Gjest fridus Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hei! Lurte på om det er noen her som har tatt kroppsøving som privatist og kan fortelle noe om hvordan det var? Var det lov å ha med hjelpemidler på eksamen eller var det uten? Og krevde det veldig mye lesing i forkant? Takk for hjelp
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Jeg tok privatisteksamen i kroppsøvning i år, og alle hjelpemidler var tillatt Det krever lesing i forkant, som med alle andre fag. Men når man får ha med hjelpemidler hjelper det selvsagt på. Nå er det jo slik at ikke alle fylkene har det likt, i noen fylker får man ikke ha med hjelpemidler i det hele tatt. Så det må du sjekke opp med i ditt fylke. Det jeg var mest redd for var hva vi kom til å få om på eksamen, men ved å gå inn på utdanningsdirektoratet sine nettsider kan du søke opp tidligere eksamener - det hjelper deg litt på vei. Jeg synes eksamensoppgaven var enkel og grei. Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Mener å huske at det er de tre nordligste fylkene som ikke tillater hjelpemidler. Det er mulig det er flere fylker i tillegg, så du burde absolutt sjekke dette (noe du kan gjøre ved å f.eks. sende en e-post til eksamensansvarlig i fylkeskommunen din). Jeg bor i Nordland, og fikk derfor ikke ha med hjelpemidler. Eksamen gikk greit. Pensumboka var ekstremt lettlest, det tok meg ikke lang tid å pløye gjennom den raskt én gang, for så å lese nøye gjennom alt senere. I tillegg hjalp det, som AB over meg skriver, å løse de tidligere gitte eksamensoppgavene. Jeg vil påstå at eksamen var lett, men det kan jo selvfølgelig variere mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå