AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hei! Håper noen her kan hjelpe! Jeg trenger tips til mat som er (veldig) billig, men samtidig gir nok energi til å holde en hel dag med (for meg) krevende studier + trening. Jeg har aldri tenkt så mye på hva jeg har spist før, men nå er jeg blitt student med dårlig råd. Så da er det om å gjøre og få mest mulig metthet og energi ut av minst mulig penger. Noen tips?
Cera Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Bønner er bra ja, og linser, kikerter etc. Kjøp i store pakker på innvandrerbutikkene. Sesongens grønnsaker er ofte litt billigere. Hermetikk, f.eks hakkede tomater etc.
Gjest Applecore Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Havregryn er ypperlige saker; det er billig, inneholder mye næring, og gir god metthetsfølelse + at det inneholder mye fiber. Havregrøt til frokost, f.eks, er snadder 2
Supraspinatus Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Bønner er proteinrike og billige, men de inneholder ikke alle de essensielle aminosyrene og er derfor ikke komplett. Du trenger resten av de essensielle aminosyrene hver dag og det kan oppnås ved å kombinere flere typer belgfrukter som tilsammen inneholder alle, eller korn som ofte inneholder dem bønner mangler. Aller best er å få i seg kjøtt fra fisk, fugl, kylling, storfe, eller svin. Frossen kjøtt av svin og fisk er ofte billig. Middagsris er billig og inneholder mye energi. Det samme gjelder havregryn. Melk gir proteiner det og. Frosne grønnsaker er billig og grønnsaker bør utgjøre en stor del av kosten for en som skal yte maks på studier og på trening. Kiwi pleier å ha helgetilbud på forskjellige kjøttprodukter i porsjonspakker til 16,90 per pakke.
muesli Skrevet 22. august 2011 #8 Skrevet 22. august 2011 Har du kiwi i nærheten, så er helgetilbudet kjempe bra =) Får eit par middager til 100 kr
Gjest Elfrida Skrevet 22. august 2011 #10 Skrevet 22. august 2011 Egg er billige proteiner som er lett å variere.
Gjest *Maja* Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Karbonadedeig fra rema 1000...er 2 middager i en pakke...
Gjest Ludovie Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Frosne reker fra Rema! Sjokkerende billig. Og, som andre har sagt, hermetisk tunfisk, bønner og linser, pluss hermetiske tomater og frosne erter. Og løk, kål, gulrøtter, kålrot.
Gjest Ludovie Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Et annet tips - hvis du gidder: Lag dine egne bønne- og linsespirer! Det koster omtrent ingenting, og er stappfullt av bra stoffer.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Signerer spirer! Og banan er faktisk ikke så ille gæli når de er på tilbud til 10kr kiloen. Jeg pleier å kjøpe masse og fryse ned endel. Mikser meg enten myk bananis eller har de i smoothie med selvplukkede bær eller fryste bær på tilbud. Banan har jo 100kcal per stk, så de gir jo det dobbelte av mye annen frukt.
Gjest fjosa Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 Kyllingkjøttdeig og svinestrimler, 17-18 kroner pakken. 4 pk laks på bunnpris (mandager) 29 kroner. Ellers fryst billig fisk på Rema og billig frossengrønnsaker på bl.a Kiwi. Serveringsklare linser/kikerter etc på kiwi/rema 7-8 kroner. Enda billigere om du koker dem selv. Grønnsaker fra innvandrerbutikker om du har det der du bor. Få tilsendt tilbudsavisene til kjedene hver uke på mail, så er det bare å shoppe ut fra det. Hjembakt brød eller havregrøt til frokost. Det jeg kommer på i farten
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #16 Skrevet 26. august 2011 Lag musli av f.eks linfrø, solsikkekjerner etc. Frukt som epler, banan og kiwi er sunt og billig. Havregrøt, 1/4 Findus-pose med grønnsaker hvor du legger til en paprika og litt løk (sånn at posen bare blir en base, og du har den mye lenger), og God-Helg-tilbud fra Kiwi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå