Gå til innhold

Hun nekter å gi meg katten min tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen min hadde en katt sammen når vi delte leilighet. Den var begges. vi hentet den sammen. Men da det ble slutt, flyttet jeg ut på dagen. og tok bare med meg tingene mine egentlig. han sa han ville beholde katten. og det var greit for meg. så lenge han tok vare på den.

noen dager etterpå, fikk jeg beskjed av han at jeg kunne ta med meg katten, fordi han ville plutselig ikke ha den lengre. det var greit for meg. og jeg dro til leiligheten for å hente den. men da jeg kom, var den ute. så da sa jeg til han at han måtte holde den inne når den kom hjem igjen, så tok jeg heller turen opp dagen etter for å hente den da.

Da jeg kom, var den tilfeldigvis ute da også. og hadde ikke vært inne. særlig, tenkte jeg. for den var aldri lengre ute enn sånn max 2 timer før den ville inn igjen.

men jeg tenkte GREIT. SI FRA NÅR DEN ER INNE IGJEN, SÅ HENTER JEG DEN DA!

hørte aldri noe fra ham. gikk 3 uker. Så fikk jeg tips at det var en dame som hadde tatt katten vår til seg. så jeg kontaktet henne, forklarte situasjonen min. og vi ble enige om når og hvor jeg skulle hente den.

Så plutselig ringer hun meg rett før jeg skal hente den, og sier at hun nekter å gi meg den tilbake. fordi jeg var så lite ansvarsbevisst som bare lot katten forsvinne på den måten. hun hadde funnet den sulten og sliten utenfor butikken. og skyldte på meg for dette.

hun nektet å gi den til meg fordi "hadde jeg brydd meg om den katten, hadde jeg vel hengt opp lapper rundt om kring at jeg savnet den" oh my god. er det så vanskelig å gi meg tilbake katten min? har sittet og kranglet med henne på tlf nå i mange timer. hun mener hun skal ha 2000kr for at jeg får den igjen. og det err jo helt absurd. har jeg noen som helst rettighet på å få den tilbake når jeg ikke har skriftlige papirer på at det var jeg som eide den? det er ikke noe rasekatt, så bare hentet og fikk den gratis for ca 3 mnd siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne 200 kr. Hun har jo tatt vare på katten din, gitt den mat.

• Liker 2
Skrevet

Hvis noen hadde vært så snill å ta hand om en av kattene mine dersom den som passet dem hadde neglisjert dem hadde de både fått økonomisk kompensasjon, en flaskevin/en blomst og masse takk.

Forklarer du henne situasjonen er hun sikkert medgjørlig med tanke på å gi deg katten. Men å få betalt for å ha tatt vare på katten synes jeg hun skal uansett.

• Liker 3
Skrevet

Gi henne 200 kr. Hun har jo tatt vare på katten din, gitt den mat.

Hun krevde 2 tusen..

Ser ikke helt problemet, det er jo TS sin katt. Er bare å gå og hente den.

Skrevet

Hjelpes! Kidnapp den tilbake. Evt send inn en anmeldelse, skjer kanskje ikke noe men om du truer med det blir hun sikkert redd. Hvorfor ville hun ha 2000?

• Liker 1
Skrevet

Chipmerking er tingen. Har den det og den står i ditt eller exen sitt navn har hun nærmest kidnappet katten og krever løsepenger.... Om den ikke har chip eller noe annet bevis på at den er din vet jeg ikke hva annet du kan gjøre enn å betale 'løsepengene'. (Chipmerk kattene deres, har tidligere hørt om kidnappa katter som eieren ikke får tilbake siden den ikke kan bevise at den er eieren!)

Lykke til :)

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Hvis hun vil ha hele 2000 kroner ville jeg bare kattenappet pusen tilbake.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ojojoj så forbanna jeg hadde blitt!! Jeg hadde først ringt politiet og anmeldt henne for tyveri. Om ikke det hadde gått hadde jeg "stjelt" den tilbake. Det er tross alt DIN katt!

Edit: Du kan faktisk besøke henne og KREVE katten tilbake. Enten med ord eller rett og slett ta den med deg.

2000kr meg i ræven..

Endret av UnderCover
  • Liker 5
Skrevet

Hun mente at hvis jeg steppet opp på døren hennes, kom hun til å anmelde meg. Jeg ble altså så sur. Er det mulig!! har kranglet i mange timer på tlf med henne i ettermiddag. lar seg ikke komme til en løsning. fy f. noen mennesker altså.

Skrevet

Hun mente at hvis jeg steppet opp på døren hennes, kom hun til å anmelde meg. Jeg ble altså så sur. Er det mulig!! har kranglet i mange timer på tlf med henne i ettermiddag. lar seg ikke komme til en løsning. fy f. noen mennesker altså.

Sur? Jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde troppet opp på døren uansett. Hadde det vært min katt så kunne hun anmeldt meg så mye hun bare ville. .

Fortell hva som skjer videre.

• Liker 3
Skrevet

Hun krevde 2 tusen..

Ser ikke helt problemet, det er jo TS sin katt. Er bare å gå og hente den.

2000 er for mye. 200 skulle dekke kattematen som dama har gitt katten den perioden hun har hatt den. En blomst/konfekt eller liknende hadde også vært på sin plass. Det er vanlig folkeskikk å gi en takk til dem som orker å ta seg av katter som kommer seg bort fra hjemmene sine. Folkeskikk er en fin ting!

• Liker 2
Skrevet

2000 er for mye. 200 skulle dekke kattematen som dama har gitt katten den perioden hun har hatt den. En blomst/konfekt eller liknende hadde også vært på sin plass. Det er vanlig folkeskikk å gi en takk til dem som orker å ta seg av katter som kommer seg bort fra hjemmene sine. Folkeskikk er en fin ting!

Hvorfor det? Om katten bare var ute på en rusletur, og hun tok den til seg og begynte å gi den mat, så har hun IKKE gjort en bra ting. Man skal ikke gi andres katter mat om man ikke er rimelig sikker på at den er forlatt/dumpet/hjemløs. Det er utrolig mange katter som forsvinner hjemmefra på den måten, pga folk som av misforstått godhet mater andres katter... Det er noe annet om det er en katt som tydelig er forlatt, som er tynn, møkkete og ser generelt "hjemløs" ut. Eller om det er små kattunger, de skal jo ikke være ute alene. Om man mater andres katter kan man lage til trøbbel, endel katter går på spesialfor pga sykdommer, da er det slett ikke bra om folk forer dem på drittfor fra supern...

Når det er sagt, ALLE katter som skal være ute alene skal være chippa, vaksinert og kastrert, da slipper man mange problemer!

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor det? Om katten bare var ute på en rusletur, og hun tok den til seg og begynte å gi den mat, så har hun IKKE gjort en bra ting. Man skal ikke gi andres katter mat om man ikke er rimelig sikker på at den er forlatt/dumpet/hjemløs. Det er utrolig mange katter som forsvinner hjemmefra på den måten, pga folk som av misforstått godhet mater andres katter... Det er noe annet om det er en katt som tydelig er forlatt, som er tynn, møkkete og ser generelt "hjemløs" ut. Eller om det er små kattunger, de skal jo ikke være ute alene. Om man mater andres katter kan man lage til trøbbel, endel katter går på spesialfor pga sykdommer, da er det slett ikke bra om folk forer dem på drittfor fra supern...

Når det er sagt, ALLE katter som skal være ute alene skal være chippa, vaksinert og kastrert, da slipper man mange problemer!

Nå vet ikke jeg om denne katten var ute på en rusletur. Det står nevnt noe i startinnlegget om tre uker. Kanskje har denne damen sett denne katten i flere dager, og til slutt har hun bestemt seg for å ta seg av den. Problemet til TS kan løses på en enkel måte. Eieren av katten kan ta det litt med ro, gi damen en takk, få katten sin, og leve videre uten krangling og sure miner.

Katter trenger av og til spesialfor. Vi har to katter som trenger slikt for. Vi har derfor så og si god kontroll på hvor kattene våre er, og vi er nøye med at de ikke reker ute om natten. Dersom foret er et problem bør eierne være flinke til å følge med. Det virker ikke som om det er en problemstilling for TS.

I denne situasjonen er det jo TS selv og hennes tidligere samboer som har skapt seg problemer, ikke damen som har tatt til seg katten. Hadde man giddet å bry seg litt mer om dyrene sine, så hadde det hele vært løst på en annen måte. Når man driter på leggen som dette, så får man ta konsekvensene av det.

Skrevet

So what? Bare la henne anmelde.. tror du virkelig at det har noe for seg?

Å anmelde noen fordi de ringer på en dør for å hente sine egne eiendeler? Den saken kommer nok politiet til å bruke mye tid og ressurser på..

Du kan jo ikke regne med å få den katten tilbake når du ikke har mer bein i nesa enn det der.. Det er faktisk bare å gå og hente den!

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er litt rart at du ventet hele tre uker før du gjorde noe med dette. Jeg hadde ikke ventet tre dager engang.

Har dama sett katten gå ute så lenge så er det ikke rart hun reagerte og tok den inn. Allikevel syns jeg 2000 er litt drøyt å forlange av deg. Hadde holdt med et takk og et par hundrelapper.

Jeg hadde reist til henne og hentet katten. Ser ikke ut som et er noen hensikt å krangle med henne på telefonen.

Er dama redd for at du ikke skal ta vare på katten fremover så må du også forsikre henne om det. For det har du vel tenkt til?

• Liker 2
Skrevet

Anmeld henne. Har du bilder av katten? Har dere bilder av den hjemme hos dere kan du jo sannsynliggjøre at den er din. Og få med deg ex'en. Evt gjem deg utenfor huset hennes og ta med deg katten når hun slipper den ut :)

Skrevet

Om noen hadde funnet katten min som hadde stukket av og nektet å gi den tilbake til meg hadde jeg ikke nølt med å ringe politiet, jeg har bevis på at alle kattene mine er mine da.

Det er snilt å ta seg av andre sine katter, det er feil å kidnappe dem og hun hadde ikke fått en eneste krone etter å ha nektet å gi katten tilbake.

Har du bevis på at katten er din, TS? Er litt vanskelig å hjelpe om du ikke har det, da kan dama si at katten er hennes og om du ikke kan motbevise det tror jeg du har et problem. :forvirret:

Skrevet

tenk hvor mye enklere verden hadde vært om man fortsatt lot kattene få bo der de ønsker å bo. På landsbygda er det fortsatt vanlig at katter bytter hjem av seg selv opptil flere ganger i løpet av et liv. De er priveligerte nok til å få flytte dit de får best stell. :)

For øvrig syns jeg også det er villt at du har latt det gå tre uker uten å hente katten, TS. Du bryr deg tydeligvis ikke særlig mye om den.

Skrevet

Ene katten min går heller inn til naboen enn her om han får valget (noe han sjeldten får). Siden de er redde katter tør de ikke jage han ned fra kjøkkenbenken eller andre møbler han ikke skal være på eller ta fra han maten når han finner noe. De har også en veldig morsom undulat. Kanskje jeg bare skal slutte å hente han når han har sneket seg inn der da? :ninja:

Synes det blir feil å si at katter burde få bestemme selv hvor de skal bo og ''De er priveligerte nok til å få flytte dit de får best stell.''

Katten jeg snakker om trives der han får mye mat og jaktet på fugl, men ettersom personene er redde katter og lar han spise akkurat det han vil ville han ikke fått det bra der i lengden. Den tiden han var utekatt og kom seg inn der når døra ble åpnet og han gikk opp til nesten 8kg(!!), nå har han litt mage og veier 6.5kg.

Skrevet (endret)

:hakeslepp: Jeg hadde kidnappet katten min tilbake, eventuelt ruslet turer i nabolaget hennes og ropt på pusen flere kvelder/dager på rad. Hvis ikke dette hadde fungert hadde jeg troppet opp på døren hennes. Anmeldelsen hadde jeg virkelig ikke brydd meg om.

Jeg hadde ALDRI sagt at det var OK at eksen min kunne få katten VÅR/MIN. Hadde kjempet med nebb og klør for å få den tilbake. Hvorfor lot du det gå hele 3 uker?

Edit: Har du nr hennes forresten? Hvis ikke kan du jo søke det opp på telefonkatalogen.no å sende henne en melding om å få katten din tilbake. Prøv å få henne til å skrive at dette faktisk er DIN katt på en mld.

Endret av HenLu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...