Gå til innhold

Hvor ofte går du tur med hunden din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv går jeg tur minst 1 time på dagen, og ca en halvtime på kvelden.

Tisseturer i mellom selvfølgelig :)

Enn dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hmm synes det hørtes lite ut .kun 2 turer eller har dere tisseturer innimellom?

Her går vi minimum 4 turer på min.30 min.hver gang.En gang pr. dag tar vi en lengre tur.

*edit* lese alt først før en poster- plystre.

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg har to hunder, en voksen og en valp. Hvor ofte og hvor lange turene er varierer veldig, veldig væravhengig. Men når det er fint vær så blir det en god tur på ca en time daglig og noen små tisseturer innimellom, men de er korte. Når det er dårlig vær så klarer de seg med svippturer begge to. Lengre turer i skogen med innlagt nistepause med søk og diverse blir det også, men nå har jeg vært sykmeldt en stund så det er lenge siden.

Skrevet

Ca en halvtime en gang pr. dag. Ellers blir det noen turer ut i hagen for å tømme blæra.

Skrevet

To turer per dag. Tilsammen halvannen - to timer. I tillegg en femminutters tissetur. Lengre turer i helgene, siden vi er glade i å være ute på tur. Hunden har selskapsblære og vel så det, og er med mannen min på jobb. Ber den om ekstra tissetur i løpet av arbeidsdagen eller kvelden, så får den det, men det skjer ikke ofte.

Hunden er gammel, men i svært god form, og har hatt dette regimet hele sitt voksne liv.

Hunden er av en litt stor, polar rase.

Gjest Klaveret
Skrevet

Hunden går ut og tisser i hagen om morgenen, så går han og legger seg igjen. Midt på formiddagen setter jeg han ut i band før vi går tur på ca 1 time. På ettermiddag/kveld får han en ny time eller mer. Kanskje sykkel. Pluss litt hærjing i hagen.

Det er han godt fornøyd med og er rolig ellers (har en stor aktiv hund). Han er verdens beste <3

Skrevet

Jeg går 3 korte turer på ca 20min og 2 turer på rundt 1 time hver.

Noen dager sykler vi i stedet for å gå og i helgene blir det gjerne lengere turer også :)

Gjest Survival
Skrevet

Her går vi 15 min hver morgen, en tur på 45 min på formiddagen eller ettermiddagen og 15 min til på kvelden. Dette er eks doturer som tas innimellom disse tidene.

Skrevet

Liten tur på morgenen og kvelden og en lang tur på ettermiddag/tidlig kveld. Blir ettermiddagsturen sen går vi en liten tur rett etter jobb i tillegg.

Skrevet

Hvordam får dere egentlig tid til å gå på tur i flere timer hver dag?

Skrevet

Jeg går 3 korte turer på ca 20min og 2 turer på rundt 1 time hver.

Noen dager sykler vi i stedet for å gå og i helgene blir det gjerne lengere turer også :)

Oj, 3 timer hver dag :daane: Hunden vår hadde vært lykkelig hos deg...

Hos oss varierer det veldig. Vi har en utehund; altså bor han utendørs hele året, og således er det ikke snakk om tisseturer for hans del. I løpet av uka forsøker vi å få til en 1 times tur hver dag, men enkelte dager lar det seg faktisk ikke gjøre. Mannen og jeg bytter på. Han er mye hjemme i perioder, så det er stort sett han som tar turene i uka. I helgene får hunden som regel minst to turer, og da alt fra 1-X antall timer pr. tur.

Skrevet

Vi går en halvtime om morgenen, lengre tur på ettermiddagen, og ca 30min på kvelden. I helgene blir det lengre turer, f.eks fjellturer.

Har og løpestreng utenfor huset som vi putter henne i av og til. Dog, hun er en skikkelig finværshund, så hvis det regner foretrekker hun å ligge å snorke i gangen :fnise:

Jeg tar henne og av og til med på joggeturer.

Har en Berner Sennen på 2.5 år, verdens herligste såklart :rodmer:

Bruker og å kjøre til et skikkelig øde fjellområde å la henne løpe fritt der, det elsker hun! Er som en liten bulldoser der hun braser igjennom lyngen og gjørmehull, da er hun absolutt verdens lykkeligste bernerjente:-)

Skrevet

Hvordam får dere egentlig tid til å gå på tur i flere timer hver dag?

En må bare ta seg tid til å gå flere timer tilsammens hver dag når en har hund...står opp tidligere om morgenen, rett etter middag er det bare å ha på seg turtøy å komme seg ut. Og alle rekker en tur før de legger seg..

Skrevet

Det varierer veldig. Har en valp på 4 mnd. Noen dager går vi ikke tur i det hele tatt, da er hun bare ute i løpestrengen. Andre dager går vi flere ganger om dagen, da mellom 1 og 3 timer.

Skrevet

Gjør dere noen andre aktiviteter med hunden, eller er det bare turer på xantall timer hver dag?

Jeg tenker da på mentaltrening.

Skrevet

Det varierer veldig. Har en valp på 4 mnd. Noen dager går vi ikke tur i det hele tatt, da er hun bare ute i løpestrengen. Andre dager går vi flere ganger om dagen, da mellom 1 og 3 timer.

valp i løpestreng? OG 1-3 timers tur? Det er vel strengt tatt litt feilbehandling vel å sette fra seg en valp i en streng og overlate den til seg selv! Med mindre du/dere ønsker en hund med diverse nykker som bjeffing og teritoral oppførsel.En valp trenger ikke tur,de trenger miljøtrening og tissepauser.

• Liker 1
Skrevet

Gjør dere noen andre aktiviteter med hunden, eller er det bare turer på xantall timer hver dag?

Turer inneholder både avislesing og trening.I bånd trener jeg kontakt,på plass,stopp osv.Men har også "spor-trening" der jeg kaster mat/go'biter eller annet i gress,snø osv. og lar hunden da snuse opp dette.

Eller trener på innkalling.Kommer ann på humør og hundens form.

Inne bruker jeg en del leker fra Nina Ottoson,samt noen egenkomponerte saker (grytelokk,plastikk kopper,oppkutta tennisballer,kong osv) der mat blir puttet inn eller gjemt. Samme for søk inne,da gjemmer jeg godis rundt i huset mens hunden må vente på et annet rom.Sier så "søk" og hunden fyker da rundt i huset en stund og aktiviserer seg selv.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Vi trener "agility" ,gjemmer godbiter og driver med søk i tillegg. Og så bare vanlig kommandotrening for å holde det vedlike.

Skrevet

valp i løpestreng? OG 1-3 timers tur? Det er vel strengt tatt litt feilbehandling vel å sette fra seg en valp i en streng og overlate den til seg selv! Med mindre du/dere ønsker en hund med diverse nykker som bjeffing og teritoral oppførsel.En valp trenger ikke tur,de trenger miljøtrening og tissepauser.

Ja, og det funker kjempebra for oss. Som oftes er vi ute sammen med henne. Og hvis ikke er hun ute alene max 5 minutter. Hun stortrives og har egen liggeplass i yttergangen.

Hun får masse miljøtrening og mentaltrening. Trener mye på kommandoer, utstillingstrening, mild agility også bruker jeg å gjemme godbiter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...