Gå til innhold

Livet mitt stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg valgte å skrive dette innlegge. Saken er at jeg har store problemer med livet mitt, og jeg hvet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :( Jeg er en jente på 19 år som fortsatt får støtte va barnevernet pga problemer med familien min.

Det starter for litt over 1 år siden da jeg og søsteren min valgte å anmelde saken. Etter mye frem og tilbake har np søsteren min flyttet tilbake til foreldrene mine, mens jeg fortsatt bor alene og har en kjæreste bor i utlandet. Og siden skolen nå ikke går så bra, tenkte jeg å flytte ned tid for å gifte oss.

Men nå i dag får jeg vite at dersom jeg dropper ut, så må jeg selv betale for leiligheten i løpet av 3 månedene jeg har på å flytte ut. Og dermed vil vi ca. 20 000 sparepengene mine som er for bryllupet bli borte:(

Så jeg føler at liver mittt er ganske håpløs nå. Det er vikelig såtrene når jeg møter på familien min i gaten som ignorer meg. Og søsteren min som ikke vil ha noe med meg å gjøre pga jeg ikke kom hjem (forsent nå). Og kjæresten min som maser på meg om at jeg må flytte ned snart. Så jeg håper vikelig det er noen der ute som har noe råd for hva skal gjøre...ja, kanskje til å med i lignenede situsjoner. Pga. her gråter jeg meg i hjel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres ikke ut som om du har hatt det lett. :klemmer:

Men du, penger er penger. Så lenge du har penger til å overleve, så overlever du. Må du gifte deg med kjæresten akkurat nå? Kan du ikke flytte ned til han (hvor bor han, forresten?), for så å gifte dere senere? Du trenger ikke 20 000,- til et bryllup uansett, det er mye man kan gjøre med mindre (selv om jeg skjønner at det ikke blir helt det samme).

Du kan jo også vente noen måneder med å flytte, jobbe i mellomtiden for så å spare opp penger til å både betale for leiligheten og til et bryllup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg og bosette meg i Egypt. Og somregel skal bruden skjøpe en del ting for huset de flytter inn. Det er en slags tradisjon i kulturen dems. Og om jeg ikke skal gifte meg, så får jeg heller ikke oppholdstillatelse.....som betyr at da må jeg komme hjem i gjen :( Skolen er jeg heller ikke så nøye med siden jeg uansett har tenkt til å bli husor. Noe som også er vanlig der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selv om du ønsker å svare på dette eller ei, men har du møtt kjæresten din? Familien hans?

Uasett tror jeg nok det lureste du kan gjøre er å bli i Norge i noen måneder til, for å jobbe opp litt penger og kanskje få orden på tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg foreslår at du blir værende ut oppsigelsestiden på leiligheten din. Da sparer du 20.000 som du kan bruke til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vel lurt ut å reise ned, gifte seg, bli husmor uten utdannelse - det er jo kulturen der nede. Hvis dere skilles, hva gjør du da uten noe utdannelse? Er du sikker på at dere i det hele tatt kan skilles? Det er også kulturen ders..

Synd å høre med familieproblemene :tristbla: Men uansett er det viktig å ta tak i det mest viktige i livet. Hva det er, er opp til deg, og du har ansvaret for ditt liv. Sett deg ned og prioriter, og lytt til magefølelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du velger selv om du ønsker å svare på dette eller ei, men har du møtt kjæresten din? Familien hans?

Uasett tror jeg nok det lureste du kan gjøre er å bli i Norge i noen måneder til, for å jobbe opp litt penger og kanskje få orden på tankene.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år. I løpet av dette tiden, har jeg resit frem og tilbake hvert 2-3 månede. Og jeg møtten hans, først i fjor vinter. Men siden det syntest jeg ting har blitt mer vanskelig. Pga moren hans absolutt elsket meg. Og derfor er blitt maset om at jeg skal komme større. For i dems kultur er det at en jente skal bo alene heller ikke så veldig positivt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du blir værende ut oppsigelsestiden på leiligheten din. Da sparer du 20.000 som du kan bruke til noe annet.

Men det er barnevernet som betaler leiligheten. Og om jeg sier at jeg ikke skal ha leiligheten lenge...så vil det si at også ikke skal på skolen og dermet flytte til egypt. Og hele grunnen til at jeg får støtte fra dem, er pga jeg skal fulføre skolen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg og bosette meg i Egypt. Og somregel skal bruden skjøpe en del ting for huset de flytter inn. Det er en slags tradisjon i kulturen dems. Og om jeg ikke skal gifte meg, så får jeg heller ikke oppholdstillatelse.....som betyr at da må jeg komme hjem i gjen :( Skolen er jeg heller ikke så nøye med siden jeg uansett har tenkt til å bli husor. Noe som også er vanlig der!

Lille venn, utdannelse vil du alltid trenge . Selv om du skal være "bare husmor" . Om du får barn så ønsker du vel f.eks å kunne svare på spørsmålene deres og lære dem ting ?

Jeg skjønner at du har det vanskelig , hva med å henvende deg til saksbehandler du har hos Nav (du er kanskje ikke under barnevernet lenger)

Du har vel krav på noe sosialstøtte og bostøtte selv om du ikke går på skole ?

Jeg håper og at du kjenner mannen og familien du skal reise til i Egypt . Husk at det nytter ikke å stikke ifra seg selv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vel lurt ut å reise ned, gifte seg, bli husmor uten utdannelse - det er jo kulturen der nede. Hvis dere skilles, hva gjør du da uten noe utdannelse? Er du sikker på at dere i det hele tatt kan skilles? Det er også kulturen ders..

Synd å høre med familieproblemene :tristbla: Men uansett er det viktig å ta tak i det mest viktige i livet. Hva det er, er opp til deg, og du har ansvaret for ditt liv. Sett deg ned og prioriter, og lytt til magefølelsen.

Dersom ting ikke fungerer mellom oss der nede, så vil jeg aldri tenke meg tilbake til Norge lenger. Jeg har også tenkt meg inn på flyverter linja....men det ikke med en gang. Og siden kjæresten min skjenner til noe på den kursen, kan jeg lett komme inn med litt penger. Og i løpet av de turene jeg har tatt der nede...så har jeg smakt på et anderledes liv, uten dramatikk og problemer. Så jeg foretrekker heller å sitte hjemme og å holde skjeft....enn å face foreldrene mine igjen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men det er barnevernet som betaler leiligheten. Og om jeg sier at jeg ikke skal ha leiligheten lenge...så vil det si at også ikke skal på skolen og dermet flytte til egypt. Og hele grunnen til at jeg får støtte fra dem, er pga jeg skal fulføre skolen :S

Aha.

Og når er skolen fullført?

Siden du er under barnevernet er du vel også under 18? I så fall er det en god ide å fullføre skolen. Selv om du skal være husmor senere er det aldri bortkastet å gå på skole. Når det gjelder kjæresten din som maser, tenk at et år er ingenting mot resten av livet. Skaff deg et godt grunnlag for resten av livet så blir det også bedre.

Kjæresten din bør ikke mase på deg når du er så ung, han bør heller være tålmodig og vente på deg til du er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dersom ting ikke fungerer mellom oss der nede, så vil jeg aldri tenke meg tilbake til Norge lenger. Jeg har også tenkt meg inn på flyverter linja....men det ikke med en gang. Og siden kjæresten min skjenner til noe på den kursen, kan jeg lett komme inn med litt penger. Og i løpet av de turene jeg har tatt der nede...så har jeg smakt på et anderledes liv, uten dramatikk og problemer. Så jeg foretrekker heller å sitte hjemme og å holde skjeft....enn å face foreldrene mine igjen:(

Så du vil bli flyvertinne? Er du klar over at det kan du ikke uten fullført skole? Det forteller alt om hva du bør gjøre fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, ikke gjør dette! Forsøk å komme deg gjennom skolen og ta imot den økonomiske støtten de tilbyr deg nå. Hadde du vært datteren min og planlagt dette, hadde jeg grått blod! :tristbla:

Hva om dette forholdet ikke går og du har fått barn med ham? Du kan jo ikke bare ta med deg barna og flytte hjem til Norge igjen. Hvordan har du tenkt å forsøge deg selv i så fall, i et fremmed land uten utdannelse (hvis det da i det hele tatt vil være mulig å skille seg i Egypt)?

Du sier kjæresten din maser - forstår han ikke dine problemer rundt dette med flytting?

Og hvorfor må du betale husleie hvis du sier opp "avtalen" din? Hva slags avtale er dette? Er det tilbud om studieplass og boplass mot at du gjennomfører et studie? I så fall: grip muligheten med begge hender!

Edit: Ser nå at noen av spørsmålene ble besvart mens jeg skrev mitt innlegg. men igjen: Ikke gjør dette!!! :tristbla: Ta i mot all den hjelp du kan få fra barnevernet!

Endret av Ellevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha.

Og når er skolen fullført?

Siden du er under barnevernet er du vel også under 18? I så fall er det en god ide å fullføre skolen. Selv om du skal være husmor senere er det aldri bortkastet å gå på skole. Når det gjelder kjæresten din som maser, tenk at et år er ingenting mot resten av livet. Skaff deg et godt grunnlag for resten av livet så blir det også bedre.

Kjæresten din bør ikke mase på deg når du er så ung, han bør heller være tålmodig og vente på deg til du er klar.

Som sagt.....jeg er 19 år. Og skolen for meg ser helt håpløst ut. Fikk foresten stryk på foriige eksamen...så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal kaste bort tiden min med å sitte i timene, når jeg aletrede hvet resultatet av slutteksamen min :( Det er meg selv jeg håner dersom jeg skal tilbake dit. Og for alle jenter med avstandsforhold, så behøver jeg heller ikke å nevne hvordan det føles å komme til en bitte liten mørkt leilighet ALENE!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil bli flyvertinne? Er du klar over at det kan du ikke uten fullført skole? Det forteller alt om hva du bør gjøre fremover.

Her i Norge ja, men jeg snakker om i Egypt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt.....jeg er 19 år. Og skolen for meg ser helt håpløst ut. Fikk foresten stryk på foriige eksamen...så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal kaste bort tiden min med å sitte i timene, når jeg aletrede hvet resultatet av slutteksamen min :( Det er meg selv jeg håner dersom jeg skal tilbake dit. Og for alle jenter med avstandsforhold, så behøver jeg heller ikke å nevne hvordan det føles å komme til en bitte liten mørkt leilighet ALENE!!!!!!

Alvorlig talt, du håner ikke deg selv om du drar tilbake på skolen! Du håner deg selv om du kaster bort sjanser som du får gratis!!! Kan du ikke se det??

Og jada, mange kommer hjem til en mørk, tom leilighet. Og overlever. Du har sikkert hatt et tøft liv og trenger hjelp nå til å se positivt på ting. Forsøk å få den hjelpen. Dessverre tror jeg ikke du får slik hjelp i Egypt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Himmel og hav, ikke gjør dette! Forsøk å komme deg gjennom skolen og ta imot den økonomiske støtten de tilbyr deg nå. Hadde du vært datteren min og planlagt dette, hadde jeg grått blod! :tristbla:

Hva om dette forholdet ikke går og du har fått barn med ham? Du kan jo ikke bare ta med deg barna og flytte hjem til Norge igjen. Hvordan har du tenkt å forsøge deg selv i så fall, i et fremmed land uten utdannelse (hvis det da i det hele tatt vil være mulig å skille seg i Egypt)?

Du sier kjæresten din maser - forstår han ikke dine problemer rundt dette med flytting?

Og hvorfor må du betale husleie hvis du sier opp "avtalen" din? Hva slags avtale er dette? Er det tilbud om studieplass og boplass mot at du gjennomfører et studie? I så fall: grip muligheten med begge hender!

Du skjønner...side jeg selv kommer fra midtøsten, har jeg og kjæresten min mye tilfelles. Jeg skjønner at dette er en stor risiko jeg tar, men før eller siden så er vi vel alle nødt til det.

Når det gjelder husleie...så har jeg 3 måneder på å flytte ut. Og dermed har jeg også fått beskjed om at jeg må melde fra 3 måneder før jeg flytter ut, og ikke minst betale for de månedene uansett om jeg bor der eller ei.

Edit: Ser nå at noen av spørsmålene ble besvart mens jeg skrev mitt innlegg. men igjen: Ikke gjør dette!!! :tristbla: Ta i mot all den hjelp du kan få fra barnevernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjæresten din skal "bestikke" noen for at du skal få komme inn på et studie du ikke er kvalifisert for?

Og dette skal han gjøre hvis forholdet deres går dukken?

Hvis deres forhold ender i et brudd, tror du han bruker pengene sine på å bestikke noen for at du skal få en utdannelse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner...side jeg selv kommer fra midtøsten, har jeg og kjæresten min mye tilfelles. Jeg skjønner at dette er en stor risiko jeg tar, men før eller siden så er vi vel alle nødt til det.

Når det gjelder husleie...så har jeg 3 måneder på å flytte ut. Og dermed har jeg også fått beskjed om at jeg må melde fra 3 måneder før jeg flytter ut, og ikke minst betale for de månedene uansett om jeg bor der eller ei.

Ja, ja - ikke vet jeg. Jeg synes dette høres ut som risikosport, i alle fall! Ikke få barn med en gang da, i det minste. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...