lille katt Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Lurer på hva slags vinterdress jeg skal kjøpe i år til min 4,5-åring. Har ikke lyst på Reima eller Troll hvis det finnes rimeligere alternativer som er like gode eller bedre. Hvordan er dressene til Lindex og KappAhl? Hadde ColorKids sist, den var god, men ble litt slitt i rumpa. Andre merker? Europris sine har jo vært best i test? Er opptatt av passform, at den ikke trekker vann, og gjerne at den ikke er for tykk og varm til varmere vinterdager (regulerer heller med flere lag under).
Honesty Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 (endret) Altså, jeg har kjøpt Reima til toåringen, men det er fordi den er mykere og sikkert mer egnet til et mindre barn. Hadde jeg hatt større barn, hadde jeg vurdert Kappahl og evt. Lindex. Jeg mener å ha lest at folk synes Kappahl-dressen er mykere enn den fra Lindex, men ellers er vel spesifikasjonene ganske like. Jeg vurderte også Ticket to Heaven, som utgikk fordi det ikke finnes lokale forhandlere, og PoP, som jeg er skeptisk til fordi de ikke er helforet med glatt stoff, noe som jeg tror er en fordel når barna skal lære å kle på seg selv. Foreløpig er altså passform og vannsøyle de viktigste kriteriene, men jeg ser for meg at slitestyrke etterhvert kommer til å spille en like stor rolle som passform. Her hvor vi bor, er det mye slapseføre, så derfor er vannsøyle prioritert; jeg liker ikke at barnehagen ifører barna regnbukse utenpå dressen. Endret 15. august 2011 av Honesty
lille katt Skrevet 15. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2011 Så på kappahl sin i dag, hadde en 25%-kupong, så den ville jo blitt ganske rimelig. Litt usikker på om den er for tykk. Hvordan er Reima ift. vattering? Jeg synes slitestyrke er viktig siden barnehagen har mye fjell/grovt terreng, og de bruker jo vinterdressen selv om det ikke er snø.
sauen87 Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Lurer også på dette, 4-åringen må ha ny dress og jeg lurer på om det er vits i å legge i tusenvis av kroner på en dress til en så stor unge. Tror det er viktigere for de minste, som sitter mye og kanskje ikke beveger seg like mye...
Honesty Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 (endret) Jeg føler ikke at ReimaTec-dressen er veldig tykk, og vi har i tillegg kjøpt babymodellen med ekstra polstring i rumpa, men en ny variant med strikk i livet bak så den ikke skulle bli så posete. I fjor vinter brukte hun stort sett ullundertøy og en tynn ulldress under ReimaTec-dressen, og det holdt fint. Snuppa er ganske varm av seg, så for tykk dress hadde blitt krise på "varmere" vinterdager. Derimot synes jeg vår- og høstdressene derfra er litt tykkere enn de burde vært. Det beste med Reima-dressene til de minste er at de er myke og gir derfor god bevegelsesfrihet. Dersom jeg ikke allerede hadde kjøpt, hadde jeg nok tatt sjansen på dressen fra Kappahl, for den kan uansett brukes som tilleggsdress dersom den viser seg å ikke være 100% optimal. Endret 15. august 2011 av Honesty
lille katt Skrevet 15. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2011 Tror det er viktigere for de minste, som sitter mye og kanskje ikke beveger seg like mye... Tja, nr. 2 her brukte en billigdress (free kids, aner ikke hvor den er fra) som vi arvet av noen bekjente, den vinteren hun var 1,5 til 2. Helt enkel vattert kjeledress. Vi fant ut at den var så god at vi brukte den som hoveddress. De minste sliter jo lite på dressene. Denne dressen trakk ikke merkbart med vann, så med to lag ull under ble hun aldri våt eller kald selv om hun satt på rumpa i snøen.
Gjest imli Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Trur ikkje dette er testa enno, i alle fall ikkje i Foreldre&barn (som brukar å ha slike testar). I fjor hadde eg KappAhl dress til 3-åringen, frå merket "Kax". Fekk 25% på den, dei brukar ofte ha rabatt på det merket trur eg. Uansett veldig fornøgd med den dressen. Coop sine dressar brukar jo også å kome godt ut i desse testane, gjer dei ikkje?
ellen :) Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 det stemmer att coop dressene kommer godt ut i testene, men den i fjor ( den rosa) synes jeg var litt dårlig slitestyrke på kne og rumpen.
lille katt Skrevet 16. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2011 imli: husker du om dressen fra Kaxs er stor i str?
Mamma1 Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Eg har kjøpt dressar på finn til jenta mi både i år og i fjor. Da får ein fine reimadressar til 300 kr.
lille katt Skrevet 16. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2011 Eg har kjøpt dressar på finn til jenta mi både i år og i fjor. Da får ein fine reimadressar til 300 kr. Men når barna nærmer seg 5, er det vel verre å finne svært pent brukte Reimadresser... Lettere til 1- og 2-åringer. Når det er sagt - jeg har aldri hatt Reima. Hvor god kvalitet har de? Kan de arves av ett søsken? Til to søsken? Hun på 4,5 har brukt en ColorKids-dress de to siste vintrene, og den kan under tvil gå i arv. Må i tilfelle sette på en stor lapp på rumpa slik at den blir vanntett igjen.
lille katt Skrevet 16. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 16. august 2011 Dersom jeg ikke allerede hadde kjøpt, hadde jeg nok tatt sjansen på dressen fra Kappahl, for den kan uansett brukes som tilleggsdress dersom den viser seg å ikke være 100% optimal. Tilleggsdress? Hva er det? . Her i huset har vi lite tilleggs- av noe som helst . 1
Caramba Skrevet 16. august 2011 #13 Skrevet 16. august 2011 (endret) Min 4 åring hadde Coop-dress i fjor, i tillegg hadde han foret selebukse og jakke fra Bergans. Ungene begynner å bli ganske store i den alderen og jeg syntes det to-delte Bergans-settet var mer anvendelig for skigåing og aking, mens Coop-dressen hang i barnehagen. Den var veldig myk og god, og slitesterk. Hva med Reflex sitt? Jeg har ikke prøvd vinterdressene deres, men de ser gode ut. Name-it sin dress kom også veldig godt ut av test i fjor. 2-åringene mine hadde begge Reima i fjor, for de minste synes jeg de er bra. Under hadde alle tre ull-sett på de kaldeste dagene (som det var mange av i fjor her på Østlandet). Endret 16. august 2011 av Caramba
Gjest imli Skrevet 16. august 2011 #14 Skrevet 16. august 2011 imli: husker du om dressen fra Kaxs er stor i str? Nei, ganske liten i str. Guten min som var 2,5 år måtte ha str 110 No er han rett nok høg altså... Men dressen er i alle fall ikkje stor i str. Men veldig førnøgd med den, varm og slitesterk (ser nesten ikkje brukt ut no, fin å ha til nestemann), ingenting som rakna eller fall av.
Honesty Skrevet 16. august 2011 #15 Skrevet 16. august 2011 Reflex er et merke vi har hatt veldig god erfaring med når det gjelder det meste. Vi har riktignok ikke prøvd vinterdressene, men jeg hadde ikke hatt særlig betenkeligheter med å kjøpe en derfra.
Soon Skrevet 16. august 2011 #16 Skrevet 16. august 2011 Noen som har erfaring med Skogstad dressene da? Kjøpte på salg i vår, så håper den er bra.... Hadde Reima i fjor, da han var 1, og var meget fornøyd med den.
~white lady~ Skrevet 16. august 2011 #17 Skrevet 16. august 2011 Noen som har erfaring med Hummel dress? Den er ganske foret så er redd den blir for vanskelig å bevege seg i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå