Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke spørre dere er jeg gravid? :ler: jeg skal selvfølgelig ta en test. Jeg bare lurer på om dere har vært borti å feste før dere visste om graviditeten.

EL var fredag 5. august. Så det er litt tidlig å teste, IKM er fredag 19. august. I forrige uke fikk jeg det jeg trodde var vanlige pms symptomer. Litt grinete, og ømme pupper, luft i magen osv. Jeg reagerte litt fordi det er tidligere enn jeg vanligvis har pms, det er gjerne slik at humøret merkes ca uka før men de fysiske symtpomene som ømme pupper, luft i magen og oppblåsthet kommer på rekke og rad i dagene rett før. Nå har jeg ømme pupper på femte eller sjette dagen.

Problemet er at jeg var på fest i helgen og fikk i meg vin og Irish Coffee.

Jeg tror vel egentlig det skal mer til enn en fest for å ødelegge alt, men man leser seg gjerne engstelig på forumer :sukk:

Æsj, vet ikke helt hva jeg spør om, måtte bare lufte litt :sukk: Kjenner dere noen som har fått barn med alkoholskader når mødrene har festet før de visste om svangerskapet? Eller skal det mer langvarig bruk av alkohol til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange - MANGE - som har vært på fest før de fant ut at de var gravide, og barna har ikke fått skader av det. Jeg personlig tror at det skal litt mer til for at et barn skal få skader av det, men som leger "og sånt" sier så er det så individuelt, og det beste er selvsagt bare å boikotte alkohol så fort du vet at du er gravid. det viktigste er at du ikke fortsetter å drikke alkohol til du vet med sikkerhet at du ikke er gravid :)

• Liker 1
Skrevet

Stemora mi fortalte at da hun var gravid med lillesøsteren min så hadde hun hatt mistanke og testet på morgenen. Hun fikk negativt svar, og det fikk hun også på test nr 2. Hun dro på fest samme kveld og var på RAVFYLLA, altså sprit og hele pakka. Til langt på natt.

Testene hadde slått ut feil, og hun var gravid.

Søsteren min er i dag en vakker ung dame på 14 år :) Veldig smart, morsomt og sosialt intelligent ;) Gjør det bra på skolen og er den mest ansvarsfulle, empatiske og omsorgsfulle personen jeg vet av. Ingenting galt med henne :)

Jeg tror dette skal gå helt fint! :)

Skrevet

Takk :klem: :klem: Tenkte jeg skulle få litt kjeft for å ha vært på fest nå :sjenert: Jeg skal selvfølgelig ikke drikke noe før jeg har fått mensen og testet. Kan egentlig bare la være fremover, vi skal i gang med prøving snart uansett (på ordentlig). Blir litt tungvint i sosiale situasjoner, men kan kanskje ligge lavt i terrenget en stund!

Takk igjen :)

TS

Skrevet

Jeg drakk flere glass vin i tiden før jeg testet positivt på forventet mens- dato.

Det er mange av oss som har gjort dette, det er ingenting å være redd for!

Det viktigste er at man holder seg unna alkohol når man sitter med positiv test i hånden :) og det gjør vel alle.

Skrevet

Jeg drakk alkohol før jeg visste at jeg var gravid. Nå har jeg en frisk og fin baby uten noen men ;) Det er MANGE som gjør det, går nok bra skal du se :) Mor og barn deler ikke blodomløp så tidlig.

Skrevet

Stemora mi fortalte at da hun var gravid med lillesøsteren min så hadde hun hatt mistanke og testet på morgenen. Hun fikk negativt svar, og det fikk hun også på test nr 2. Hun dro på fest samme kveld og var på RAVFYLLA, altså sprit og hele pakka. Til langt på natt.

Testene hadde slått ut feil, og hun var gravid.

Søsteren min er i dag en vakker ung dame på 14 år :) Veldig smart, morsomt og sosialt intelligent ;) Gjør det bra på skolen og er den mest ansvarsfulle, empatiske og omsorgsfulle personen jeg vet av. Ingenting galt med henne :)

Jeg tror dette skal gå helt fint! :)

Ser man det. Da jeg skrev et innlegg om at jeg hadde tatt meg en øl i andre uke av svangerskapet var det du som lynsjet meg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg drakk også noen vinglass, samt at jeg var på julebord og drakk 3-4 øl i perioden mellom eggløsning og IKM den måneden spiren satt.

Jeg hadde vært totalavholds mellom eggløsning og IKM veldig lenge. Akkurat den måneden bestemte jeg meg for å kose meg med litt vin. Klassiker!

Jeg snakket med legen om det, og svaret var at det nok kom til å gå fint, at jeg slettes ikke var den første, og at jeg ikke skulle bekymre meg over det.

Og det har jeg ikke gjort, heller :)

Lykke til, TS.

Skrevet

Jeg drakk før jeg fant ut at jeg var gravid, og det er ingen morsom følelse. Dagen jeg testet positivt skulle jeg også på fest, men testet heldigvis for sikkerhets skyld før jeg skulle dra.

Det går nok fint. Men det er en såpass vemmelig følelse at jeg kommer til å være avholds mellom eggløsnlng og mens eller positiv test neste gang jeg prøver å bli gravid.

Skrevet

Jeg fikk greie på etter 3 mnd at jeg var gravid, men i den tida så hadde jeg vært på 3 fester. Og idag er datteren min 14 år og frisk.

Skrevet

Vi drev og prøvde litt i det små, og etter en negativ graviditetstest (der jeg faktisk hadde treodd at DENNE gangen hadde vi klart det), gikk jeg og mannen ut for å koble av og drikke øl en kveld. Det ble mange øl. Morgenen etter klarte jeg ikke helt å fri meg fra disse graviditetsfølelsene. På toalettet fisket jeg opp graviditetstesten fra søppelbøtta. Nå var den blitt positiv! Den trengte tydeligvis litt mer tid på å slå ut... (selv om jeg ventet i sikkert 5 minutt, for jeg syntes så tydelig jeg kjente symptomer).

Snuppa vår er to år og frisk og rask. Legen sa jeg ikke skulle bekymre meg, og at fosteret på den tiden ikke deler blod med mor.

Skrevet

Problemet er vel at man ikke vet hvor tidlig og hvor mye som må til. Det man vet, er at jo oftere det skjer, jo større er oddsen for at det går gale. Om man vet om man er gravid eller ikke, spiller selvsagt ikke noen rolle (men det visste du vel allerede). Den vesentlige forskjellen er at om det skulle gå gale (noe det sikkert (og forhåpentligvis) ikke gjør), så har du ihvertfall ikke gjort det "med vilje". Om legen til AB #11 vet noe andre leger ikke vet, vet jeg ikke. Man leser jo så mye forskjellig. Forhåpentligvis har han rett, uten at jeg vil anbefale gravide å drikke alkohol selv om de bare er noen uker på vei.

Skrevet

Jeg ble KANON ca 3 uker på vei :daane: Vi snakker så full som jeg aldri har vært.. :sjenert: Kjempeekkelt og jeg lirer nesten på om Tilstanden hadde en medvirkende årsak.. :klo: Gutten min er helt frisk og henger med så det holder! :jepp: Tror det er veldig vanlig at det skjer før man oppdager det ;)

Skrevet

Jeg var på fylla da jeg var 2-3 uker på vei. Hadde tatt en test på formiddagen i tilfelle, men den var negativ, så dro ut med god samvittighet ;) Men en uke senere, fortsatt uteblitt mensen, så tok jeg en til test. Den trodde jeg også var negativ, men da jeg så på den flere timer senere, så var den blitt positiv. :)

Alle undersøkelser tilsier at gutten i magen min er frisk og fin, og det er egentlig ikke noe jeg er bekymret for. :)

Skrevet

Jeg ble KANON ca 3 uker på vei :daane: Vi snakker så full som jeg aldri har vært.. :sjenert: Kjempeekkelt og jeg lirer nesten på om Tilstanden hadde en medvirkende årsak.. :klo:

Sånn var det hos meg også, og jeg tror nok at det var kroppen sin måte og si fra at "HALLOOO! Dette skal du ikke gjøre nå!" :fnise:

Skrevet

Kjenner ei som var over 20 uker på vei når hun fikk vite at hun var gravid. Hun drakk alkohol nesten hver eneste helg. Hun har nå fått en utrolig nydelig, frisk datter.

Det kan jo skje, selvfølgelig. Og det er jo en grunn til at man ikke skal drikke under graviditeten. Men, jeg nekter å tro at en liten fest skal ødelegge alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...