Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Dette er sikkert helt teit spm, men jeg virkelig trenger svar/hjelp fra dere. Jeg er hjemværende person ( tar 1 år fri etter vgs, skal ikke jobbe før sommern). Stort sett er jeg hjemme og kun går ut 2-3 ganger i uka. Derfor har jeg ikke brydd meg med å bruke dagkrem eller make up. Det jeg lurer på, er dagkrem utrolig viktig? Bør man bruke dagkrem, slik at huden ikke blir slitt og holder unna rynker? Eller er det best å la huden "puste"? Hvor viktig er dagkrem for huden vår? ( jeg renser dag og natt ). Vet at det er teit , men jeg har ingen kunnskap om slike ting. Håper dere kan hjelpe meg! PLEASE! Takker på forhånd!
Gjest Vega Skrevet 25. november 2003 #2 Skrevet 25. november 2003 Du trenger ikke dagkrem, etter min mening - men det kommer jo an på hudtypen din. Da ville du merket det nå, tørre partier osv. Huden innstiller seg automatisk på sitt naturlige fuktighetsnivå, om du får i deg nok væske (vann) - mens ved daglig bruk av kremer, blir huden fort tørr når du legger kremen på hylla fordi huden ikke klarer tilføre seg fuktighet selv... på samme måte som leppene blir tørre ved stadig bruk av "lypsyl" - såkalt "lypsyl-avhengighet".
missfidget Skrevet 25. november 2003 #3 Skrevet 25. november 2003 Dette er sikkert helt teit spm, men jeg virkelig trenger svar/hjelp fra dere. Jeg er hjemværende person ( tar 1 år fri etter vgs, skal ikke jobbe før sommern). Stort sett er jeg hjemme og kun går ut 2-3 ganger i uka. Derfor har jeg ikke brydd meg med å bruke dagkrem eller make up. Det jeg lurer på, er dagkrem utrolig viktig? Bør man bruke dagkrem, slik at huden ikke blir slitt og holder unna rynker? Eller er det best å la huden "puste"? Hvor viktig er dagkrem for huden vår? ( jeg renser dag og natt ). Vet at det er teit , men jeg har ingen kunnskap om slike ting. Håper dere kan hjelpe meg! PLEASE! Takker på forhånd! Alt etter hva slags hud du har. Om du har fett hud så kan det egner seg å bruker enn lotion som hjelper å hindre talgproduksjon. Hvis du er så heldig at huden er fine så synes jeg at det er lite grunn du trenger å begynne med noe særlig spesielt pleie. Men, jeg synes at huden trenger beskyttelse fra klimat, sol, og såkalt "free radicals" ut i luften som kan setter seg i porene og gjør at huden ser mindre bra ut. Sa vidt jeg vet er rynker stor sågt etter genene. Min mor brukte knapt mer enn såpe hverdag, sminket seg til fest, ellers ingenting. Hun er nå 50 og har knapt en eneste rynker! Litt utrolig. Jeg tror ikke veldig mye på "mirakel kremer". Jeg synes at du kan trygt forsett med regimen du har. Men bare tenk om du trenger beskyttelse (f.eks. sol/kald). Og du-det er ikke teit i det hele tatt!
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #4 Skrevet 25. november 2003 Til, Vega og bedheadmelissa! Tusen takk for svarene! Kjempe snilt av dere! THANKS! ( kunne ha spurt hudpleier, men da vil de si at man TRENGER dagkrem og begynner å selge masse dyreprodukter til meg ) Takk, igjen! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå