Gå til innhold

Rev som ruslet over pianoet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lese på nett om en rev som gikk inn i huset til noen og tok seg en runde og snuste rundt samt lot seg kjæle med. Dette er forsåvidt greit, det lå ved en video og reven var tydelig veldig ung og sikkert veldig kontaktsøkende og nysgjerrig. Men det jeg reagerte på var at de hadde gitt den pepperoni! Huff, det er for sterkt for en rev (eller katt og hund for den saks skyld). Det er sterkt og det er salt.

Bare et lite utbrudd over hvor tankeløse mange kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet var nok ikke tankeløshet, men uvitenhet. At ikke alle vet hvorfor man ikke skal gi pepperoni til en rev, synes jeg for øvrig ikke er særlig rart. Det er tross alt ikke noe de fleste av oss må ta stilling til.

• Liker 1
Skrevet

Visste heller ikke at man aldri må gi pepperoni til rever. Skal huske det til neste gang.

• Liker 2
Gjest Uglefot
Skrevet

Og da lærte jeg noe nytt idag også! ikke værst.

Gjest Spinell
Skrevet

Synes igrunnen det er mer betenkelig at de slapp reven inn i hus. Ville dyr har ikke noe i et bolighus å gjøre, og man bør ikke lære dem at mennesker betyr mat og hygge.

For øvrig regner jeg med at revemagen tåler ganske masse, da reven er en opportunist som spiser det den kommer over.

Skrevet

Hva har piano med pepperoni å gjøre?

• Liker 1
Gjest Uglefot
Skrevet

Synes igrunnen det er mer betenkelig at de slapp reven inn i hus. Ville dyr har ikke noe i et bolighus å gjøre, og man bør ikke lære dem at mennesker betyr mat og hygge.

For øvrig regner jeg med at revemagen tåler ganske masse, da reven er en opportunist som spiser det den kommer over.

Jeg tror ikke reven akkurat ringte på døra og inviterte seg selv på kaffe og kake. Men de som bodde der syntes vel det var så søtt og følte seg sikkert som spesiellt utvalgte over at reven valgte akkurat deres hus å snoke rundt i at de ville klappe den med en pølse pepperoni..eller noe slikt.

Nåja, slik kan det gå!

• Liker 1
Gjest Uglefot
Skrevet

Hva har piano med pepperoni å gjøre?

Der sier du noe! Jeg så egentlig for meg en rev som spilte piano..vi ble lurt for en historie her egentlig.

Gjest Spinell
Skrevet

Nei, jeg fikk inntrykk av at reven fikk invitasjon av vertskapet, så jeg uttrykte meg noget upresist :)

Skrevet

Jeg trodde det var allment kjent at man ikke skal mate ville dyr. Man skal ikke mate tamme dyr heller, uten samtykke fra eieren.

Skrevet

Jeg trodde reven pleide å raske over isen, jeg. :ler: :ler: :ler:

Gjest snoopy_93
Skrevet

Visste heller ikke at man aldri må gi pepperoni til rever. Skal huske det til neste gang.

Ikke jeg heller. Jeg trodde rever hadde såpass sterk magesyre at det ikke gjorde noe. (med tanke på at de eter(spiser) det de finner på bakken uavhengig av om det er søtt, salt eller sterkt. Mat er mat)

Skrevet

Ikke jeg heller. Jeg trodde rever hadde såpass sterk magesyre at det ikke gjorde noe. (med tanke på at de eter(spiser) det de finner på bakken uavhengig av om det er søtt, salt eller sterkt. Mat er mat)

Det er sikkert bevist ett eller annet sted da at det er sundere med en f.eks halvråtten mus enn peperonipølse. Noe jeg faktisk har misstenkt en stund. Det at det meste er bedre og sundere enn peperonipølse.. Noe å tenke på når det gjelder vår tids trang til å lage stadig nye sunnhetsdietter. VG: Råtten mus er sundere.

Sorry.Klarte ikke la være. :P

Skrevet

Æsj... Pepperoni mener jeg jo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...