AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Jeg har nettopp begynt å bruke monitoren og ble ferdig med mensen for tre dager siden. (altså tredje pinnen jeg tisser på idag). Igår (dag 2 etter mens) viste den lav fertilitet, men idag på dag 3 etter mensen stod det plutselig at jeg har eggløsning! Såvidt jeg har fått med meg så er det ikke vanlig å få eggløsing så raskt etter mensen.. men hva vet jeg? Er det flere her inne som har prøvd denne monitoren?
arven1 Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Jeg brukte Clearblue i en stund av min prøveperiode. Jeg fant ut at jeg også begynner med EL bare noen dager etter endt menstruasjon. Jeg blør i ca 7 dager og begynner med EL ca dag 10,altså ca 3 dager etter endt blødning. Likevel hadde jeg en syklus på ca 30 dager, så en lang lutealfase. I tillegg til clearblue hadde jeg også fysiske symptomer på EL bla EL smerter og EL slim så det var aldri noen tvil liksom. Så det er altså mulig å ha EL veldig tidlig i syklusen, og clearblue stemte overrens med kroppslige symptomer. Jeg gikk over til tester fra "billigtester.no" og de var like pålitelige og rimeligere i bruk. Jeg ble gravid etterhvert i hvertfall. Lykke til
Athene Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Syklusdag tre (har ingenting å si hvor lenge mensen varer) høres alt for tidlig ut, så her er det et eller annet merkelig på gang. Hvor lange sykluser har du, det kan som brukern over sier være du har lang lutefase? Enkelte har så lang lutefase som noen og tyve dager. Det kan også være at du har en lang og noe flatere LH kurve før egget slippes. Jeg for for eksempel positive EL tester i to dager, og nesten positive desto lengre. Andre klarer ikke å få med LH stigningen på testen en gang, da de har en kort og bratt kurve. Det kan også være at kroppen din forsøker flere ganger før den faktisk slipper egget. Rekorden min er tre LH topper i en syklus, men da varte syklusen også 40 dager. En annen mulighet er at du har testet med for konsentrert urin. Min erfaring er at EL tester (for min del) gir riktigst svar på ettermiddagen da jeg kommer hjem fra jobb. Har drukket godt gjennom dagen, men er likevel 2-3 timer sidne jeg var på do. Det er nettopp derfor man ikke skal teste på morgenurin, da man har et visst nivå av LH i blodet hele tiden, og testing på for konsentrert urin kan gi et falskt positivt svar.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Ts her.. men det står jo at det er viktig at man bruker morgenurin og det var det legen sa at jeg skal gjøre også? Kan det bety at jeg er gravid? (og at det jeg trodde var mensen bare var en blødning og at de ømme puppene mine ikke betyr eggløsning men graviditet)? Føler meg rådvill her, kjøper en graviditetstest for sikkerhetsskyld samt at jeg følger med på monitoren.
Athene Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Ts her.. men det står jo at det er viktig at man bruker morgenurin og det var det legen sa at jeg skal gjøre også? Kan det bety at jeg er gravid? (og at det jeg trodde var mensen bare var en blødning og at de ømme puppene mine ikke betyr eggløsning men graviditet)? Føler meg rådvill her, kjøper en graviditetstest for sikkerhetsskyld samt at jeg følger med på monitoren. Beklager, tenkte eggløsningstest og ikke fertilitetsmonitor.... Sistnevnte kan jeg ingenting om. Men skulle anta de virket nesten likt? Ta en graviditetstest for sikkerhets skyld. Men har man mensen som normalt (dvs normal mengde, konsistens og lengde) er man nepe gravid.
ebitt Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Test til fertilitetsmonitoren var det første jeg brukte ved mistanke om graviditet. Den var kjempepositiv Lykke til med testinga!!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Test til fertilitetsmonitoren var det første jeg brukte ved mistanke om graviditet. Den var kjempepositiv Lykke til med testinga!! TS her igjen.. jeg er litt usikker på hva du mener her? Kan man påvise graviditet med monitoren (eller testene som tilhører den)? Det kommer opp to streker på testene og monitoren viser max.
ebitt Skrevet 16. august 2011 #8 Skrevet 16. august 2011 Ja, den vil også slå ut positivt ved graviditet. Den gjorde det hos meg
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 Ts. Hmm...ja vet du hva Ebitt? Jeg tok en graviditetstest for en halvtime siden og den viser gravid! Men jeg må innrømme at nå skjønner jeg ingenting.. jeg hadde mensen (eller ihvertfall det jeg trodde var mensen, var veldig likt) fra 7-11 aug. Monitoren viste det laveste fra den 12-14. (dato, ikke dag). Den 15 og 16 viser den eggløsning og idag viser den høy men ikke max og gravidtesten viser gravid. I tillegg så hadde jeg en liten blødning i går kveld/bittelitt idag tidlig (mest slim med brun/rødt blod i. Etter flere runder med SA så er jeg selvfølgelig redd for at det går galt denne gangen også i og med at jeg blør litt nå og at monitoren tydeligvis synker igjen nå. Jeg trodde at hvis man er gravid så vil den vise eggløsning hele tiden. Skal til legen så fort jeg bare kan for å finne ut av dette. For hvis jeg er gravid så aner jeg ikke hvor langt på vei jeg er!
ebitt Skrevet 17. august 2011 #10 Skrevet 17. august 2011 Å så morsomt at du er gravid Krysser fingre å tær for at alt skal gå bra denne gangen :strix: - slenger inn litt babystøv også Spent på å høre hvordan det har gått hos legen
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #11 Skrevet 17. august 2011 Å så morsomt at du er gravid Krysser fingre å tær for at alt skal gå bra denne gangen :strix: - slenger inn litt babystøv også Spent på å høre hvordan det har gått hos legen TS: Var hos gyn idag og tok ul, han kunne ikke se at jeg var gravid og vil at jeg skal komme tilbake i morgen for å ta en blodprøve for å sjekke verdiene. Han mente at testen kunne være feil av en eller annen grunn.. Han hadde heller ikke noe svar på hvorfor jeg plutselig har fått en brun blødning/spotting nå ei uke etter mensen... Jeg er ganske sikker på at jeg ihvertfall har vært gravid rett og slett pga testen og de ømme puppene som ikke gir seg. Jaja, skal ta en ny graviditetstest i morgen tidlig samt blodprøve. Regner med at jeg ha hatt en spontanabort (da jeg trodde jeg har hatt mensen), men det er lov å håpe!
La Luna Skrevet 17. august 2011 #12 Skrevet 17. august 2011 Syklusdag tre (har ingenting å si hvor lenge mensen varer) høres alt for tidlig ut, så her er det et eller annet merkelig på gang. Hun er jo ikke på syklusdag tre når hun sier det er tre dager siden mensen sluttet. 1. syklusdag er jo første mensdag, ikke første dag etter mensen.
Athene Skrevet 17. august 2011 #13 Skrevet 17. august 2011 Hun er jo ikke på syklusdag tre når hun sier det er tre dager siden mensen sluttet. 1. syklusdag er jo første mensdag, ikke første dag etter mensen. Du har helt rett, jeg som har lest feil i startinnlegget. Poenget var vel egentlig at det ikke har noe å si når mensen slutter. Men hvilken dag den begynner. Ser stadig at man her inne viser til hvor mange dager det er siden mens...
La Luna Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 Du har helt rett, jeg som har lest feil i startinnlegget. Poenget var vel egentlig at det ikke har noe å si når mensen slutter. Men hvilken dag den begynner. Ser stadig at man her inne viser til hvor mange dager det er siden mens... Det er sant :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå