Gå til innhold

Piercing i tragus

Lumos

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kanskje ta piercing i tragus, men har et par spørsmål først :)

Om man angrer/blir lei piercingen, er det mulig for hullet å gro igjen siden det blir tatt gjennom brusk? Vil det evt. bli et veldig synlig/stygt arr?

Hvordan er det fks. å bruke ørepropper (til mp3), er det plass hvis man har piercing med kuler? :gjeiper:

Hvordan blir selve hullet tatt, blir det "skutt" hull med en sånn pistol, eller?

Også det selvsagte for min del; er det så vondt som folk skal ha det til?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sevastra

Nå har ikke jeg hatt piercing der selv, men hadde industrial. Tok den ut og den grodde etter ca 1 uke. Det er vondt og ta i brusk, men det går fint. Det er veldig ømt og vondt de første dagene/ukene. Så det må du nok bare belage deg på, men det er jo såklart individuelt fra person til person.

Etter min mening burde man ta slike piercinger på studio med nål. Kan ikke se for meg hvordan de skal klare det med en pistol... Uansett, jeg tok ut industrialen fordi den aldri grodde ordentlig. Fikk beskjed på studioet at det kan ta opptil 1 år før piercing i brusk gror. Meen så skal det sies at jeg er veldig ømfintelig for å få infeksjon i piercinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man angrer/blir lei piercingen, er det mulig for hullet å gro igjen siden det blir tatt gjennom brusk? Vil det evt. bli et veldig synlig/stygt arr?

Hvordan er det fks. å bruke ørepropper (til mp3), er det plass hvis man har piercing med kuler? :gjeiper:

Hvordan blir selve hullet tatt, blir det "skutt" hull med en sånn pistol, eller?

På forhånd takk!

Jeg hadde min piercing i litt over 6 måneder, før ballen løsnet og hele stangen forsvant. Det tok for lang tid før jeg fikk tak i en ny stang, så hullet grodde igjen. På meg vises det ikke i det hele tatt at jeg hadde piercing der, så det er absolutt mulig å la det gro!

Jeg kunne også fint bruke ørepropper uten problemer, ble mer vanskelig når jeg tok piercing i conchen, men det er jo en annen sak. Med tragus går det nok bra!

Vil anbefale deg på det sterkeste å gjøre det i studio, og der skyter de ikke med pistol. Jeg forventet egentlig det verste ang smerte, men det gikk faktisk helt fint. Gjorde litt vondt rett etter det var gjort, men det må du nesten regne med.

Endret av Suvana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Hadde planer om å ta i studio ja, tenker Let's Buzz i Bergen :) Har funnet noen videoer nå hvor jeg kan se hvordan det gjøres, ser ut som om de fleste bruker en tykk, hul nål. Har også lest at det i tragus er lite nerver så det skal gjøre mindre vondt enn andre steder på øret, hurra!

Så fint at det ser ut som om det er mulig å gro hullet, kjedelig om man blir lei/angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forhånd takk!

Hullet gror fint igjen av seg selv :)

Ørepropper var noe jeg ikke tenkte meg om før jeg tok den piercinga, så du er tydeligvis smartere enn meg. Eller så hører du mer på musikk! :fnise: Jeg prøvde nemlig å smelle inn ørepropper 2 min etter at jeg tok piercinga. Kjempelurt.. Det gikk da! Jeg har en litt "lang" stang, så jeg bare dytter piercinga "ut" av øret, så det bare er den flate siden av stanga som ligger i inngangen til øret. Hvis du skjønner. Da er det som om jeg aldri har pierca øret, og inget problem.

Det blir IKKE skutt hull i tragus med pistol, de som evt. gjør det har ikke lov til dette. Traguspiercing skal gjøres i studio, og kommer til å koste endel mer selvsagt. Det gjøres med nål.

Og wæææh.. Vondt var det. Men det varte i under 1 sekund. Dette er kanskje litt slemt av meg å si, men det var den vondeste piercingen jeg har tatt. MEN, og det er et stort men, den smerten gikk nesten over med én gang, og etterpå hadde var det som om det var grodd allerede :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Hvis de skal skyte hull så gå derifra med en gang. Ingen seriøs piercer gjør noen så vondt!

Jeg har i begge tragusene. Aldri hatt problemer med ørepropper.

De "lukker" seg som andre ørehull hvis du skal "angre" deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar! Jeg mener man må regne med litt smerte om man skal pynte kroppen med "nåler", det er en del av gamet, og det går jo som regel raskt over :) Spørs om det blir tragus-piercing på meg da i løpet av høsten :nigo:

Og TAKK for at ørepropper går fint! Jeg hører nemlig på myemye musikk, så hvis det ikke hadde gått an hadde jeg aldri tatt piercing der :fnise:

Forresten, når man tar piercingen, er det vanlig å få velge mellom stang og ring?

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en piercing jeg, og det er i tragus. Gjorde overraskende lite vondt, ble nesten litt skuffa... :P Mye vondere å ta vanlige hull i øreflippene synes jeg. Hun jeg gjorde det hos stakk med nål, gikk litt "tregt" å dytte den gjennom, er tross alt brusk.

Jeg har en slags labret der, med sølvkule på yttersiden, og den er flat inni. Jeg bruker ørepropper uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de anbefaler å bruke stang (egentlig labret som det nevnes her) til det er helt grodd, også kan man bytte til ring etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst ha stang/labret så det høres bra ut :)

Dette blir min første piercing utenom de "vanlige" i øreflippene, spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det for noen år siden, men tok den ut fordi den aldri slutta å gjøre vondt.. Jeg gjorde det på frisørsalong med pistol.. Har veldig lyst å ta på nytt, for det er utrolig fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...