til!!!

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Samboer kommer hjem og får raserianfall fordi 2 åringen søler og roter på gulvet. 2 åringen hyler og skriker, 6 - åringen piler avgårde.

Jeg har hatt like lang arbeidsdag som han, er minst like sliten etter å ha hentet i barnehage og skole, prøver å få i gang en middag, og så kommer han dettende inn med et raserianfall.

Så nå er jeg sint, fordi jeg syns det er helt urimelig av han å ødelegge hele ettermiddagsstemningen med å kjefte og smelle pga rot og bråk.

og lei meg, fordi det går så innpå meg når han blir slik, kunne ønske jeg klarte å ikke bry meg...

Kan jo hende at han har opplevd noe ille på jobben akkurat den dagen og at rotet og bråket til toåringen akkurat da var dråpen som fikk begeret til å renne over...?

Skrevet

Kan jo hende at han har opplevd noe ille på jobben akkurat den dagen og at rotet og bråket til toåringen akkurat da var dråpen som fikk begeret til å renne over...?

Vel...hjemme hos meg var dette hvert eneste dag!!! Så jeg tror han må ha en bedre unskylding :sukk:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Vel...hjemme hos meg var dette hvert eneste dag!!! Så jeg tror han må ha en bedre unskylding :sukk:

åh... nei da blir det jo ganske annerledes. Men om han er sånn så må vel hun bare sette han på plass og si at enten skjerper du deg eller så funker det ikke.

Skrevet

Huff... dette var ikke noe hyggelig :klem:

Men det er stor forskjell på om dette bare skjedde nå, og en sjelden gang innimellom, eller om det faktisk skjer ganske ofte. Hvis det bare er en sjelden gang, så tenker jeg at du bare må prøve og glemme det. Shit happens, han klarte ikke å beherske seg. Det skjer alle fra tid til annen.

Hvis det derimot skjer ofte, så har dere et problem... Hvis han ofte er frustrert og blir lett sur, bør han kanskje gå seg en tur når han kjenner raseriet komme boblende? Jeg er klar over at du da blir stående igjen med alt, men det får han heller ta igjen når han har kontroll på seg selv. For det er så veldig utrivelig, ikke minst for ungene, når foreldre tar bånn tenning for småtterier og kjefter og bråker... :(

• Liker 2
Skrevet

oppfatter at han ikke er far til dine barn..kansje han ikke liker pliktene?

• Liker 1
Skrevet

Høres meget, meget kjent ut... Så holdt det da heller ikke i lengden. Jeg ble lei av å være den som skulle plastre og sy sammen familien hele tiden. Så jeg (og barna) fikk det bedre uten. :)

Skrevet

oppfatter at han ikke er far til dine barn..kansje han ikke liker pliktene?

I alle dager, hvordan oppfatter du det? :klo:

• Liker 1
Skrevet

hva med å spørre idet slike ting skjer om han syns det er en god rollemodell han er akkurat nå??

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...