Lykkelitenen Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Har endelig fått timeplanen min og ser at jeg to dager i uken begynner midt på dagen. Ønsket mitt er å få lagt inn en treningsøkt før skolen de dagene jeg begynner senere, men er usikker på hvordan jeg skal kombinere dette med måltidene mine. Tips? Bør jeg spise frokost, trene og så lunch, eller kan jeg trene før frokost? Har 3 timer fra treningssenteret åpner til jeg må være på skolen (8.00 åpner senteret og 11.00 må jeg være på skolen).
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Det er opp til deg hvor mye du trenger for å overleve en grei treningsøkt. Jeg har venner som klarer å jogge en time på en banan, mens jeg trenger en solid porsjon yoghurt m/ müsli, litt juice og en frukt før jeg klarer en treningsøkt om morgenen (blir ikke tung i magen av dette). Så tar jeg en like solid porsjon havregrøt etter dusjing, før skole.
sequin Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Jeg liker ikke å trene om morgenen etter frokost, rett og slett fordi jeg føler meg tyngre og blir på en måte kvalm, men nå har ikke jeg mye tid til rådighet så jeg får ikke tid til å vente mer enn tyve minutter fra frokost til trening. Om jeg trener på tom mage, (drikker juice, nutridrink eller spiser banan) så holder jeg ca en time med kondisjon før jeg må ha mat igjen. Det kommer vel kanskje helt ann på hva du trives mest med, det går jo fint å trene uten ordentlig frokost i magen og mange trives med det, men så spørs det jo helt på treningsøkten og hvor hard den er etterpå mtp energi.
Lykkelitenen Skrevet 15. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2011 Jeg klarer ikke trene på tom mage, da blir jeg veldig fort kvalm og har null energi, spesielt om morgenen når jeg ikke har spist på 12 timer... Nå vurderer jeg å spise f.eks en joghurt og en banan 7.30, trene 8.00-9.00, dusje og kle meg og så spise et større måltid, enten egg/omelett eller havregrøt. Kanskje jeg rett og slett må prøve meg frem
Supraspinatus Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Man trenger noe sånt som 4-500ml med vann når man står opp for å bli rehydrert. I tillegg er glykogennivåene i kroppen lave og en lang kondisjonsøkt kan tømme dem helt. Da blir du virkelig utkjørt etterpå. Derfor er det alltid lurt å spise noe før trening. Om du ikke klarer å spise en vanlig frokost, eller ikke har tid kan du prøve å spise høyglykemiske karbohydrater ca 10 min før økten starter. Eksempler på det kan være energi-gelé, hjemmelagd høy-gi-smoothie, osv. Husk at frukt inneholder fruktsukker som egentlig ikke har høy GI og ikke vil ha den samme effekten. Poenget er å få opp nivået av glukose i blodet slik at kroppen bruker mindre glykogen fra musklene - dermed holder du ut lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå